טיפים לניהול נכון של תקציב הפנטזי

מגבלות תקציב. איזה דבר מעצבן, נכון? אתה שומע את המשפט "אי אפשר לקנות את זה, זה יקר מדי" לאורך כל החיים. בילדות, כשהלכת עם אמא למכולת והתחשק לך חטיף 'פסק זמן', כשהיית נער ורצית שיקנו לך את הנינטנדו החדש (אם אתם לא מבינים מה זה נינטנדו, כנראה שלא נולדתם בשנות ה-80) ואפילו היום, כשאתה מנהל את התקציב בעצמך, אתה צריך להחליט אם לקנות כרטיסים ל-Aerosmith או ל-Guns N' Roses – כי ללכת לשתי ההופעות זה יקר מדי.

Credit to "Pexels · Free Stock Photos"

אז נכון שבפנטזיות שלנו כולנו עשירים וקונים מה שמתחשק לנו. אבל יש פנטזיות, כמו הפנטזי ליג, שגם בהן התקציב משחק תפקיד. אז כדי שלא תלכו לאיבוד בתוכו, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לנהל את תקציב הפנטזי שלכם בצורה הנכונה והיעילה ביותר:

  1. אל תשקיעו יותר מדי בשחקני ההגנה שלכם – אחת הטעויות המרכזיות של שחקני פנטזי מתחילים היא השקעה יתרה בשחקני ההגנה. בסופו של דבר, את רוב הנקודות שלכם יביאו הקשרים והחלוצים (בהנחה ותבחרו אותם כמו שצריך). מספיק להסתכל על השחקנים המובילים בניקוד בעונה שעברה – הארי קיין (חלוץ) עם 224 נקודות, אלכסיס סאנצ'ז (קשר) עם 264 נקודות ולהשוות אותם לשחקני ההגנה המובילים – קייהיל (מגן) עם 178 נקודות והיטון (שוער) עם 148 נקודות. על מנת שתוכלו להשקיע יותר בשחקנים יצרני נקודות, חפשו שחקני הגנה זולים יותר בקבוצות עם הגנות חזקות. לשם השוואה, קייל ווקר יתחיל את העונה הזו במחיר של 6.5 מיליון, אך בעונה שעברה צבר 8 נקודות יותר מצ'רלי דניאלס מבורנמות' שיעלה 5 מיליון. זה אולי לא נשמע לכם הרבה, אבל 1.5 מיליון יכולים להיות שווים עוד 50 נקודות ויותר אם תדעו לנצל אותם נכון. אם אתם רוצים כלל אצבע – תנסו שכל 7 שחקני ההגנה בסגל שלכם לא יעלו ביחד יותר מ-35 מיליון פאונד.
הארי קיין
הארי קיין. אתם תרצו שהוא יחלק כיפים גם בעונה הבאה. קרדיט צילם: Tottennham Hotspur Facebook Page
  1. בנו את הקבוצה סביב שחקני החובה – הדרך הטובה ביותר לבנות קבוצה מאוזנת ונכונה, היא להתחיל קודם כל מ- 2-3 השחקנים שאתם חייבים שיהיו לכם בקבוצה. לכל אחד יש כאלו, שחקנים שהם יצרני נקודות ובהתאם עולים הרבה כסף. לרוב 2-3 השחקנים הללו יתפסו לכם בין רבע לשליש מהתקציב, ולכן אחרי שתבחרו אותם, תוכלו לחלק בצורה נכונה יותר את שאר התקציב ולהבין איפה אתם צריכים להתפשר יותר ואיפה אתם יכולים להשקיע מעט יותר.
קרדיט מם: נמרוד קדוש
  1. חפשו 'מציאות' – נכון, זו חוכמה גדולה להגיד והרבה יותר קשה לעשות. ועדיין, בכל שנה יש מספר שחקנים שמתחילים את העונה במחיר זול ומביאים מספרים מכובדים ביחס למחיר שלהם. רק בעונה שעברה ראינו שחקנים כמו היטון, מקאולי, סנודגראס, דניאלס וקינג שנקנו במחירים מצחיקים וסיפקו מספרים של שחקנים מובילים. אז איך בכל זאת מגדילים את הסיכוי לאתר 'מציאות'? עקבו אחרי משחקי האימון של הקבוצות, קראו את דו"חות הסקאוט שהפנטזי מפרסמים מדי שבוע וחפשו עצות של מומחי פנטזי (כגון נמרוד קדוש, שבכתבה הזו ימליץ לכם על ה'מציאות' האפשריות לעונה זו).
תתפלאו מה תהיו מוכנים לעשות בשביל למצוא מציאות ב-4.5 מיליון
  1. אל תקנו שחקנים שסביר שלא יעלו את המחיר – בעולם הפנטזי, כמו בחיים, הכלכלה מבוססת על חוקים של היצע וביקוש. המחיר של שחקנים עולה בהתאם לכמות המשתתפים שקונים אותם בשבוע מסוים. אם תביאו שחקנים שגם ככה מאוד פופולריים, הסיכוי שתצליחו לעשות עליהם רווח בעתיד (למכור אותם במחיר גבוה יותר ממה שקניתם אותם בו) הוא נמוך. לעומת זאת, אם תביאו שחקנים שאינם נפוצים כרגע, קיים סיכוי גבוה שהצלחה של שחקנים אלו תוביל לקנייה מאסיבית שלהם, וכתוצאה מכך לרווח ישיר שלכם מהעלאת מחירם (כמובן בתנאי שתשכילו למכור אותם בזמן).

אז אחרי שקיבלתם כמה טיפים על ניהול נכון של התקציב, כל מה שנשאר לכם זה להסתכל על הקבוצה שלכם ולהבין האם היא מאוזנת ורווחית כמו טוטנהאם או מנוהלת גרוע ומפסידה כסף כמו פורטסמות'. ואל תשכחו את הלקח הכי חשוב – אפשר להיות מאוזן ורווחי, ועדיין לא לזכות בכלום. תשאלו את אוהדי ארסנל…

בהצלחה!

ונגר
חוץ ממנו ונגר לא מוצא הרבה הצלחה בפנטזי Credit to Arsenal Official Twiiter
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח