הטריק של טאריק

במונדיאל הנוער של שנת 2013 שנערך בטורקיה קרה נס, נס שלא דיברו עליו הרבה וסביר להניח שרבים מכם לא מודעים אליו – נבחרת עירק הגיעה למקום הרביעי. המדינה השסועה, שלא מתקשרת לאדם הממוצע בהקשר הספורטיבי (אע"פ שזכתה באליפות אסיה ב-2007), שכחה לרגע מהצרות והציגה נבחרת נוער מדהימה שהגיעה עד לחצי הגמר.

נבחרת עירק נוער 2013
Credit to "Iraq national football team" Facebook page

 

השחקן שאולי לא סיפק את המספרים הגבוהים ביותר בנבחרת, אבל נחשב דאז לכוכב הבא, היה חומאם טאריק. טאריק, רק בן 17 באותו קמפיין, לא ירד מהדשא לדקה אחת ונכנס לפנקסים של סקאוטרים בכל רחבי אירופה. טאריק, שמכונה “מסי העיראקי”, רשם כבר הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת עוד לפני המונדיאל, אבל סייע לחבריו להגיע להישג המרשים הזה. חדי העין יזכרו את טאריק ממשחקי פוטבול מנג'ר ישנים, בהם נחשב לאחד היהלומים. לשם המחשת ההישג, במשחק הראשון של נבחרת עיראק באותו טורניר היא סיימה בתיקו 2-2 עם נבחרת אנגליה שהגיעה לטורניר עם שחקנים כמו הארי קיין, ג'ון סטונס, אריק דייר ורוס בארקלי.

ההצלחות של טאריק במדים הלאומיים לא הפסיקו. ב-2015 הוא לקח חלק בהישג המרשים של נבחרת עיראק הבוגרת שהגיעה לחצי גמר אליפות אסיה (על אף שמיעט לשחק). ב-2016, באולימפיאדת ריו, שיחק הקשר הנהדר בכל אחד ממשחקי הבית המוקדם, נגד ברזיל, דנמרק ודרא”פ. בין היתר פגש טאריק את ניימאר, גבריאל ז'סוס, גביגול, רנאטו אגוסטו, פליפה אנדרסון ואחרים. עיראק לא הפסידה באף אחד מהמשחקים.

 

בשנת 2013, בעודו בן 16 בלבד, הוא זכה לחוזה המוערך בקרוב ל-10,000 דולר בשבוע מקבוצת אל-אהלי מאיחוד האמירויות שקנתה אותו בסכום המוערך בכ-600 אלף אירו. בשל חוקי מעבר קטינים, טאריק המוכשר היה צריך לחכות שנה לפני שיוכל לשחק ובפועל, גם לאחר שהגיע לגיל בו יכול היה להירשם כשחקן מן המניין, הוא הושאל לקבוצה אחרת.

בשנת 2015, קבוצתו מהאמירויות דחתה שתי הצעות מקבוצות טורקיות, לפי הדיווחים לאחר שהיה כבר מו"מ בשלב מתקדם ומנעה מטאריק לעבור בפעם הראשונה לליגה של הגדולים. כיום, לאחר כשלון מעברו לטורקיה, טאריק משחק בקבוצת אסתקלל האיראנית, אליה הגיע בתחילת העונה הנוכחית. הוא השחקן הזר היחיד בקבוצה, במדינה שלא נמצאת בקשר טוב במיוחד עם מדינת האם שלו. טאריק רשם העונה 11 הופעות בקבוצתו, בישל שער והבקיע אחד. מדובר בקשר ימני שמשחק ברגל שמאל (מה שנחשב לנכס).

 

בנבחרת עיראק הנוכחית טאריק נחשב לשחקן מרכזי ומשמעותי, כאשר אות ראשונה ליכולת שלו ניתנה השבוע, כשהבקיע את השער השני של עיראק בנצחון הדרמטי מול וייטנאם. מה טומן העתיד לטאריק? המהירות שלו ויכולת החדירה לאמצע כבר בעודו צעיר כל כך היא יתרון גדול, כאשר אין ספק שהצלחה בטורניר הזה צפויה לתת לו מקפצה משמעותית להמשך הקריירה, אך בטוח שטאריק יודע שההצלחה שלו חייבת להיות יוצאת מגדר הרגיל. אליפות אסיה פחות נצפית בהשוואה לטורנירים אחרים וקשה לי לראות את אחת הקבוצות הגדולות באירופה רוכשות אותו. יחד עם זאת, הוא עשוי להיות גניבה מצוינת עבור קבוצות מהסוג שמשביח כוכבים. הוא עדיין בגיל המתאים.

האם מסי העיראקי, שנחשב ע"י רבים במדינה לכשרון הגדול ביותר שצמח בה מאז ומעולם, נמצא בדרכו לליגה של הגדולים? נשאר לחכות ולראות. מה שבטוח הוא שהכדורגל דינמי, ובעידן הכסף הגדול מציאות מפתיעות יכולות להתגלות במקומות לא צפויים.

חומאם טאריק, נבחרת עירק
טאריק כובש.
Credit to "Iraqi Football Association" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח