איש הברזל האמיתי

24 ביולי 2011, פריז. אנחנו בטרום עידן פרום-סאגאן, מארק קבנדיש חוצה ראשון את הקו בשאנז אליזה ומנצח בקטע ה-21 של הטור דה פראנס. לאחר מכן קבנדיש יקבל את החולצה הירוקה ואחריו יעלה לפודיום קאדל אוונס, שבקטע הקודם, הנג"ש בעיר גרנובל, עקף את האחים אנדי ופרנק שלק וניצח את הטור דה פראנס. מאז אותו יום נרכבו כ-70,000 קילומטרים במעל ל-400 ימי רכיבה במרוצי הגרנד טור, מה שמשותף לכולם הוא רק דבר אחד – אדם האנסן. באותו יום בפריז הוא לא השתתף, אך התחיל וסיים כל גרנד טור מאז.

אדם האנסן
Credit to "Adam Hansen" Facebook page

יש המון הגדרות בספורט למושג "איש הברזל". יש כמובן את תחרות האיירון מן המפורסמת, יש את השחקנים שלא מפספסים משחקים ב-NBA ויש את מדד #איש_הברזל של ניצן ליבנה לליגת העל. אדם האנסן האוסטרלי הוא איש הברזל של ענף האופניים, האיש שמאז הוואלטה ב-2011 לא פיספס אף יום מרוץ במרוצי הגרנד טור – הג'ירו, הטור והוואלטה, מעולם לא חלה ונאלץ לפרוש, מעולם לא התרסק ותמיד עמד במגבלת הזמן, מי שקרא את היומן של גיא שגיב אמור לקבל מושג לגבי גודל ההישג הזה.

להגיד שמרוץ גרנד טור הוא מרתון זה אנדרסטייטמנט. הטור דה פראנס מוגדר בפי רבים כ"אתגר הסיבולת הגדול ביותר שהמין האנושי מציע". כצופה במרוצי גרנד טור אני יכול להעיד שרק לעקוב אחרי המרוצים האלה זה מתיש, ובדרך כלל הג'ירו בכלל קשה יותר מהטור. אדם האנסן עבר את זה יום-יום, עם טובי הספורטאים בעולם סביבו, בלי ימים חלשים, בלי להיכנע, בלי להתרסק, בלי וירוסים או מזון מקולקל.



לג'ירו האחרון שהתחיל בירושלים הגיעו 176 רוכבים, אחד מהם פרש עוד לפני ההזנקה, 149 סיימו, כלומר כ-15% לא סיימו את המרוץ, זה נתון די ממוצע, בדרך כלל המספר הזה רץ בין 15%-20%. אבל העניין פה הוא לא סטטיסטי, רוב הרוכבים אשר מצליחים להגיע לגרנד-טור מסתפקים בדרך כלל באחד בשנה, רוכבים טובים אולי פעמיים, אף רוכב עם שכל ישר ושאיפות הישגיות לא יתחרה בשלושה גרנד-טורים בשנה. מלבד האנסן היו רק 7 מקרים כאלה בעשור האחרון על ידי שבעה רוכבים שונים. הפעם האחרונה שרוכב שאינו האנסן התחרה בשלושה גרנד טורים בשנה למשך שנתיים רצופות הייתה בשנות ה-80, האנסן רכב את כל שלושת הגרנד טורים בשש שנים רצופות – 2012-2017.

המטפסים הטובים, אלה שמכוונים לתוצאות טובות בגרנד טורים, תמיד בוחרים מרוץ אחד בשנה להתמקד בו – בדרך כלל הג'ירו או הטור. אם לא הולך להם, הם ינסו גם את הוואלטה. הספרינטרים בדרך כלל יסמנו את הטור דה פראנס היוקרתי יותר, הקבוצות בונות לרוכבים תכנית מרוצים שנתית כזו שבדרך כלל כוללת גרנד טור אחד או שניים. המקרה של האנסן שונה. הוא לא רוכב שמביא תוצאות, אלא מה שנקרא בשפה המקצועית "דומסטיק" – פועל של הקבוצה שעובד עבור הרוכבים המובילים (כפי שיעידו כישורי סחיבת הבקבוקים שלו). במהלך הרצף שלו, האנסן ניצח בשני קטעי גרנד טור. הישג גדול ללא ספק, אבל לא משהו שמשוויצים בו בפלוטון. בטח כשזה מגיע מתוך מעל 400 ימי רכיבה. זה כבר כמה שנים שהמטרה של האנסן היא מעבר להאריך את הרצף, רצף שספק אם יישבר פעם.

אדם האנסן
Credit to "Adam Hansen" Facebook page

מעבר להיותו איש ברזל אדם האנסן הוא אחד הרוכבים האהובים בפלוטון, על ידי הרוכבים והאוהדים. הוא גיק טכנולוגיה מושבע שתכנת לקבוצתו (לוטו-סודל הבלגית) מערכת המעדכנת את הרוכבים בתוכנית המרוצים שלהם הכוללת את תאריכי המרוצים, מידע על המלונות ופרטי מידע הדרושים להגשת ויזה במדינות שונות. כל המידע פתוח להנהלה ולרוכבים הרלוונטים ונשמר למשך שנים. אדם ציין בלא מעט מקרים שטכנולוגיה ותכנות הם התשוקה שלו ושהוא ירצה לעסוק בזה אחרי הפרישה.

הרצף של האנסן אולי לא יישבר בעתיד הנראה לעין, אבל הוא חייב להסתיים בשלב כלשהו – מסתמן שבקרוב, הטור דה פראנס 2018 אמור להיות הגרנד טור הראשון מאז אותו יום בפתיח בו אדם האנסן לא יתחרה. הוא כבר הודיע שהוא לא ישתתף ויעצור את הרצף על 20 גרנד טורים. האנסן דיבר על הרצון להאריך את הקריירה שלו וחושב שלהוסיף עוד גרנד טור לרצף בגילו המתקדם (36), יזיק לעתידו. התוכניות עוד יכולות להשתנות. לאחר הטור בשנה שעברה האנסן כבר סיכם את הרצף, שעמד אז על 18, הוא לא היה בסגל של קבוצתו (לוטו-סודל הבלגית) לקראת הוואלטה אספניה, אך לבסוף נכנס לסגל, מעט לפני המרוץ, עקב פציעה של חברו לקבוצה רפאל ואיס כשבועיים לפני תחילת המרוץ. האם הגורל יכניס את האנסן גם לטור הקרוב?



בונוס: להלן רשימה חלקית של עבודות אשר היו נכונות לפני רצף הגרנד-טורים של אדם האנסן:
מכבי חיפה היא אלופת המדינה בכדורגל, טוטו תמוז הוא מלך השערים.
אלופת ה-NBA: דאלאס מאבריקס, MVP: דרק רוז, לברון ג'יימס מעולם לא זכה באליפות, גולדן סטייט היא הקבוצה של מונטה אליס.
אלישי כדיר הוא שחקן העונה של ליגת ווינר ולי ניילון הוא מלך הסלים.
משה קצב מעולם לא היה אסיר, אף אחד לא ידע מי היא דפני ליף, גלעד שליט עוד בשבי.
ראש ממשלת ישראל הוא… בנימין נתניהו.

Credit to "Adam Hansen" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח