ארלינג מיי דארלינג

לא בכל יום יוצא לך להשתגע משחקן צעיר שפורץ לחיינו בסערה, ואם הוא לא משחק בקבוצה שלך, אי אפשר לחשוד בך בהיעדר אובייקטיביות. זה המקרה: ארלינג הולאנד, עדיין לא בן 20, אבל הוא הסופר סטאר הבא של הכדורגל העולמי. חייבים להעיף מבט לעתיד ולשאול, לאן זה עוד יכול להתפתח?

האלאנד, דורטמונד
Credit to "Bundesliga Official" Facebook page

התחלה מרשימה

הכשרון הנורווגי נולד בלידס בזמן שאבא שלו, אלף אינגה הולאנד, שיחק בקבוצה המקומית. מספר חודשים לאחר מכן גמר האב את הקריירה במדי מנצ'סטר סיטי, לאחר תיקול מכוער מצדו של קפטן יונייטד רוי קין. הולאנד הצעיר הכריז שהוא אוהד של לידס וחלומו הוא להוליך אותה לאליפות אנגליה.

קריירת הבוגרים שלו זינקה מהר. שנתיים בלבד שיחק בקבוצות נורווגיות לפני שנחת בתחילת 2019 בזלצבורג האוסטרית וגם בה העביר שנה בלבד לפני שבתחילת 2020 עבר לדורטמונד וגם במדיה הוא מצית את הדמיון.

הילד ענק

לפני שנגיע לכמות הכיבושים החולנית שלו, נציין שהוא גבוה מאוד (1.94 מ'), אך למרות גובהו, הוא מהיר למדי – הוא רץ 60 מ' ב-6.64 שניות מול פ.ס.ז' במדי דורטמונד בליגת האלופות השנה. גובהו הרם מאפשר לו לנצח במאבקי אוויר עם הבלמים ולנגוח שערים רבים, כך שלא רק רגליו מסוכנות.

ועכשיו לגולים. הוא כבש שלושער בליגת האלופות במדי זלצבורג בתחילת העונה בהופעת בכורה במפעל! רק ראול ו-ויין רוני כבשו שלושער בגיל צעיר יותר ורק רוני עשה זאת בגיל צעיר יותר בהופעת בכורה. מה עוד? בהופעת הבכורה שלו בבונדסליגה עלה מהספסל והרשית גם הפעם 3 פעמים. ב-3 משחקיו הראשונים בדורטמונד כבש 7 שערים. נתון בלתי נתפס. והנה משהו שאולי לא ידעתם. במונדיאל הנבחרות הצעירות 2019 הוא הודח עם נורווגיה בבתים, אבל גם כבש 9(!) שערים במשחק אחד מול הונדורס.

 

מה צופן העתיד?

דורטמונד שילמה על הולאנד 20 מיליון אירו לזלצבורג, זול למדי בהשוואה לסכומים העצומים הנשפכים בכדורגל העולמי בימינו. סעיף השחרור שלו הוא 75 מיליון אירו בלבד, מה שיעודד את האימפריות הגדולות של מערב אירופה לנסות ולשים עליו יד. סוכנו טוען שלפחות 10 קבוצות רצו להביא אותו אליהן.

כבר דווח שריאל מדריד מתכננת עליו (נסו לדמיין התקפה שמורכבת ממנו ומקיליאן אמבפה, שגם אותו ריאל מנסה להשיג), גם מנצ'סטר יונייטד והמנג'ר שלה, בן ארצו של הולאנד, אולה גונאר סולשיאר ביקשו את ידו. שתיהן לא הצליחו לעת עתה. לפני כמה חודשים פורסם שגם מכבי חיפה גיששה לגביו לפני כמה שנים, אבל סורבה משום שהילד נועד לגדולות. רק הזמן יגיד מה הפסדנו.

מילה לגבי הנבחרת. נורווגיה לא שיחקה בטורניר גדול מאז יורו 2000 ויש להולאנד הזדמנות טובה להעפיל דרך פלייאוף היורו הקרוב. חמושה בהולאנד, אני רואה את נורווגיה מגיעה בשקט לרבע גמר היורו.

כפי שאני רואה את הדברים, הגעה לליגה האנגלית היא רק שאלה של זמן עבור ארלינג. הנתונים הגופניים המרשימים שלו יאפשרו לו להתמודד עם בלמים קשוחים. אם תשאלו אותו, הוא חותם על זה, אם אפשר אז בלידס.

האלאנד, זלצבורג
Credit to "FC Red Bull Salzburg" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות

  1. עמית אוחיון

    פשוט מצוין

  2. טור נהדר! לא אופתע אם נראה אותו במדי הרד דווילס בעונה הבאה

  3. אדיר ביותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח