דומים אבל שונים

בס"ד

פפ גוארדיולה החל את קדנציית האימון שלו בברצלונה בהפסד ותיקו. הספרדי החליף בתפקיד את פרנק רייקארד, שזכה בליגת האלופות עם רונאלדיניו, דקו וז'ולי.

הקהל הקטאלאני התרגל עד אז לטוב ולמרות עזיבת הקוסם הברזילאי (על ידי פפ עצמו), לא היה מוכן לקבל את התוצאות הראשונות של המאמן המתחיל. הפסד לנומנסיה ותיקו ביתי נגד סאנטאנדר לא היו ברשימת החלומות שלהם לאותה עונה. הם חיפשו מישהו שיחזיר אותם לצמרת האירופאית ובמקום זה התבזו בלה ליגה.

 

גוארדיולה עצמו לא דאג, לפחות לא כלפי חוץ. כששאלו אותו אחרי המשחק השני בליגה, אחריו הייתה לבלאוגרנה רק נקודת ליגה אחת, האם הוא חושש מפיטורין, פפ ענה שלא רק שהוא לא דואג, הוא יודע שאם הקבוצה תמשיך לשחק בשיטה שלו ותמשיך להגיע לכל כך הרבה מצבים בכל משחק גם השערים יגיעו. תשובה יפה, אבל בקרב האוהדים היא נתפסה יותר כמשאלת לב.

המשחק הבא, נגד ספורטינג חיחון, נחשב למבחן עבור המאמן. הפסד – וכנראה שכל העשור האחרון בכדורגל העולמי היה נראה אחרת. אבל גוארדיולה ניצח. 6-1. גוארדיולה הביא את השקט שלו לחדר ההלבשה וזה חדר ללב השחקנים. ברצלונה יצאה משם לרצף של 9 נצחונות (כולל 2 שישיות וחמישיה אחת), תיקו ועוד רצף, הפעם של 10 נצחונות (כולל 4-0 על ולנסיה, חמישיה נגד לה קורוניה, נצחון בקלסיקו ונצחונות על נומנסיה וסאנטאנדר, המכשולים מתחילת העונה).

עד סוף העונה ברצלונה עשתה רצף של 7 נצחונות, נתנה שישיה למלאגה ופירקה 6-2 את ריאל מדריד בברנבאו. גם הגביע וגביע האלופות עשו את דרכם לקאטאלוניה באותה שנה, באחת העונות הגדולות בתולדות המועדון.

פפ גוארדיולה
קרדיט לדף הפייסבוק – Manchester City

פרנק למפארד אמר אחרי ההפסד של צ'לסי לליברפול בסופרקאפ האירופאי שהוא הלוזר הכי גדול בעולם. לא ברור למה הוא חושב ככה, אבל זאת כנראה דרכו לעודד את שחקניו. הוא לוקח את מלוא האחריות ומשדר להם שירימו את הראש.

זה אולי המעשה הנכון, אבל זה כל כך שונה מגוארדיולה, 11 שנים לפני כן. הספרדי שידר סמכות, עצמה ובטחון לעומת האנגלי, שהוא אמנם אגדה כחולה, אבל משדר לחץ (הבעיטה בבקבוקי השתיה במשחק נגד ליברפול, כתסכול מהחמצה נוספת, לא מוסיפה לפאסון).

גם למפארד פתח את הקדנציה בליגה בהפסד ותיקו. לא הכל באשמתו, כמובן. לצ'לסי אסור לרכוש שחקנים והראשון להתמודד עם זה הוא המאמן הצעיר. בנוסף, הוא עושה עבודה יפה בסך הכל ונראה שלקבוצה יש דרך ושיטה. אבל כך או אחרת, לבלוז עדיין יש סגל נהדר, שאולי דורש חיזוק קל בחוד. זה בדיוק הזמן והמקום של פרנקי לתת הזדמנות לצעירים. זה הזמן והמקום שלו ללמד את חניכיו מה זאת יכולת מנטלית גבוהה ואיך הוא, למפארד, הפך עם חבריו את המועדון למצליח בתולדות הפרמיירליג.

פרנק למפארד, דרבי קאונטי
Cradit to Derby County facebook page

יש סיבות מגוונות למה צ'לסי מינתה דווקא מאמן חסר נסיון ברמות האלה לתפקיד הראשי. אבל מעבר לנוסטלגיה ולרצון לראות דמות שמחוברת למועדון מצליחה, יש את עניין רומן אברמוביץ', שלא נמצא באנגליה ומנהל את המועדון מרחוק. כרגע לא ברור מי מקבל את ההחלטות בתוך המועדון ועד להודעה חדשה המצב צפוי להיות מעורפל.

כל זה אומר שללמפארד יש פחות מרווח לטעויות ממה שהיה לפפ בזמנו ודווקא משום כך, הוא חייב לשדר רוגע, שליטה בעניינים ובטחון עצמי גבוה. כל זה לא רק יחלחל הלאה לשחקנים אלא ירגיע את ראשי המועדון ויעביר את המסר שיש מי שמנווט את הספינה. וזאת חתיכת ספינה. עכשיו נשאר רק שרב החובל יעלה לסיפון וייקח את הקבוצה לחוף מבטחים.

אברמוביץ'
Via Chelsea FC Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח