לא הוא איש האלוהים

מצטער לפוצץ לחלקכם איזושהי בועה שחייתם בה במשך שנים: זלאטן איברהימוביץ' אינו אלוהים והוא אפילו לא קרוב לזה, גם אם הוא חושב שהוא השוכן במרומים.

השוודי הענק הוא אמנם שחקן גדול עם ביצועים מרשימים, אבל לא הייתי משייך אותו לגדולים בהיסטוריה. עכשיו ננסה להבין למה.

זלאטן איברהימוביץ, מילאן
Credit to "AC Milan" Facebook page

לא הצלחה גדולה בנבחרת

זה נחמד מאוד להבקיע רביעייה מול אנגליה, כולל מספרת מ-30 מטר במשחק ידידות, אבל בטורנירים הגדולים זלאטן פחות הצליח. הוא רשם עם שוודיה שתי העפלות רצופות לשמינית גמר המונדיאל (2002 ו-2006) ולא כבש כלל, ומאז לא הגיע שוב לגביע העולם. כשחזרה שוודיה לטורניר ב-2018 זלאטן כבר לא היה שחקן נבחרת ובלעדיו השוודים הגיעו לרבע הגמר.

גם ביורו זה לא הצליח במיוחד. החמצת פנדל והפסד בדו קרב פנדלים להולנד ברבע גמר 2004 זה מאכזב, אבל סביר. חבל מבחינתו שאחרי כן באו 3 הדחות רצופות בשלב הבתים. אפילו ביורו של 24 נבחרות שוודיה לא עלתה לנוקאאוט, ועשתה רק תיקו עם אירלנד.

אם כבר מדברים על נבחרת – מה בדיוק שוודי בזלאטן איברהימוביץ'? ההורים שלו מהגרים מיוגוסלביה (אבא בוסני מוסלמי ואמא קרואטית קתולית) ונפגשו לראשונה בשוודיה. זה מסביר את שמו הלא ממש שוודי. הבחור נולד בשוודיה, מקום בו אין לו שורשים, ויכל לייצג גם את נבחרות קרואטיה או בוסניה. לבסוף בחר בשוודיה.

 

הוא לא זכה בליגת האלופות

הענק השוודי היה קצת חסר מזל. בקיץ 2009 עבר מאינטר לאלופת אירופה ברצלונה ובתום העונה אינטר לקחה ממנה את התואר. למעשה, חצי הגמר שאליו הגיע עם בארסה ב-2010 הוא הישג השיא שלו במפעל. בשאר הקבוצות בהן שיחק לא עבר את רבע הגמר ולעיתים אפילו לשלב זה לא הגיע.

הנחמה היחידה שלו היא הזכיה בליגה האירופית עם מנצ'סטר יונייטד ב-2017. זה לא אומר שהוא לא עשה את המיטב – לזכותו 48 שערים בצ'מפיונס והוא במקום ה-9 בכל הזמנים בטבלת הכובשים במפעל.

זלאטן איברהימוביץ'
Via Malmo FF facebook page

הוא שחצן חסר תקנה ואוהב לריב

זה לא סוד גדול שזלאטן אוהב לדבר הרבה, גם מחוץ למגרש. במהלך הקריירה היו לו הרבה עימותים ומריבות עם אנשים.

שנה אחת בלבד העביר תחת פפ גווארדיולה בברצלונה וגם בתקופה יחסית קצרה זו הם נכנסו לתאקל. עוד כששיחק תחתיו טען שפפ לא דיבר איתו במשך חצי שנה, והספרדי עקץ בחזרה שכנראה יש לזה סיבה. השנים הרבות שעברו מאז לא גרמו לשוודי להתרכך והוא כינה את הספרדי ילדותי ואף השתמש במילים גסות יותר.

לא רק פפ נמצא ברשימת החיסול של השוודי. גם ז'וזה מוריניו הסתכסך עם זלאטן, ששיחק אצלו באינטר וגם במנצ'סטר יונייטד. שנים לאחר התקופה במילאנו טען זלאטן שהמיוחד השפיל אותו באימונים וצרח עליו. כשהתאחדו באולד טראפורד נראה היה שהם השלימו, אך לאחר שהשוודי עבר ל-LA ואחרי שהפורטוגלי פוטר מיונייטד, איברהימוביץ' עקץ את ז'וזה ואמר שמאז פיטוריו פול פוגבה מאושר יותר. כעבור כמה חודשים מוריניו הגיע לטוטנהאם ופורסם שהוא מעוניין בזלאטן, אבל השוודי חזר למילאן.

גם שחקנים היו על הכוונת שלו, בין אם יריבים ("מה שג'ון קארו עושה עם כדור אני יכול לעשות עם תפוז") ובין אם חברי קבוצתו ("עליך הם שילמו? אותי הביאו בחינם!", לעג לפוגבה כששיחקו ביונייטד). הפה שלו מפיק מרגניות במשך שנים וזה מצחיק לשמוע אותו מדבר, אבל כשזה בא לעיתים על חשבון הביצועים במגרש זה קצת בעייתי. מדובר באחד השחצנים הגדולים בתולדות הכדורגל. כמה אפשר לשמוע אותו מדבר על עצמו? ועוד בגוף שלישי?

***

בסופו של דבר ולמרות הביקורת על ההתנהלות שלו, אני לא לוקח לו את השערים המדהימים ואת הצבע שהביא לכל מקום בו שיחק, פשוט לא האלוהים שהוא חושב שהוא.

זלאטן חוגג נגד אנגליה
Credit to England football team Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אמת בדברייך! שורה תחתונה הוא יליד שוודיה ועשה כרצונו.
    אכן שחקן גדול ומפואר אך לא הגדול בכל הזמנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח