בופון האגדה והאפודה

אם תשאלו את ג'יאנלואיג'י בופון מה הוא הכישלון הגדול ביותר שלו, כנראה שהוא יענה ליגת האלופות. ג'יג'י, שלקח כמעט כל תואר, שייך לרשימה מפוקפקת של שחקנים גדולים שלא זכו מעולם כמו רונאלדו הברזילאי, קנאברו, זלאטן ועוד… אני בטוח שהיה קשה לישון לפני ערב כזה של אולי הגמר האחרון והכי חשוב שיהיה לו בקריירה ובטח שאחרי שהערב הזה נגמר כמו שהוא נגמר.

בופון
Credit to "Juventus" Facebook page

אבל בואו נתחיל מהתחלה. כמובן שכששומעים את השם בופון רואים את יובה וכששומעים יובה רואים את בופון, אבל הוא לא תמיד היה שם. את תחילת הדרך הוא עשה בפארמה האגדית של ליליאן תוראם, פאביו קנאברו והרנן קרספו. קבוצה אירופית מדהימה בשנות ה-90 שעלתה בימים אלה לליגה האיטלקית השניה. בגיל 17 בלבד פתח השוער הצעיר במשחק נגד מילאן הענקית זוללת התארים. המשחק הסתיים ב 0-0 לאחר הצלות ענקיות מול החלוץ האיטלקי הגדול דאז רוברטו באג'יו. בופון פתח בעוד כמה משחקים בודדים. בעונתו השנייה הוא כבר היה שוערה הראשון של פארמה ושיחק במועדון מ-1995 עד 2001 שעל כפפותיו זכייה בגביע אופ"א, סגנות הסרייה א, קופה איטליה והסופר קאפ האיטלקי.

ב2001 יובנטוס לא יכלה לעמוד בפיתוי ועשתה הכל כדי להנחית אצלה את המטאור בן ה-23 ושילמה מחיר שיא של 100 ביליון לירות איטלקיות (שזה כ-50 מיליון אירו היום) סכום שגם היום הוא מטורף לשוער והוא היה כל כך שווה את זה. בעונתו הראשונה ביובנטוס הוא לקח אליפות, לאחר עונה ב-2002/3 עלה לגמר ליגת האלופות הראשון בקריירה והפסיד בפנדלים (למרות 2 עצירות) למילאן. למרות ההפסד, יובה התנחמו באליפות שניה רצופה לאחר עונות מוצלחות ו-2 אליפויות נוספות הגיע בוקר ה-12 במאי 2006 – בופון ושחקנים נוספים הואשמו בהימורים בלתי חוקיים על משחקי סריה א, והיה חשש גדול לאי השתתפותו במונדיאל 2006 בגרמניה. לבסוף השתתף בטורניר, אך התבשר על עונש ירידת ליגה של יובנטוס וביטול שתי האליפויות האחרונות בעקבות פרשת הטיית המשחקים.

הבריחה ההמונית של המאמן פאביו קאפלו והשחקנים פאביו קנאברו, ליליאן תוראם, זאמברוטה, ויירה ואיברהימוביץ לא השפיעה על ג'יג'י שנשאר בקבוצה. בקיץ 2006 ניצח בדו קרב פנדלים את פביאן בארטז מצרפת ולקח את אליפות העולם לאחר טורניר מדהים של איטליה ושלו בפרט. הוא קיבל תואר של אל גם באיטליה וגם ביובנטוס כי החליט לרדת לליגה השנייה כאלוף עולם וכאחד השחקנים המבוקשים בתבל.

בופון
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

לאחר כמה חודשים נוקה בופון מכל אשמה בקשר להימורים. ולאחר שנים של שיקום הגיעה שוב הגברת הזקנה לגמר ליגת האלופות, לאחר עונות מוצלחות של אליפויות, ונפגשה עם ברצלונה, אך נגד ה-MSN  זה היה בלתי אפשרי. עוד גמר הלך לפח והתואר שבופון כל כך רצה ברח לו שוב מבין הידיים.

בגיל 39 יכל היה בופון לזכות בטרבל לאחר עונה ענקית של אליפות שישית ברצף וגביע. העונה הזאת הייתה יכולה להיות יותר מתוקה עם אליפות אירופה, אבל לכריסטיאנו היו תוכניות אחרות וג'יג'י הוציא 4 חתיכות מהרשת שרעדה מעוצמתה של הספרדית שגם היא היחידה שלוקחת את ליגת האלופות (במתכונת הנוכחית) פעמיים רצוף. פניו של בופון הראו יאוש ואולי השלמה כי הוא ישאר ברשימה שכתובה למעלה, אבל לפחות יוכל להתנחם שהוא ישאר בלב של כולם.

לאחר פרישת פרנצ'סקו טוטי, בופון הוא הסמל האחרון המשמעותי היום באיטליה. מה שנותר הוא לקוות שעוד נמשיך לראות את הפנומן בשער ושבמונדיאל 2018 ברוסיה ישבור את השיא של 6 הופעות בגביע העולם.

ואולי, לכו תדעו, אני עוד אכתוב כתבת ניצחון ליגת אלופות של ג'יאנלואיג'י בופון – האגדה והאפודה.

בופון
Credit to "Juventus" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח