דירוג האיצטדיונים הגדול – איצטדיון המושבה

לשאר האיצטדיונים בדירוג

אצטדיון המושבה בפתח תקווה – אצטדיון הבית של הקבוצות מאם המושבות (ושל כל הקבוצות שחושקות באצטדיון נגיש ברדיוס של 50 ק"מ כשאצטדיון הבית שלהן לא זמין משום מה). נחנך ב-2011 והחליף את אצטדיון "האורווה" המיתולוגי. שאפו לאנשי הקריאייטיב שחשבו על השם המרענן הזה. עלות הקמת האצטדיון מוערכת בכ-200 מיליון שקלים חדשים! האם ההשקעה משתלמת? תכף נראה.

באנר דף הבית - מונגיאל טיקטיק והזווית

את המושבה נדרג על פי הפרמטרים הקבועים, כפי שנעשה בדירוג של אצטדיון טדי בירושלים שזכה לציון 6.8 והדירוג לאצטדיון הי"א באשדוד שזכה לציון 5 מתוך 10. אז בואו נלך על זה:

נגישות לאצטדיון – כהרגלנו בקודש, נחלק את הפרמטר לשניים:

תחבורה: כמה שחיכיתי לציין לטובה את "המושבה" בנושא התחבורה! כששואלים אותי על אידאל לנגישות, הדבר הראשון שקופץ לי לראש הוא תחנת הרכבת במרחק 5 דקות הליכה(!) מהיציע. הרכבות פעילות עד 23:30 לערך מה שאומר שאין ממה לדאוג לגבי החזרה הביתה. פייר, עשיתם בשכל עם המיקום. שאפו – ציון 10 ראשון שאני מעניקה בדירוג.

חנייה: גם כאן הרכבת מהווה קלף חשוב. החנייה הרחבה שלה שמתפנה בשעות הערב משמשת לרוב את באי האצטדיון במרחק שלא יגרום למד הצעדים שלכם להתחיל לפעול. מה שכן, אליה וקוץ בה. רוב הזמן אין מספיק מקומות חנייה ומתחילים להתפזר לשטחים מסביב ולגבעת החול מעבר לכביש. היציאה מהחנייה הוגדרה על ידי רוב כ-"סיוט". למרות זאת, אפרגן בציון 5.5.

מס' מושבים: האצטדיון הפתח תקוואי מכיל 11,500 מקומות ישיבה. שני היציעים המרכזיים משקיפים זה על זה לבדם ומשאירים את השטחים שמאחורי השערים ריקים. אז נכון שבימים כתיקונם, כשאצטדיון בלומפילד יהיה מוכן (וכשהמשיח יגיע ונעלה למונדיאל) הוא יאכלס בעיקר את הפתח-תקוואיות שאת הצרכים שלהן הוא בהחלט מספק, למרות שבניון בטח יגיד שזה לא אנפילד. אבל עם כל הרצון הטוב, גם בתור אלטרנטיבה במרכז הארץ וגם בהשוואה למתחרים הגדולים, הוא לא מספיק גדול. בפרמטר הזה נסתפק בציון 5.

יוסי בניון, מכבי פתח תקווה, אבי לוזון, עומר גולן
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי פתח תקווה. זה לא אנפילד, אבל את בניון זה מספק.

נוחות: מכירים "שברת, שילמת"? אז במקרה של המושבה אפשר לשדרג ל-"ישבת, נשארת". כמה שצפוף ביציעים של המושבה. כשמסתכלים מהשורות העליונות אפשר להבין כמה המדרגות תלולות וכמה המרווח בין השורות קטן. מי אוהב שבועטים לו בגב? לא אני. לצערי, ציון 3.

חוויית צפייה: הצפיפות שהוזכרה בסעיף הקודם בהחלט משפיעה על איכות הצפייה. מה שכן, אי אפשר לטעות בכך שהאצטדיון חדש. לוח תוצאות גדול, תאורה איכותית ובסך הכל סביר. מה שנחמד במושבה הוא העניין שיש בר ומסעדה ממש באצטדיון עצמו, מה שנותן את האופציה לבירה של לפני המשחק ולריחות של על האש וקרקורי בטן במהלכו. אין ספק שהיעדר היציעים מאחורי השערים פוגע באווירה וזהו חיסרון משמעותי. אוהדים מהליגה הלאומית (בלי שמות של קבוצות) הזכירו את השמש שלא מפסיקה להציק, אבל בנושא הזה אני יכולה להמליץ לכם לעודד חזק ולקוות שבעונה הבאה תפטרו מימי שישי שמשיים שכאלה. על חוויית צפייה לא מספקת דיה, אבל סבירה המושבה יקבל 5.5 נקודות.



היגיינה: גם כאן המושבה בהחלט מספק את הסחורה. סה"כ מסודר ונקי. ציון 7.

מזנון: כמו בכל האצטדיונים, המחירים לא עושים חסד עם התמורה. כמו שהזכרתי קודם, מעבר למזנון יש מסעדה ופאב במתחם וסך הכל האוהד הרעב יכול להיות מרוצה. ציון 7 גם כאן, למרות שהריחות של השיפודים במהלך המשחק ממש מפריעים להתרכז.

הפועל תל אביב
Credit to Hapoel Tel Aviv FC Facebook Page.

לסיכום: הציון הסופי של המושבה הוא 6.1. הריח של החדש, השם המרענן והרכבת הקרובה עושים עמו חסד, בנוגע לשאר – אין ספק שאחרי הכל הוא אצטדיון בינוני וזה ממש מאכזב, כי לעזאזל, כל הקטע של להקים אצטדיון חדש הוא שהוא יהיה טוב, חדיש ומודרני, אז אם את זה לא עשיתם, אז מה כן עשיתם?

מסכימים איתי? חולקים עליי? הכי חשוב זה שלא תשכחו לשתף. מוזמנים להגיב את דעתכם ולהציע את האצטדיון הבא שאסקר!

לשאר האיצטדיונים בדירוג

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח