הבלם הבא של ישראל – סיכום אמצע עונה

לפני כמעט ארבעה חודשים כתבתי על כמה מהבלמים הצעירים המבטיחים תוצרת כחול לבן שיש לנו להציע כרגע, הראיתי את התכונות הטובות שלהם והדגשתי את הבעיות שיש לכל אחד מהם. הגיע הזמן לבדוק אם דברים השתנו ומה הכיוון מבחינת השחקנים הנהדרים האלו. אני אציין גם את העובדה שהעונה הזאת מפתיעה לטובה מאוד מבחינת שיתוף צעירים ככלל, ושיתוף בלמים צעירים בפרט. בין אם זה נעשה בכוונה ובין אם זה נעשה בלית ברירה, פשוט נהדר לראות שלפחות חלק מהקבוצות מתחילות להבין כמה פוטנציאל (מקצועי וכלכלי) יש אצל חלק מהשחקנים שגדלים במחלקות הנוער.

נזכיר שהנתונים מגיעים מאתר מנהלת הליגות לכדורגל עם תוספות מאתר ההתאחדות לכדורגל ועדכניים נכון לערב המחזור ה19 בליגת העל, ונוסיף שיש כמה פרצופים חדשים ברשימה, שבהחלט הרוויחו את מקומם.

 

עידן נחמיאס, עירוני קריית שמונה:

דקות: 1597

הופעות: 17

שערים נקיים: 7 (עונה שעברה רק 5)

דיוק במסירות: 82% (עונה שעברה: 87%)

חילוצי כדור למשחק: 9.3

איבודים למשחק: 2.5 (עונה שעברה 1.7)

תיקולים מוצלחים: 68%

מאבקי אוויר מוצלחים: 80% [#1] (עונה שעברה 63%)

תכלס: שני שערים העונה כבר יש לעידן נחמיאס, אחד מהם שער ניצחון על הפועל תל אביב, ושיפור ניכר באופן כללי ביכולת שלו באוויר. הוא מתחיל לצבור שערים נקיים בצרורות בזכות היכולת שלו להשליט סדר בהגנה של הצפוניים, אבל מצד שני קצת מאבד את הראש העונה עם הרחקה נגד הפועל רעננה וכמות מדאיגה של כרטיסים צהובים. למרות שנחמיאס מאבד יותר כדורים מבעונה שעברה, תשומת הלב מופנית אליו יותר ויותר בזכות הופעות מרשימות והוא בהחלט נמצא בדרך הנכונה.

Credit to "עירוני איתוראן קריית שמונה" Facebook page

 

ניר ברדע, מ.ס. אשדוד:

דקות: 1442 (עונה שעברה: 543)

הופעות: 16

שערים נקיים: 4

דיוק במסירות: 80%

חילוצי כדור למשחק: 8.6

איבודים למשחק: 2.6 (עונה שעברה 4.3)

תיקולים מוצלחים: 64% (עונה שעברה 47%)

מאבקי אוויר מוצלחים: 66%

תכלס: עבודה קשה משתלמת. ברדע עובד ומראה שיפור ברוב המדדים, למרות שהוא חלק מההגנה הרעועה של אשדוד, שבקצב הזה תרד ליגה. ברדע כן עושה טוב לקבוצה כשהוא משחק, והיה לו חלק גדול במשחקים בהם הקבוצה שמרה על שער נקי. הרבה פחות איבודי כדור, עלייה גדולה בתיקולים, והכי חשוב: שקט. 3 צהובים ומעט עבירות שטותיות, הם דברים שמראים יותר מהכול על הדרך שברדע עובר העונה. גם אם אשדוד תרד ליגה בסוף, ברדע נותן עונה לא רעה בכלל.

 

רז שלמה, הפועל תל אביב:

דקות: 1175 (עונה שעברה: 516, לאומית)

הופעות: 17

שערים נקיים: 8 [#1] (עונה שעברה: 6, לאומית)

דיוק במסירות: 85%

חילוצי כדור למשחק: 9.8

איבודים למשחק: 2.75

תיקולים מוצלחים: 77% [#1]

מאבקי אוויר מוצלחים: 71%

תכלס: בן 19. מה כבר יש להוסיף? הבגרות, האיפוק, והסדר מבדילים את רז שלמה משאר בני העשרה שמשחקים בליגת העל, שבשקט בשקט משתלט על עמדת הבלם בהפועל תל אביב. לא מעט איבודי כדור, אבל המון חילוצי כדור שמחפים על כך, 8 שערים נקיים שהגיעו בעיקר מתוצאות ה 0-0 המאכזבות של הפועל תל אביב העונה ורק 3 צהובים זה בהחלט טוב מאוד. אחוז תיקולים גבוה מאוד למרות ששלמה לא נכנס להרבה תיקולים מלכתחילה, ולקינוח: שער ראשון בליגת העל. אל תתפלאו אם רז שלמה יהיה אחד מהבלמים הכי צעירים שאי פעם הופיעו בנבחרת ישראל.

Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook Page (ע.י.)

 

עומר דנינו, מכבי פתח תקווה:

דקות: 1381 (834 בעונה שעברה)

הופעות: 19

שערים נקיים: 4

דיוק במסירות: 90% (עונה שעברה: 85%)

חילוצי כדור למשחק: 9.4

איבודים למשחק: 2.8

תיקולים מוצלחים: 66%

מאבקי אוויר מוצלחים: 46% [#7] (עונה שעברה: 65%)

תכלס: עומר דנינו אמור להגיע העונה להופעה ה-100 שלו במדי מכבי פתח תקווה וזה מרגיש כאילו הוא פה כבר שנים. בן 23, דנינו קיבל פחות קרדיט בעונה שעברה וגם סבל מפציעה לא קלה, אבל העונה הוא חוזר לעניינים, והוא למעשה היחיד ברשימה שהופיע בכל משחקי הליגה של קבוצתו העונה. אחוז הדיוק במסירות שלו גבוה מאוד ובהחלט מושך את העין, אך הירידה הדרמטית שלו בהצלחה במאבקי האוויר (כמעט 20 אחוז) מאפילה על כך. כמות איבודי הכדור מתאימה יחסית לקבוצה שהוא נמצא בה, אבל בכל זאת ניתן לצפות ממנו לשמור על השער שלו מספיגות קצת יותר טוב.

 

עמית ביטון, מ.ס. אשדוד (מושאל מהפועל באר שבע):

דקות: 1276 (עונה שעברה: 1407)

הופעות: 15

שערים נקיים: 4

דיוק במסירות: 83%

חילוצי כדור למשחק: 8.75 (עונה שעברה: 6.9)

איבודים למשחק: 2.75

תיקולים מוצלחים: 62%

מאבקי אוויר מוצלחים: 72% (55% בעונה שעברה)

תכלס: נראה שעמית ביטון מתחיל להבין העונה איך להשתמש בנתונים הפיזיים המרשימים שלו, עם עלייה גדולה בהצלחה במאבקי אוויר, והמון חילוצי כדור. מספר סטנדרטי של איבודים ואחוז יפה בתיקולים גם כן מחפים על מה שכרגע נראית כעונה רעה מבחינתו, בעיקר לאחר שנראה שביטון מסוכסך עם המאמן יובל נעים, והולך לקבל פחות קרדיט בזמן הקרוב. יש גם דיווחים על התעניינות של הפועל באר שבע לגבי חזרה שלו כבר עכשיו, ועם ההגנה המחוררת של האדומים בהחלט אפשר להבין למה.

 

ירין פרץ, הפועל חדרה (מושאל מהפועל תל אביב):

דקות: 1237

הופעות: 14

שערים נקיים: 3

דיוק במסירות: 79%

חילוצי כדור למשחק: 8.5

איבודים כדור: 3.15

תיקולים מוצלחים: 57% [#7]

מאבקי אוויר מוצלחים: 69%

תכלס: גם להפועל חדרה המפתיעה יש נציג פה, ושמו ירין פרץ. פרץ עבר בקריירה הקצרה שלו יותר ממה שרוב השחקנים יעברו בקריירה שלהם. סאגה ארוכה מול בית״ר טוברוק, המועדון בו גדל כמעט גרמה לו לפרוש ממשחק מקצועני, ולכן גם יוצא שאין ממש נתונים עליו מהעונה שעברה. העונה הוא נראה טוב יחסית לבלם בן 20, עם הצלחה לא רעה בכלל במאבקי אוויר ושער ראשון בליגת העל, ומצד שני אחוז הדיוק במסירות הכי נמוך ברשימה והכי הרבה איבודים למשחק. יש עוד מקום רב לשיפור, אבל אוהדי הפועל תל אביב יכולים להתחיל לדמיין שיתוף פעולה בינו לבין רז שלמה בשנים הבאות.

Credit to " הפועל חדרה גבעת אולגה שולם שוורץ" Facebook Page

 

שחר פיבן, מכבי תל אביב:

דקות: 1277 (1089 בעונה שעברה)

הופעות: 14

שערים נקיים: 4 (עונה שעברה: 3)

דיוק במסירות: 91% [#1]

חילוצי כדור למשחק: 10.3 [#1] (עונה שעברה: 7.8)

איבודים למשחק: 2.3 [#1] (עונה שעברה: 2.72)

תיקולים מוצלחים: 68%

מאבקי אוויר מוצלחים: 69%

תכלס: כבר בטור הקודם פיבן סומן כאחד שיכול להצליח בגדול העונה, ואי אפשר להגיד שהוא לא עושה את זה. למרות שחלק מהנתונים הנהדרים כמו איבודי הכדור (הכי מעט ברשימה) והדיוק במסירות (#1 ברשימה) כנראה מגיעים מהעובדה שהקבוצה שלו דורסת את הליגה, אי אפשר שלא לשים לב לעלייה המדהימה בחילוצי הכדור למשחק שלו, ועליית המדרגה הכללית שלו השנה. אולי אם הוא היה משחק כבר מתחילת העונה מכבי הייתה באירופה עדיין, אבל הוא יוכל להסתפק בזימון לחלון המשחקים הקרוב של נבחרת ישראל.  

לטור הפתיחה של המעקב

שחר פיבן
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page.(י.ש)
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח