המדריך לאספן המתחיל 

כחובב אספנות של פריטי כדורגל ולאחר נסיון שצברתי בתחום, אני שמח לשתף במידע על תחום שלא נפוץ מדי בארץ. אתמקד בחולצות וחתימות, וכמו שרובנו הורגלנו בצבא, הטור יהיה מחולק לשלושה חלקים.

חלק א':  איך מוודאים שהחתימה היא מקורית?

Xherdan Shaqiri
Credit to "Xherdan Shaqiri" Facebook page

הדרך היחידה לדעת בוודאות שחתימה מסוימת היא מקורית היא להחתים את השחקן בעצמך. ברוב אתרי האינטרנט של הקבוצות הגדולות יש מועדים בהם מתקיימים אימונים הפתוחים לקהל. ברוב מוחלט של האימונים הפתוחים שחקן אחד לפחות נשאר בסוף האימון כדי לחתום לקהל, אולם שימו לב – לרוב יהיה מדובר בשחקן צעיר או זניח יחסית שקיבל מנה כפולה של תורנויות. השחקן לא יישאר הרבה זמן לאחר האימון ולכן נצלו את הישראליות שלכם והתמקדו במי שנראה שנשאר. אפשר לנסות לקרוא לשחקנים ולבקש חתימה. לא תמיד זה עובד. אני למשל ניסיתי לבקש חתימה משרדאן שאקירי באימון של סגל המחליפים של באיירן. הוא לא חתם בסוף האימון, אך לאחריו עצר לידי עם הג'יפ שלו והסכים לחתום על חולצה שלי.

אם אתם בוחרים לקנות חולצה חתומה, לצערי אין דרך להבטיח מקוריות ב-100%, אולם יש דרכים להימנע מזיופים.

ראשית, בקשו לקבל מסמך שמאמת את החתימה. במסמך תתמקדו בעיקר בפרטים של החברה ונסו לחפש אחריה מידע באינטרנט. יש מספר זייפנים שמייצרים תעודות אימות מרשימות, אך אם תנסו לחפש מידע על החברה באינטרנט לא תמצאו דבר על המיקום שלה או כתובת מייל. אימות בדמות תמונה הוא אפשרי, אך לא מבטיח דבר שכן קל מאוד לזייף חתימות מעין אלה. מומלץ שתמונה תגיע כתוספת לתעודת אימות.

חולצה של צ'לסי
Via Chelsea FC facebook page

תהיו חשדנים לגבי חולצות שלכאורה חתומות על ידי כל שחקני הקבוצה. קשה מאוד להשיג חולצה חתומה ע"י סגל שלם, בייחוד אם מדבר בקבוצה גדולה. במידה ואתם מקבלים הצעה כזאת מאדם פרטי, בדקו טוב מאוד את המקור שלה. אנשים לא מוצאים סתם את כל סגל הקבוצה ו/או הנבחרת ומצליחים להחתים את כל השחקנים. יצא לי להגיע יותר מפעם אחת לאימונים בהם הייתי בין האורחים היחידים וגם שם לא הצלחתי לזכות בחתימות של סגל שלם, שכן לפחות חצי מסגל הקבוצה לא מעוניין בקשר עם האוהדים.

חלק ב': מחיר הפריט

רבים בישראל טועים לחשוב שהמחיר נקבע ע"י ממוצע המחירים בהם הפריט מוצע למכירה באיביי, אולם לא כך הדבר. כל אדם יכול להציע פריט למכירה באיזה מחיר שירצה, אך המחיר ייקבע לפי הסכומים אותם הקונים מוכנים לשלם. באשר לחתימה עצמה, רוב הפריטים החתומים מוצעים בחתימת שחקן בודד.

ג'יימס מילנר
Via Liverpool FC Facebook page

חתימה – רצוי שתהיה על החלק האחורי של החולצה במידה ויש עליה שם ומספר של השחקן (כמובן שחשוב שתתאם לשם השחקן). במידה ואין שם ומספר, עדיף שתהיה בצד הקדמי של החולצה. מחיר של חולצה חתומה יהיה גבוה מכובע חתום וחולצה חתומה ע"י מסי תהיה יקרה יותר מחולצה חתומה ע"י שחקן רוטציה בליברפול, למשל מילנר.



חלק ג':

חולצות משחק הן חולצות שהשחקן לבש במהלך משחק, או שהוכנו עבורו ולא לבש (לכל שחקן מכינים יותר מסט אחד). כאן מדובר באומנות שלמה שכן לכל גרסת משחק יש מאפיינים שונים בהתאם לחברת ההלבשה ולכן אל תיכנסו לתחום הזה אם אתם לא מרגישים חזקים מספיק, או ללא ייעוץ מתאים. חולצות משחק יקרות מחולצות חתומות, וחולצה של שחקן ברמה גבוהה יכולות לעלות אלפי, אם לא עשרות אלפי שקלים.

לסיכום

נכון, זה תחום שצריך להיזהר איתו – גם בגלל כמות הזיופים וגם כי זה תחביב שיכול לעלות הרבה כסף, אבל אם יודעים למה לשים לב, להיות אספן של פריטי כדורגל זה די מהנה.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח