המתכון להחזרת ההצלחה

את המצב הנוכחי, אפילו הפסימיים באוהדי מכבי ת"א לא הצליחו לחזות. שנה שנייה ברציפות שהקבוצה העשירה ביותר בארץ, זו שלא מפסיקים להחמיא לה, תסיים בלי שום תואר. כדי להבין את הכשלון במכבי, קודם כל ראוי לבדוק מה הצליח ביריבתה, הפועל באר שבע.

קודם כל, נראה כי המאמן לא מהווה בעיה. שוטא ארבלדזה נכשל בתפקידו, אולם לא כך הדבר לגבי מאמני מכבי האחרים. וידיגאל הגיע לקבוצה שהוא לא בנה, סלבישה יוקאנוביץ' הביא את מכבי לליגת האלופות, כאשר גם פטר בוס, שלא זכה בשום תואר, עושה חיל באייאקס. הבעיות של מכבי מתחלקות לשני גורמים:

הראשון, זרים

בעוד הפועל באר שבע מתהדרת בחמישה זרים יעילים ביותר, אשר לכל אחד מהם יש השפעה על תואר האליפות השני ברצף, מכבי לא זוכה ליתרון הזה.

וידאר קיארטנסון הוא חלוץ מצוין וזכה בתואר מלך השערים בזכות ולא בחסד.

פרדראג ראיקוביץ' כבר מזמן לא השוער הטוב בעולם לגילו, אבל עושה רושם כפוטנציאל לא רע להגיע לאחת מקבוצות דרג ב' של אירופה, אבל חוץ משניהם – כלום.

רובן מיקאל עשה קולות של שחקן טוב במשך חודשיים ומאז נעלם. אוסקר סקאריונה הוא אכזבה עצומה ומי זוכר בכלל איך קוראים לשני הברזילאים שהגיעו… מישהו זוכר מתי?

Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
מכבי צריכה להישאר עם שני זרים מתוך השישה שלה כאשר אלה צריכים להיות ראיקוביץ' וקיארטנסון, למעט אם תגיע הצעה לה לא תוכל לסרב. הזרים האחרים צריכים להגיע לאחר שהתנסו כבר במשחק מחוץ לארצם. ראינו מה זה עשה לשני הברזילאים הכשרוניים ללא ספק. טעות שמכבי עשתה, לדעתי, היא אי ההחתמה של ז'אורז'יניו מסכנין שעשוי להתברר כגניבת הקיץ. מדובר בחלוץ יוצא מגדר הרגיל בעל נתונים נדירים בליגת העל שלנו. את אותו מהלך ביצעה באר שבע עם טוני וואקמה, מהלך שעזר לה מאוד בזכייה באליפות שנייה ברצף.

מי צריכים להיות הזרים? קשה לדעת. אין שם ברור בליגה שלנו שנכון לראות לאחר לכתו של ז'אורז'יניו והיצע המועמדים הפוטנציאלים גדול מדי. עם זאת, לאור הצלחות של שחקנים מבוגרים בשנים האחרונות (אברהם פאס, קרלוס קוויאר, אובידיו הובאן, ראדה פריצה וחואן פאבלו), אין זו בושה לכוון לכך שאחד מהשחקנים שיגיעו יהיה שחקן בן 33, לקראת פרישה, שיביא מהנסיון שצבר בליגות הגדולות יותר באירופה. יעשו טוב במכבי אם יחפשו שחקנים ממדינות סקנדינביה שהם זולים מחד וחזקים מאוד לליגה שלנו מאידך. עוד שני קיארטנסונים חזקים כאלה יכולים להיות שובר השוויון שמכבי כה צריכה.

מדברת בשפה זרה
פריצה. האוהדים הצהובים מתגעגעים
Credit to "Rade Prica" Facebook page

השני, ישראלים שבעים

מכבי מציגה סגל ישראלים טוב, אך שבע וזאת לעומת סגל השחקנים הישראלי של באר שבע שנמצא בשיא הקריירה והיכולת. מכבי צריכה, בצד אמיץ לשחרר את אלברמן, יצחקי, בניון וטב"ח הבלם בכדי לפנות מקום לדור הבא של הישראלים. החתמה של עומר אצילי חשובה מאוד, לא רק במטרה לחזק את מכבי עם ישראלי מצוין, אלא גם למנוע הגעה שלו לבאר-שבע. טאלב טוואטחה או אופיר דוידזאדה שלא מצליחים להשתלב מספיק טוב באירופה (טווטחה שיחק בגלל מצוקת מגן שמאלי קשה ולא מוערך בגרמניה), יהוו פתרון לעמדת המגן השמאלי. נטע לביא ממכבי חיפה או דוד קלטינס לעמדת קשר האמצע וייתכן שיש גם הזדמנות להביא בחזרה את הבן האובד, מואנס דאבור שקצת נעלם לאחרונה.

האם נראה את המהפך? קשה לדעת, אך אם במכבי לא רוצים לספור עונה שלישית בלי תואר כדאי שמישהו יתחיל להעיז.

מכבי תל אביב, אלברמן
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח