רונאלדו ביובנטוס, ומה עם שאר שחקני הגברת הזקנה?

מאז הידיעה המטלטלת כל כך על המעבר של כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס, רבים עסקו בריאל פוסט-רונאלדו וביובה והרכש הגדול. אך אותי מעניין לא פחות מה תהיה ההשפעה של הגעתו של הסופרסטאר הפורטוגלי על יובנטוס הקבוצה והסגל שלה כעת.

כריסטיאנו רונאלדו יובנטוס
כריסטיאנו. הוא כבר כאן, מה עכשיו? Credit to "Juventus" Facebook page

יובנטוס היא אחד המועדונים המקצועיים בעולם, קבוצה שידועה ביכולות ניהול של אגו עם התפלגות משכורות מדוייקת מאוד ומתונה, ועם יכולות רכישה של שחקנים רבים בהעברות חופשיות ובסכומי רצפה. רכישת רונאלדו היא צעד חדש לאיטלקים בעידן הזה, ומסקרן יהיה לבחון את ההשלכות של הרכישה הזו על שאר הסגל.  אחד הדברים הכי מעניינים מאז כריס הודיע על הצטרפותו לגברת הזקנה ולמדי הזברה, הוא מה יקרה עם כוכבי יובה הנוכחיים מהתקופה טרום-רונאלדו. בעיקר השניים שעושה רושם שיושפעו בצורה המירבית מהעברה הסנסציונית.

הראשון שיעמוד למבחן הוא פאולו דיבאלה. הארגנטינאי, שמבחינת פוטנציאל צריך בעוד 4 או 5 שנים להתחרות על כדור הזהב עם ניימאר, לירוי סאנה, אמבפה ועוד, הוא שחקן עם סימן שאלה ענק. אני לא מתייחס בדרך כלל לסיפורים לא מבוססים כמו אלו על מריבות ואגו בנבחרת ארגנטינה, אבל לא ברור למה פאולו לא שיחק בנבחרת כמעט עד כה. ספק גדול מה יהיה עתידו של דיבאלה שרק לפני שנה או שנתיים האמין שזו תהיה קבוצה בצלמו ובהנהגתו. יש לו הכל, אבל בקבוצה שתעבוד עבור רונאלדו (כי זו ללא ספק הדרך הטובה ביותר להצלחה עבורה), לא ברור מה יהיה תפקידו של דיבאלה בכח. אם זה ילך נקבל כאן שילוב נדיר וקסום, אבל אם לא, העניין יכול להציף בעיה עתידית ליובה ובעיה עכשווית לפאולו. כל זאת בהנחה שיישאר ולא יימכר עכשיו, בחלון הנוכחי.



השחקן הנוסף שיהיה מסקרן להבין מה כוונות המועדון כלפיו הוא גונזאלו היגוואין. החלוץ, שהיה רגיל להילה גדולה סביבו ביובה בעיקר בסריה אה, ייאלץ להתרגל למצב חדש עם השחקן שהעדיף את בנזמה על פניו בריאל מדריד. ספק ענק אם יישאר בכלל, וגם אם כן יהיה מרתק לראות איך יתמודד היגוואין עם הגעה של שחקן בין 3 הגדולים בהיסטוריה, לאותה חולייה בדיוק בה הוא קיבל בלעדיות בשנים שעברו. לשאר השחקנים נראה שיש רק סיבות לאופטימיות, כיוון ששחקן ברמה של כריסטיאנו רק מוסיף לפליימייקרים ולחוליות האחרות. שלא לדבר על התארים האפשריים עם אחד השחקנים המעוטרים ביותר בפלנטה.

דמות נוספת שתאלץ להתמודד עם הרכישה המפתיעה הוא המאמן מקסמיליאנו אלגרי. הבוס של יובה על הקווים הצלחה בשנים האחרונות להביא קבוצה שנחשבה כאנדרדוג מסויים ברוב משחקיה בשלבים הגבוהים מחוץ לאיטליה לשני גמרים בשלוש שנים ולדומיננטיות אבסולוטית והיסטורית בתוך איטליה כפייבוריט. כעת, עם רונאלדו בסגל, אלגרי כבר לא יזכה להיות אנדרדוג, וכל השיטה שלו, וכמובן גם ניהול המשחק והאגו בסגל, ייבחנו בביקורתיות רבה ובדקדוק עם דרישה לכדורגל אטרקטיבי מתמיד. האתגר הגדול יוכל לשים את אלגרי במקום אליו עוד לא הגיע (בתרחיש מסויים), אך גם יוכל לשים אותו במקום בעייתי ממנו הדרך החוצה קצרה.

יובנטוס כבר התחזקה במספר שחקנים מלבד רונאלדו עד כה, כדוגמת קאנסלו המרשים מאינטר ואמרה צ'אן הנהדר מליברפול, והיא מחזיקה בסגל נפלא שעם ניווט נכון יוכל להבריק. כעת נשאר רק להמתין ולצפות למהלכים הבאים ולהסתגלות של יובה על שלל שחקניה ושל הרכש הדומיננטי רונאלדו למצב החדש בליגה האיטלקית.

פורצה יובה, ובהצלחה לכריס!

רונאלדו אניילי
Credit to "Juventus" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח