בוקר שחור בפרמיירליג

הבוקר שאחרי הפסד הוא בוקר קשה עבור כל ספורטאי, זמן לחשבון נפש וניסיון להבין מה לא עבד כדי להשתפר לקראת המשחק הבא. לראחים סטרלינג לא היה את הזמן הזה הבוקר. במקום לחשוב על מה הוא עשה לא טוב אתמול על הדשא, הוא היה שקוע במה שהקהל של צ'לסי עשה לו במהלך ההתמודדות בין הסיטיזנס לכחולים.

ראחים סטרלינג
Credit to "Manchester City" Facebook page

את המילים הספציפיות אין סיבה לרשום, הן לא מכבדות אף אחד ובטח שלא את סטרלינג עצמו, שבפוסט חריג באינסטגרם החליט להציב מראה בפני עולם הכדורגל האנגלי כולו.

"בוקר טוב, אני רק רוצה להגיד שאני לא אדם שמדבר הרבה, אך כשאני חושב שהנקודה שלי צריכה להישמע אני אגיד את מה שיש לי לומר". פתח סטרלינג את דבריו. "בהתייחס למה שנאמר במשחק נגד צ'לסי, אתם יכולים לראות את התגובה שלי, הייתי חייב לצחוק כי אני לא מצפה ליותר מזה".

 צילום מסך מתוך חשבון האינסטגרם של ראחים סטרלינג

סטרלינג החליט לא להתעסק בעצמו ובקריאות כאלו או אחרות בהיסטוריה של הפרמיירליג, אלא בחר להתייחס ליחס התקשורתי המפלה לדבריו בין שחקנים שחורים ולבנים. הוא בחר בשתי דוגמאות לכתבות שפורסמו בדיילי מייל על שחקנים אנגלים צעירים מאותה קבוצה (מנצ'סטר סיטי) שבחרו לקנות בית למשפחתם.

בכתבה הראשונה שמתייחסת לפיליפ פודן, קשרה הצעיר של סיטי (18), הודיע העיתון כי פודן הצעיר רכש בית בסכום שעומד על כשני מיליון פאונד לאימו. בכתבה השנייה, המתייחסת לטוסין אדראביויו, נכתב כי כדורגלן של סיטי, בן 20, החליט לקנות אחוזה ב2.25 מיליון פאונד למרות שלא שיחק דקה אחת במשחק פרמיירליג.

שתי הידיעות אומנם פורסמו בהפרש של תשעה חודשים, אך בהחלט ניצן לראות איך גוף תקשורת באנגליה בוחר להציג את השחקן "כהה העור" כאחד שעשה החלטה מוגזמת, לעומת השחקן "הלבן" שמתואר כילד טוב שקנה לאימו בית.

סטרלינג הביא את הדוגמאות ורשם ששני השחקנים "עשו את הדבר הנכון" בכך שקנו למשפחתם בית לאחר שנים של השקעה מצד המשפחה, ושלא הגיוני שהתקשורת תציג אחד מהם באור שלילי ותתדלק את הגזענות שקיימת גם ככה נגד שחורים באנגליה, לדבריו של סטרלינג.

סטרלינג סיים בכך שקרא "לכל העיתונים שלא מבינים למה עדיין קיימת גזענות בעידן שלנו תחשבו בפעם הבאה לפני שאתם מפרסמים ותנו לכל השחקנים הזדמנות שווה וסיקור שווה".

אז כן, גם בשנת 2018 קיימת גזענות ואפליה כנגד ספורטאים כהי עור, אפילו באופן שבו מסקרים העיתונים את חיי היום-יום של השחקנים. לנו רק נשאר לקוות שהתופעה של קהלים ושחקנים שמפגינים גזענות תיעלם, ותשאיר אותנו להתרכז נטו בכדורגל בליגה הטובה בעולם.

 

אי אפשר לסיים בלי להתייחס למה שהתרחש על הדשא בסטמפורד ברידג' אמש, במשחק בו מנצ'סטר סיטי עשתה הכל נכון עד הרגל המסיימת, ולמרות ששלטה ללא עוררין בכל חלקי המשחק, לא הצליחה לכבוש בפעם השנייה בלבד העונה (הפעם הראשונה הייתה בתיקו מול ליברפול) והפסידה בפעם הראשונה העונה בליגה.

צ'לסי מבחינתה עלתה ללא חלוץ טבעי ולמרות שברוב המשחק לא היוותה יריב ראוי לסיטי, תפסה משחק הקרבה ענק של דוד לואיז וסזאר אזפיליקואטה שהצליחו לחפות על החולשה של מרקוס אלונסו בעמדת המגן השמאלי. הקרב על האליפות באנגליה נפתח מחדש, לפחות נכון לעכשיו, עם צ'לסי שמצטרפת לסיטי וליברפול בקרב משולש, שיוכרע כנראה בשלבי הסיום של העונה.

דוד לואיז, צ'לסי
Credit to "Chelsea Football Club" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח