דירוג האצטדיונים הגדול יוצא לדרך

ארצנו הקטנה מספקת שלל אופציות מגוונות ושונות של מגרשי כדורגל. חלקם נוסטלגיים וותיקים, חלקם חדשים ונוצצים. האוהד הנאמן מוצא את עצמו לא פעם מלווה את הקבוצה באש ובמים-דרומה, צפונה, מזרחה ומערבה. במקרה הטוב זה נגמר בניצחון, במקרה הגרוע זה נגמר בהפסד ובקנס על חנייה וארוחה במזנון.

Spanish League - טיק טיק

בטורים הקודמים שלי דיברתי לא מעט על החוויה במגרשי הכדורגל וקראתי לכם לקום מהכורסא ולדלג לאצטדיון הקרוב (או הרחוק) מביתכם. אבל זה לא סוד שמעבר ל-90 הדקות החשובות ביום שיש בו משחק, יש עוד כמה שעות טובות שעוברות מסביב וחשובות לא פחות מהמשחק עצמו.

אבל מה הופך אצטדיון לאיכותי? יש כאלה שיגידו שעיצוב חדשני, מזנון מגוון וניקיון הם אלו שיספקו עבורם חוויה אולטימטיבית. יהיו גם כאלו שחנייה קרובה ודרך חלקה ללא פקקים היא כוס התה שלהם. כדי לעשות כאן קצת סדר, החלטתי לפתוח את דירוג האצטדיונים הגדול של הזווית. נבדוק את כל הדברים החשובים ביחד ונגיע למסקנות חותכות.

איצטדיוו טדי

אז מה חשוב?

בראש ובראשונה, נגישות. מה לעשות, מיקום האצטדיון בתוך העיר הוא קריטי. פקקים קבועים, חסימות כבישים ואי עמידה בלחץ של מסת קהל תמיד יעוררו אצלנו עצבים. וכן, כולנו מכירים את הדיון של "טוב, את הרחוב ההוא בדרך כלל חוסמים. בשעה הזאת יש פקק בתוך העיר. מתי נצא? 3 בצהריים זה מספיק טוב?" וכמו כן, גם תחבורה ציבורית נכנסת כאן. אצטדיונים בקרבת תחנות רכבת ואופציה לתחבורה זמינה בסיום המשחק יזכו לניקוד גבוה יותר מאלו שלא.

חנייה. אם כבר בחרתם להגיע ברכב, כמה זמן יידרש לכם ללכת מהחנייה הקרובה לאצטדיון? כמה זה יעלה, כמה נוח זה יהיה?

מס' מושבים. אצטדיון גדול מספק אווירת קהל איכותית. כמובן שכמה שיותר יותר טוב, למרות שצריך גם שיגיע קהל וימלא אותו.

נוחות. יש אצטדיונים שבנויים נכון ויש כאלו שפחות. אם חשקה נפשך בהפסקת עישון וויתרת כי אין לך סיכוי להצליח לצאת מהיציע החוצה, כנראה שיותר מידי צפוף או לא נגיש מספיק.

מכבי תל אביב קהל
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

חווית צפייה. מסכים גדולים, רמקולים איכותיים וכל הנוגע בטכנולוגיה במגרש עצמו הם בהחלט גורמים שיכולים להקפיץ לאצטדיון את הרמה. כמה פעמים קרה לכם שלא הבנתם מילה ממה שהכרוז אומר, או שלא ניתנה לכם הזכות המינימלית לדעת באיזה דקה אנחנו נמצאים?

היגיינה. אנחנו מבלים באצטדיון הכדורגל במקרה הטוב שעתיים, במקרה הרציני יותר זה גם יכול להגיע ל-3 שעות. שירותים נקיים, סדר והיגיינה הם בהחלט פקטור כשאין לנו ממש ברירה אחרת חוץ מלהשתמש במתקנים המוצעים לנו.

מזנון. גם כאן, השהייה הארוכה לרוב מכריעה ושולחת אותנו היישר למזנון. המחירים הוגנים? העובדים עומדים בלחץ? הסחורה טרייה?  עוד נגלה.

יש פרמטרים נוספים שחשובים ונראה לכם שפספסתי? תכתבו בתגובות. אשמח לשמוע.

סמי עופר

מתחילים

לאור העובדה שהתחושה הכללית משתנה מאוהד לאוהד ועדיין לא הספקתי להגיע לכל האצטדיונים בארץ, הפרויקט הזה יהיה משותף לבלוגרים של הזווית, שביחד איתם בכל טור נעלה אצטדיון אחר על המוקד, נדרג את הפרמטרים וגם אתם תעזרו לי להחליט האם הוא איכותי או לא. וכמובן שאין כמו סיפורים ופדיחות אישיות כדי לשפר את החוויה.

אז… שנתחיל?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח