פרויקט פתיחת העונה – עירוני קריית שמונה – האקזיט הבא

קריית שמונה פותחת עוד עונה, השמינית מאז אותה אליפות זכורה, והחמישית מאז הפעם האחרונה שהקבוצה הגיעה לפלייאוף העליון. מסאי דגו המרתק קיבל את הג׳וב השנה וידריך את הקבוצה על הקווים, בתקווה שהוא ישרוד במשרה. ק״ש לא עברה שינויים ענקיים, אבל כן איבדה כמה שחקנים חשובים ולפחות כרגע, נראה שהצליחה להחליף אותם.

איזי שרצקי, מסאי דגו, קרית שמונה
קרדיט לדף הפייסבוק של עירוני קרית שמונה והצלם ארז יעקובי

המטרה העונה היא לסיים את הבצורת ולחזור לפלייאוף העליון, אבל נראה שבלי שקט לשחקנים ולמאמן, זה לא יקרה. מעניין גם אם קריית שמונה תצליח להדוף את ה״כרישים״ שמסתובבים במים סביב הקפטן עידן נחמיאס, כי בלעדיו זאת ממש לא אותה קבוצה. וגם: האם איזי שרצקי יצליח לעמוד בפיתוי לעשות עוד אקזיט ים על שחקנים חשובים שלו במהלך העונה? נראה שסבלנות היא שם המשחק בצפון העונה.

את עונת 19/20 תפתח עירוני קריית שמונה נגד בני יהודה בחוץ במשחק קשה מאוד, ושני מחזורים לאחר מכן תתמודד מול מכבי חיפה בסמי עופר. לא הפתיחה האידיאלית, אבל זו הזדמנות לקריית שמונה להוכיח מה היא שווה כבר מעכשיו. את העונה שעברה סיימה ק״ש במקום ה10 ועם הדחה בשמינית הגמר נגד מ.ס. כפר קאסם.

מבט על הסגל עם המצטרפים והעוזבים:

הצטרפו

קיליאן שרידאן (חלוץ), ג'ון רואיז (כנף), ג'יימס אדני (חלוץ/כנף), שי גולן (קשר), אמיר בן שמעון (מגן), יובל לוין (מגן, מהנוער).

עזבו

שמעון אבוחצירה, עדן שמיר (הפועל באר שבע), לוי גרסיה (בית״ר ירושלים), חגי גולדנברג (הפועל חדרה), נירן רוטשטיין (הפועל כפר סבא), חורחה מורסיו (רקראטיבו ולבה), חאג׳י בארי (שחקן חופשי), רוי רונן (הפועל כפר סבא), קובי מור (הפועל נוף הגליל), לירוי צעירי.

 

שוערים: דז׳יוגאס ברטוקס, גד עמוס, דניאל בניש.
איך אפשר שלא לחבב שוער שהבקיע שער בעונה שעברה? ברטוקס הליטאי הוא אומנם רק שוער שלישי בנבחרת ליטא אחרי שני שוערים ליטאים מצוינים אחרים שמשחקים בליגת העל, אבל הוא יותר ממספיק לקריית שמונה, למרות כמה טעויות הזויות בגביע הטוטו. גד עמוס יתפקד כשוער שני, ודניאל בניש הצעיר יחכה להזדמנות.

הגנה: עידן נחמיאס, מרכוס דיניז, אמיר בן שמעון, יובל לוין, אופק נדיר, זיו מורגן, איאד אבו עביד, אורי דהן, אורי מגבו.
יקיר מעקב הבלמים הצעירים, עידן נחמיאס, קיבל את סרט הקפטן השנה שלגמרי מגיע לו, ויוביל ביחד עם מרכוס דיניז היציב את ההגנה הצפונית. אבו עביד עשה התקדמות גדולה מאוד בשנה שעברה והפך לשחקן מאוד משמעותי בעיקר בימין, אבל גם בתור בלם הוא לא רע בכלל.
בשמאל נראה שתהיה תחרות בין בן שמעון, שהגיע מקטמון, למגבו הותיק ואולי אף ליובל לוין שהוא פרוספקט מעניין שיכול לשחק מגן בשמאל ובימין. כך נסגרות 4 העמדות בקו ה4 שדגו משתמש בו לרוב. יובל לוין הוא האחד שצריך לשים עליו עין מתוך השחקנים הצעירים בהגנה, בעיקר אחרי הקרדיט הרב שהוא קיבל בגביע הטוטו.

Credit To "עירוני איתוראן קרית שמונה" Facebook Page


קישור
:
שי גולן, סמואל בראון, עומר לקאו, וובה בראון, ואלון אחמדי, ידין לוגסי איסמעיל ריאן.
הקישור של קריית שמונה כנראה היה המפלה שלה בעונה שעברה. חוץ מעדן שמיר שעבר לבאר שבע, אף שחקן לא הצליח לשמור על יציבות לאורך העונה, וזה פגע בקבוצה.

אפילו ואלון אחמדי הנהדר נפצע ופספס חלק גדול מהעונה, ועל פי הדיווחים האחרונים נראה שהוא יעזוב גם, מה שרק ידגיש את חוסר העומק בקישור. חוץ מריאן, אין אף שחקן שהוכיח את עצמו בתור בעל יכולת לפצח הגנות לאורך זמן, אך זה בהחלט הזמן בשביל לקאו לעשות בדיוק את זה.

כנראה שאנחנו נראה את קריית שמונה עם שלושה קשרים רוב העונה, אבל המקום של אף אחד לא מובטח. אם אחמדי לא עוזב, כנראה שנראה אותו מצוות לרוב עם סמואל בראון וריאן. לתוך אי הוודאות הזאת בקישור נכנס שי גולן בן ה21. כשהוא קיבל את הזימון הראשון לנבחרת הצעירה עוד בביתר ת״א/רמלה, הרבה גבות הורמו, אבל מאז הוא בהחלט מתחיל להראות ניצוצות מעניינים. זה הספיק לאיזי שרצקי, שאולי רואה בו עוד אקזיט אחד מיני רבים. לדעתי, לגולן יש יותר ממה שצריך בשביל להחליף את עדן שמיר, ויכול להפוך לתגלית העונה בקלות.

Credit To "עירוני איתוראן קרית שמונה" Facebook Page

 

התקפה: יואל אבוחצירה, ג'יימס אדני, מוחמד שכר, ג'ון רואיס, קיליאן שרידן.
מישהו צריך לעשות את התכלס ולהבקיע גולים, ונראה שהעונה קריית שמונה רצו לוודא שזה יקרה, בעיקר אחרי הקושי בהתגברות על העזיבה של האסלביינק בעונה שעברה. שלושה זרים חדשים הובאו לעמדות ההתקפה לפי משאלות ליבו של מסאי דגו, ולפחות בגביע הטוטו הם מצליחים להרשים.

ג'יימס אדני נראה כמו אחד שיתפוצץ עם המהירות שלו והיכולת למסור בזמן הנכון. קיליאן שרידן הוא חלוץ אירי גבוה מהסוג הישן שיקשה על הרבה בלמים, ואיך אפשר לטעות עם שחקן אירי? רואיז צריך עוד להוכיח הרבה, אבל אם הוא יקבל זמן הסתגלות הוא יכול להפתיע. שלושת אלו נוספו לשכר ואבוחצירה בני ה23, שהיו יכולים לעשות יותר בעונה שעברה ויקוו לתקן בעונה הנוכחית.

דגו צפוי לפתוח עם אדני, שרידן ושכר בהנחה שאכן ישתמש ב4-3-3. בהתקפת הצפוניים צריך לשים לב לג׳יימס אדני הניגרי. הוא כבר לא צעיר, בן 27, ולמרות ש34 השערים שלו בשנתיים האחרונות הגיעו בליגה האלבנית והליגה האזרית, הוא הרשים מאוד בגביע הטוטו. לא סתם דגו התחיל לבקש כבר מעכשיו שהוא ישאר עד סוף העונה.

 

מקום בסוף העונה

עוד עונה, עוד מאמן בקריית שמונה. יש סיבה שזה מתחרז? בדומה לקבוצות אחרות שחולמות על פלייאוף עליון, נראה שזה פשוט יהיה קשה מדי להשתחל לשם העונה עם ההתחזקות של הקבוצות הגדולות יותר. אז גם קריית שמונה לא צריכה לשבור את הכלים אם זה לא הולך העונה. תמיד יש את הגביע. קריית שמונה תסיים במקום ה8 והמכובד.

Credit To "עירוני איתוראן קרית שמונה" Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח