ירוק בעיניים, נה נתניה ונעימי זמירות – שירי האליפות הגדולים

כל אוהד שזכה שקבוצתו תזכה באליפות מכיר את התחושה. אושר מתפרץ, חיבוקים תכופים עם זרים, התרגשות עצומה ורצון לא להתעורר מהחלום הזה. ככל שהאליפות צמודה יותר, כך גם הרגש גדול יותר. ככל שהזכיה מפתיעה יותר, כך היא תהיה זכורה יותר. ככל שפער השנים בין האליפות הקודמת (אם בכלל) לנוכחית רחב יותר, כך הסיכויים שיכתבו לה שירי אליפות גבוהים יותר… עונת 2017/2018 בפתח ואנחנו עדיין לא יודעים אם האלופה שלה תחליט להקליט שיר אליפות, אבל להלן, האלופות המפתיעות, הגדולות והמרגשות שלוו בשירי אליפות נהדרים:

"כי הכח זהו כח איך אפשר את זאת לשכוח, בואו גם אתם לשמוח עם הכח מכבי רמת גן".

הכח מכבי רמת גן 1972/3

אליפות שניה ואחרונה של הקבוצה ממגרש גלי גיל ברמת גן. הרבה הרימו גבה בסוף העונה ויש טענות כי הכח שיחקה בצורה מלוכלכת ברוב העונה (בונקר), אבל הם הביאו תוצאות ואליפות סגולה הגיעה העירה. יהודה שהרבני, פרקש, משה יחיאל ואחרים לוקחים אליפות לאחר עונה מאוד צמודה עם הפועל תל אביב ומכבי יפו. לשיר האליפות גוייס האוהד לשעבר צביקה פיק. השיר נפתח עם קריאות האוהדים הך הך הכח וממשיך בשמחה וחצוצרות.

 

"נרוץ, נרדוף, נשיגה מקום ראשון בליגה 
מה מה מה מה נה נה נה נה נה 
מה מה מה מה נה נה נה נתניה"

מכבי נתניה 1970/71

אליפות ראשונה לשחקן הישראלי היחיד שהבקיע במונדיאל, מרדכי שפיגלר, שגם סיים כמלך שערי נתניה. גם שיחק בקבוצה: השוער לופא קדוש ז"ל שלאחר 12 שנה בהכח עם אליפות וגביע, קוטף את האליפות השניה שלו. לשירת "נה נה נתניה" הוזמן הזמר הצעיר, הלא הוא שלמה ארצי.

 

"קרית שמונה נה נה נה נה נה כן את האלופה, לראות אותך חוגגת בכחול לבן"

הפועל עירוני קרית שמונה 2011/12

אחת מהאליפויות המפתיעות בתולדות המדינה. המאמן רן בן שמעון יוצר תלכיד של שחקנים שלוקחים כמעט בקלות את התואר. ברק בדש, שמעון אבוחצירה, דני עמוס ושיר צדק היו שחקנים כמעט אלמוניים ועשו את הבלתי יאמן. משה פרץ הוזמן על ידי דידי הררי לשיר את שיר האליפות עם שחקני הקבוצה.

 

"אהובה שלי, אדומה שלי, 
את האור שבחיי, 
נשמה שלי, הקבוצה שלי, 
הפועל תל אביב, משוש חיי" 

הפועל תל אביב 1999/2000

לאחר כמה שנות דשדוש, כשהשיא השלילי היה כשהקבוצה ירדה לליגה הארצית (אז הליגה השניה). דרור קשטן מונה למאמן הקבוצה ויחד עם התינוקות שלו הוביל לדאבל גדול.

התינוקות: סלים טועמה, פיני בלילי, כפיר אודי, שמעון גרשון ועמרי אפק. עוד שיחקו: שלום תקווה הותיק, אישטואן פישונט אקס בית"ר, רונן חרזי (שפרש בסוף העונה בגיל 30 בעקבות פציעה) ושביט אלימלך שזכה בפרס שחקן העונה.

אריק איינשטיין ז"ל, האוהד המסור והאהוב, שר שיר אהבה של ממש לאהובתו הראשונה.

 

"אני רואה ירוק בעיניים 
והלב מתמלא גאווה 
כשדאבל פס עובר בין השניים 
ונכנס אל שער היריבה"

מכבי חיפה עונת 1993/94

אולי העונה הסוערת, אבל המושלמת ביותר שהייתה כאן. מכבי תל אביב פותחת את העונה עם 11 ניצחונות ברציפות שקבעו שיא חדש, אבל במשחק העונה האחרון בפורים הסוער של 1994 (ברקע טבח המתפללים של ברוך גולדשטיין בחברון) מנצחת מכבי חיפה בהדרכתו של גיורא שפיגל, 5:0. יובל בנאי, סולן משינה ואוהד מכבי ת"א, כתב בשיר להתראות נעורים שלום אהבה: "חזרנו מחיפה עם הפנים בין הידיים, היה זה יום סגריר והקבוצה הפסידה, הוא היה מטורף אמר פוליטיקאי משופשף, נהרגו עשרות אנשים סיים קריין הטלויזיה" (בהקשר לפורים הנורא שעבר עליו).

כוכבי העונה: אייל ברקוביץ (שחקן העונה), אלון מזרחי (מלך השערים), אלון חזן, סרגיי קנדאורוב וראובן עטר. ללא ספק הקבוצה הגדולה ביותר ששיחקה פה. כיאה לקבוצה הכי גדולה, לדעתי גם שיר האליפות שלהם היה הטוב ביותר. עוזי חיטמן כתב והלחין את השיר לזמר חיים משה, השיר היה להצלחה והושמע ברדיו ללא קשר לכדורגל.

 

"בית"ר ירושלים לך נשיר כפליים אלופה היום" 

בית"ר ירושלים עונת 1986/87

דרור קשטן כמאמן, אורי מלמיליאן, אלי אוחנה, יוסי מזרחי, אבי כהן הירושלמי וחנן אזולאי מובילים את המנורה לאליפות ראשונה בבירה. בני יהודה, שסיימה במקום השני, הייתה קרובה להשלים עונה ללא הפסד עד הפירוק 5:2 מול מכבי חיפה (18 תוצאות תיקו!!!!) ואת האמת שיריבות גדולות לא היו בעונה הזו, אבל עדיין אוחנה הצעיר, לפני יציאתו למכלן, מצעיד עם מלמיליאן את בית"ר לאליפות ראשונה בתולדותיה. עונה לאחר מכן בית"ר סיימה במקום ה-11 ובמכלן אוחנה לקח את אליפות בלגיה, גביע אירופה למחזיקות ופרס בראבו לשחקן הצעיר של אירופה (גם מסי וכריסטיאנו רונאלדו זכו בפרס) אז כנראה שאוחנה היה מאוד משמעותי. את שיר האליפות שר ג'קי מייקה שהוזמן גם לחגיגות האליפויות האחרות של בית"ר.

יש עוד המון שירים ועוד המון אליפויות אבל כאן נבחרו המפתיעות, הגדולות והשירים הנהדרים בפרט.

רוצים להזכיר לי שירים אחרים? זה הזמן

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח