וסקה מאוהבת ב"אל קוצ'ו"

אנחנו נמצאים בישורת האחרונה של מירוץ העלייה לליגה הראשונה בספרד, כאשר ישנו קרב צמוד על שני המקומות המוליכים אוטומטית ל"לה ליגה" ועוד ארבע קבוצות שישתחלו לפלייאוף. אחת מהקבוצות הללו, שמקווה להיות שם לראשונה בתולדותיה, היא וסקה (S. D. Huesca), שנכון לכתיבת שורות אלו נמצאת במקום הראשון עם משחק אחד יותר ונקודה יותר מראיו ויאקאנו שבמקום השני, אבל בכל מקרה תהיה בפלייאוף לכל הפחות. הסיבה העיקרית להצלחה שלה העונה הוא ילד הפלא הקולומביאני, החלוץ חואן קמילו הרננדס, המכונה "אל קוצ'ו" (El Cucho).

אל קוצ'ו הרננדס
בין הכישרונות המבטיחים בעולם, אל קוצ'ו הרננדס Credit Seleccion Colombia official twitter

הכישרון בן ה-19 נולד בפריירה, קולומביה ב-20.4.1999. הכינוי "אל קוצ'ו" ניתן לו ע"י חבריו על שם כוכב העבר הארגנטינאי, אסטבן "אל קוצ'ו" קמביאסו, שנהג לגלח את ראשו בדיוק כמו הרננדס. הוא החל לשחק כדורגל בקבוצת הנוער של מחוז ריסראלדה לפני שנרכש ב-2015 ע"י דפורטיבו פריירה מהליגה הקולומביאנית השנייה. את הופעת הבכורה ערך לפני גיל 16, כאשר פריירה אירחה את דפורטס קינדיו. חמישה חודשים מאוחר יותר כבש את שערו הראשון כמקצוען במשחק מול ריאל סנטנדר.

למרות גילו הצעיר, הפך לשחקנה הבולט ביותר של פריירה ובגיל 17 כבר ענד את סרט הקפטן של הקבוצה. עונתו הטובה ביותר היתה ב-2016, כאשר סיים עם 20 שערים והפך למבקיע המצטיין בליגה. לצערו ולצער האוהדים, דפורטיבו פריירה החמיצה את העלייה לליגה הבכירה בדקה האחרונה של המחזור האחרון, אך למרות זאת כישרונו לא נעלם מעיני הסקאוטים והמועדון האנגלי, ווטפורד, החליט לרכוש אותו.



בגלל גילו הצעיר וחוסר ניסיונו הבינ"ל, אל קוצ'ו לא יכול היה להצטרף לשורותיה של ווטפורד. לפיכך, אמריקה קאלי, אחת מקבוצות העילית בקולומביה, החליטה לשאול את השחקן. הוא החמיץ את ההכנה לעונה מאחר והתכונן עם הנבחרת הצעירה של קולומביה לאליפות דרום אמריקה שנערכה ב-2017. לצערו, קולומביה לא שיחקה טוב בטורניר זה ולא העפילה למונדיאליטו, אבל הרננדס היה השחקן הטוב שלה בטורניר, כאשר כבש שלושה שערים ובישל עוד שניים בתשעה משחקים. מאחר ולא הצליח לערוך את ההכנה עם אמריקה כמו שצריך, גם לא תפס מקום בהרכב ולא סיפק את הסחורה שציפו ממנו, אם כי כן הראה ניצוצות מפעם לפעם.

למרות זאת, באמריקה ידעו שמדובר ביהלום ורצו להשאילו לעוד חצי שנה עד דצמבר, אבל ברגע שהפך לבן 18, יכול היה לצאת ולשחק באירופה ואכן בווטפורד החליטו להשאילו לוסקה, מהליגה הספרדית השנייה. אין ספק שהספרדים עשו עסקה נהדרת, שכן מאזנו עומד כיום על 16 גולים ו-5 בישולים ב-31 משחקי ליגה, מאזן יוצא מן הכלל, בטח לשחקן צעיר שמשחק לראשונה באירופה. הוא הפך להיות שחקנה החשוב ביותר של הקבוצה וה"גרדיאן" מדרג אותו בין 60 השחקנים הכי מבטיחים בעולם כיום.

כמעט בוודאות שהרננדס לא יהיה עם הנבחרת הבוגרת במונדיאל ברוסיה, אבל ללא ספק יהיה בין השחקנים שיילקחו בחשבון לקראת מוקדמות מונדיאל 2022 וגם בארסה הגדולה החלה מגששת לגביו לפי השמועות. בינתיים, האוהדים מאוהבים בו ומקווים שייקח אותם לראשונה לפגוש את מסי ורונאלדו בעונה הבאה.

אל קוצ'ו הרננדס
Credit to "SD Huesca" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח