שווה את הכספי

בס"ד

עמרי כספי חתם במכבי תל אביב.
עמרי כספי סגר עשור ב-NBA.
אפשר לומר שזה קצר יותר מלכתוב "חיפשתי קבוצה במשך חצי שנה ולא מצאתי עד עכשיו ולכן אני חוזר לישראל בלית ברירה". אבל אם נפסיק עם הציניות, הרי שמדובר בווין ווין לשני הצדדים.

 

עמרי כספי מכבי תל אביב2
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page

מבחינת מכבי

מכבי תל אביב החתימה שם גדול. לפני הכל. הישראלי הראשון בליגה הטובה בעולם סוגר עשור מעבר ליד וחוזר לקבוצת האם שלו כדי להחזיר אותה לגדולה. מדובר בשחקן מוכח שיודעים מה מקבלים ממנו, מקצועית וגם מנטלית. כספי הוא אחד המוטיבטורים הגדולים בענף, שעדיין רצים על הפרקט ויודע להכניס את עצמו ואת חבריו לקצב. בנוסף לכל זה, הרזומה של כספי ימכור הרבה מנויים. מכבי השקיעה ברכש לקראת העונה הקרובה, גם כדי להצליח סופסוף באירופה וגם כדי למכור המון מנויים. ואת זה כספי יעשה.

מבחינת כספי

עמרי כספי שיחק עם קיירי אירווינג, ג'יימס הארדן וקווין דוראנט, כמו עם עוד אחרים וטובים. הוא היה כפסע מלשחק בפלייאוף בקבוצה אלופה. הוא קנה לעצמו שם בליגה דרך ההגנה ועם השנים הוסיף לארסנל שלו שלשות ויכולת חיתוך מצוינת לסל. קבוצות אהבו להביא אותו מפני שידעו בדיוק מה יקבלו, בנוסף לשכרו הנמוך יחסית לליגה.

כספי נתן הצגות נגד קובי בראיינט ונגד סטפן קארי והראה שהוא לא הגיע לליגה כדי להיות פוסטר מהלך. בפלייאוף הוא לא הצליח לשחק, אבל בשאר העונה הוא הוכיח את שוויו מעבר לכל ספק. זה לא שאין לו מה למכור יותר ב-NBA, זה פשוט שאת שלו הוא עשה ועכשיו בא לו להיות קצת ראש לשועלים. לא תמיד זה מומלץ, אבל אולי לקראת החלק האחרון של הקריירה זה בדיוק מה שיתאים לו בשביל להאריך את הקריירה שלו.

 

תקופה שכל ישראלי יזכור

ההתחלה בסקרמנטו הייתה נפלאה. כספי מיצב את עצמו כאחד השומרים הטובים בקבוצה ושיתוף הפעולה שלו עם טייריק אוואנס הביא לא מעט נצחונות מפתיעים. הוא נבחר למשחק הרוקיז והתחבב על פול ווסטפאל המאמן (שפחות התחבר אליו בהמשך). הישראלי בנה לעצמו שם, לאט אבל בטוח, שובר בכל פעם קצת את שיא הנקודות שלו. משם עבר עמרי מזרחה וחבר לקיירי ואז הגיעה קפיצה אמיתית, החתימה ביוסטון. סופסוף כספי זכה להזדמנות להגיע לפלייאוף, אלא ששם הוא לא קיבל דקה. בצר לו הוא חזר לסקרמנטו בתקווה לקפוץ משם שוב למעלה. הפעם הסיטואציה הייתה פחות נוחה, אך הוא העביר שם כשנתיים, לאחריהן דידה בין מינסוטה לניו אורלינס, אז נפצע וסיים את העונה.

ואז הגיעה גולדן סטייט. קבוצת האולסטאר בראשות דוראנט וקארי החתימה את הישראלי, כשהיא זוכרת את דו קרב השלשות הנהדר שלו מול קארי שנתיים קודם. זאת הייתה חתיכת קפיצה. כספי קיבל מחמאות מכל כיוון, מצא את מקומו בקבוצה אך.. שוב לא שותף בפלייאוף. ממפיס הייתה התחנה האחרונה של הפורוורד, שהיוותה ירידה חדה, חדה מדי, כנראה.

כספי פוגש את מכבי תל אביב בצומת דרכים עבור שניהם וכאן זה המקום שלו להביא את כל הנסיון שצבר באמריקה והזמן של מכבי לחזור להתנהל כמו מועדון גדול.

אם שני הצדדים ישכילו ללכת יד ביד, יכול להיות שמכבי מצאה את החתיכה החסרה.

עמרי כספי מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv Basketball" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח