המקרה המוזר של AB והשפעתו על AD

מה הסיפור של אנטוניו בראון ואיך הבלאגן שהוא עשה ישפיע על שוק העבודה של הספורט המקצועני.

אנטוניו בראון, להלן AB, הוא אחד משני הרסיברים (תופסי הכדור) הטובים ביותר ב NFL בעשור האחרון. השני הוא חוליו ג'ונס אליו נחזור בהמשך.
בראון בילה את כל הקריירה שלו בפיטסבורג סטילרס, אחת מקבוצות הפאר של הפוטבול, ודיירת קבועה בפלייאוף, שלרוע מזלה צריכה להתמודד עם המפלצת זוללת התארים מניו אינגלנד.

ל AB יש את כל התכונות הפיזיות הנדרשות כדי להצליח בתפקיד, אבל יותר מכך יש בו וינריות, קשיחות, יכולת לקרוא מצבי משחק ולהיות במקום הנכון בזמן הנכון.
מחוץ למגרש נראה היה שהתמונה מעט שונה.

בראון בסיום עוד מהלך מוצלח במדי פיטסבורג. שימו לב לסלוגן שלו מתחת למספר*. credit to Antonio Brown Facebook page

 

בסוף העונה האחרונה בראון ביקש לעזוב את פיטסבורג מסיבות אישיות והכריח את הקבוצה להעביר אותו בטרייד לאוקלנד ריידרס (מישהו אמר קוואי או פול ג'ורג'?).
הריידרס, קבוצת עבר מפוארת וקבוצת הווה מבולבלת, היתה בטוחה שזכתה בפיס, ופינטזה על חזרה להצלחות ולמרכז הבמה, אלא שאז הגיע הקיץ, וכולם היו בטוחים ש AB ירד מהפסים.

זה התחיל בפציעה מוזרה של כוויות קור אחרי אמבטית קרח, המשיך בסירוב שלו לשחק עם הקסדה החדשה של הליגה, עבר למריבה מתוקשרת ופיזית עם מנהל הקבוצה, שיחה טלפונית מוזרה עם המאמן גרודן ועוד פרסומים שונים ומשונים. מתישהו בראון חזר להתאמן ונראה שהכל בסדר, עד שיום לפני פתיחת העונה הקבוצה הודיעה שהיא קונסת אותו בגין התנהגותו ומשחררת אותו. תקשורת הספורט היתה בהלם טוטאלי מכך שקבוצה מוותרת בחינם על השחקן הכי חשוב שלה, והוא מפסיד כתוצאה מכך חוזה של 30 מ' $, אלא שההלם נמשך רק ארבע שעות, והוא התחלף בשוק מוחלט כשנודע ש AB חתם לעונה אחת עם האלופה, ניו אינגלנד פטריוטס, תמורת 15 מ' $.

בראון לא התבייש להקליט את השמחה שלו כאשר קיבל את הודעת השחרור:

 

ההחתמה הקפיצה את הפטריוטס לראשות טבלת ההימורים לזכיה נוספת בפלייאוף, והעלתה סימני שאלה רבים לגבי המהירות בה בראון חתם איתם. ההשערה בקרב חלק מהעיתונאים היא שכל הכאוס שיצר בראון במערכת היחסים שלו עם הקבוצה היה מהלך מתוכנן מראש, שנועד לייצר לפטריוטס מסלול קליטה בשבילו ללא עלויות, ולייצר עבור בראון אליבי לנטישה שיאפשר לו מעבר חלק למועמדת מובילה לאליפות. בקיצור, קונספירציה במיטבה ותרגיל הטעיה קלאסי מבית היוצר של מאמן הפטריוטס ביל בליצ'ק, שידוע כמותח חוקים וכאחד שמחפש שחקנים מאתגרים.
לפי התיאוריה הזו, שאני מסכים איתה, בראון למעשה שיכלל את השיטה של כוכבי ה NBA שכפו בדרכים שונות על קבוצותיהם להעביר אותם.

 

בואו נחזור לרגע לחוליו ג'ונס, הרסיבר המעולה של אטלנטה פלקונס, שבדומה לבראון עמד בפני הארכת חוזה. ג'ונס נקט בטקטיקה הפוכה לעומת בראון. הוא היה "ילד טוב ירושלים", והופיע לכל האימונים במקביל למו"מ עם הקבוצה. הנשק שלו היה שונה, הוא פשוט הודיע שאינו מתכוון להופיע למשחק הפתיחה ללא החוזה המיוחל. הקבוצה בחרה לתגמל אותו עבור שירותיו ועבור הלויאליות שגילה וחתמה איתו על הארכת חוזה בסך 66 מ' $ שכמעט כולו בכסף מובטח, מבנה שכר נדיר לרסיברים.

אז מה היה לנו?
שני שחקני צמרת דומים שבחרו בדרכים שונות לחלוטין כדי להשיג את יעדיהם, ובעלי קבוצות בכל ענפי הספורט המקצועני שעומדים מהצד ולא יודעים מה צופן העתיד. האם הם צפויים לשיטפון של שחקנים שיבחרו לקדם את האג'נדה שלהם בשיטת "הבלאגן של אנטוניו בראון", או שרובם יבחרו ב"דרך השקטה של חוליו ג'ונס".

בראון מתאמן לעונה החדשה
credit to antonio brown facebook page

ועכשיו ניקח צעד אחורה.
מיד בסיום עונת ה NBA האחרונה ועם פתיחת שוק השחקנים החופשיים ביצעו שניים מהכוכבים הגדולים, קוואי לאונרד ופול ג'ורג', מהלך משותף שבסיומו הם ילבשו את מדי הקליפרס. אני כתבתי אז טור שטען שההתנהגות הכוחנית של השחקנים תחייב את בעלי הקבוצות לשנות את מבנה החוזים ואת הסכמי השכר.
פרשן הכדורסל הבכיר של ESPN, זאק לואו, פירסם מאמר שבו הוא תיאר אסיפה מתוחה של בעלי הקבוצות בהקשר למאזן הכוחות בינם לבין השחקנים.
אדם סילבר אמר שחוקי הליגה אינם נשמרים ותהה האם זה עקב כוחם ההולך וגדל של השחקנים.

בעלי הקבוצות בכל הליגות המקצועניות ראו מה עשו קוואי ופול ג'ורג' בכדורסל, וראו את המהלך שבו AB הכריח את הריידרס לשחרר אותו.
ראו והפנימו, ואני בטוח שגם לא אהבו את מה שהם ראו.
מאבק הכוחות בין השחקנים לבעלים רק הולך ומתגבר, ואין לי ספק שהוא יביא איתו ניסיון של הבעלים לשנות את ההסכמים כדי לצמצם את כוחם של השחקנים וכדי למנוע שידור חוזר של מקרה אנטוניו בראון ב NBA וגם ב NFL.

קטנות לסיום:
* הסלוגן של אנטוניו בראון – business is booming
* באמצע השבוע, כשכולם מתמרקים לקראת הופעת הבכורה של בראון, הוגשה כנגדו תביעה של מאמנת ספורט על סידרה של הטרדות מיניות מצידו. גם עכשיו אין רגע דל באופרת הסבון שנקראת "אנטוניו בראון". המשך יבוא.

AB + AD. Credit to Antonio Brown Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח