החלון של טוטנהאם – עניין של זווית

הקיץ האחרון היה מעניין כתמיד, והוא עדיין פעיל. באנגליה החלון נסגר לרכישת שחקנים, ואין ספק שבפרמיירליג אירעו רכישות רבות ומגוונות שהביאו לציפיות עצומות ולכסיסת ציפרניים לקראת העונה החדשה בממלכה.

אליסון נבחרת ברזיל
Via Conmebol facebook page

בגזרת הגדולות ליברפול התחזקה מאוד וכבר במחזור הראשון ראינו את ההשפעות של הרכש החדש, סיטי שימרה את הקיים והוסיפה את המצטיין של האלופה לפני שנתיים, ריאד מאחרז, כדי להישאר פייבוריטית נגד המייטירדס, וצ'לסי החליפה מאמן ושיטה שעוד לא לבשו צורה אבל חומר טוב יש שם בוודאות. בארסנל לומדים את החיים ללא ונגר ומנסים לצאת לדרך חדשה וביונייטד מקווים לחיים ללא מוריניו שייצרו דרך חדשה, מלהיבה יותר, יונייטדית יותר.

גם בגזרת קבוצות הליבה של הליגה (מרכז הטבלה) היו חיזוקים ניכרים כשקבוצות כמו אברטון, וולבס, פולהאם, ווסטהאם ולסטר נבנו כדי ליצור עונה מעניינת ותחרותית יותר מאשתקד וכדי להקשות על הגדולות את הבריחה.



אך למרות ההתחזקות הניכרת של רוב הקבוצות, טוטנהאם סיימה את החלון ללא אף שינוי בסגל, מה שעורר תגובות רבות וביקורות מצד רבים מהפרשנים. במקומות לא מעטים קברו את טוטנהאם ו"הקיץ הגרוע" שלה ושלא בצדק.

טוטנהאם אמנם לא התחזקה, אך אם מתבוננים מהזווית ההפוכה היא גם לא נחלשה. את העונה שעברה סיימה טוטנהאם במקום השלישי עם 77 נקודות. במרבית העונות זהו סכום נקודות שממקם את הקבוצה במקום השני בליגה בפער לא גדול מהראשון. את קמפיין האלופות סיימה טוטנהאם בשמינית הגמר עם הדחה מול המוגרלת הקשה יובנטוס המנוסה שכמעט סיימה לריאל מדריד ולמספרת של רונאלדו את הקמפיין. גם ההפסד של טוטנהאם עצמה לא היה רחוק ויש שיטענו שהיא הייתה עדיפה על יובה והודחה בשל מחסור במזל ובמסורת. (כך מציג גם מדד הXG).

דלה טוטנהאם הוטספרס
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page

בקבוצה כל כך טובה אחרי עונה בה חוסר מזל גדול וכמה נקודות נוספות הכריעו את הכף המשמעות של סגל זהה בדיוק ללא שינויים היא עצומה. ניתן אף להגדירה כהישג שווה ערך להחתמת כוכבים.

אם למשל נדמיין סיטואציה תיאורטית, אך לא רחוקה מהמציאות, בה הארי קיין היה נמכר למדריד שאיבדה את רונאלדו וחיפשה החתמה גדולה, לא היה מגיע מחליף ברמתו (כמו שכשבייל נמכר לא הגיע מחליף באותה רמה). ככל הנראה, היה מגיע חלוץ שעד כה לא עשה את הפריצה, ואולי בסיכויים של אחד למי יודע כמה היה עושה עונה חלומית של 20 שערים. לא תחליף לקיין, אבל אז בוודאי שהיו משבחים קיץ גדול בו הקבוצה מצאה פתרון לא רע לשחקן שאין לו תחליף (קיין) ושנמכר כאשר ידי המועדון כבולות. אותו תרחיש בדיוק רלוונטי גם לאריקסן או ללוריס (שוער אלופת העולם, חשוב לציין).

במקום שכזה תרחיש ייצא אל הפועל, או תרחישים דומים, אך פחות מהותיים עם אלדרווירלד, ורטונגן או סאנצ'ז, אריק דייר או וואניימה, טריפייר או דייויס וכו' (הנקודה הועברה, טוטנהאם עמוקה מאוד), הקבוצה נשארה בשלמותה עם המאמן שהביא אותה לעולם – פוצ'טינו הנפלא והמוערך, והיא ממש לא תהיה פחות טובה ממאבק על הטופ 3 בפרמיירליג או על השלבים המתקדמים באלופות.



זה בפני עצמו הישג, וראוי לציין אותו למרות ששחקני הפיפא לא יזכו לשחק עם הרכב חדש ומרענן. במועדון ששחקניו הציגו מונדיאל נפלא ברובם, הצליחו למנוע איבוד של שחקנים ולשמור על המשכיות. אצל מאמן על כפוצ'טינו, כשהשיטה כל כך דומיננטית ומפיקה שלם שגדול מסך חלקיו, טוטנהאם מוכנה לעונת 2018/2019 ושאף אחד לא יתפלא אם הספרס ידהימו למרות חלון ההעברות השמם. שחקני הפיפא ייתנחמו באצטדיון החדש של התרנגולים, ובשאר התוספות החדשות למשחק במהדורת 2019 (ויש לא מעט בכלל).

טוטנהאם
Credit to "Tottenham Hotspur" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח