רד בול נתן להם כנפיים – על העונה המטורפת של לייפציג

ראזנבאלשפורט לייפציג, העולה החדשה לבונדסליגה לעונת 16/17, כמעט והצליחה לקחת את האליפות מבאיירן מינכן. בסופו של דבר, הקבוצה ממזרח גרמניה סיימה במקום השני, תוך הצגת עונה מטורפת שעלתה מעל כל הציפיות. רבות דובר על ההתנגדות ללייפציג, על שבירת שיטת ה-50+1 ועל ההפגנות הבלתי-נלאות של מועדוני האולטראס כנגד RBL. עם זאת, קשה להתעלם מההישג הספורטיבי הנהדר ובו אבחר להתמקד.

למען ההוגנות, יש לציין כי לייפציג נהנתה מההפקר וזכתה לעונה חלשה ביותר של שאר הקבוצות החזקות בבונדסליגה. דורטמונד של טוכל בנתה את עצמה מחדש, בעוד שאלקה ולברקוזן אפילו לא הגיעו למקום שמוביל לאירופה בעונה הבאה. עם זאת, אין להקל ראש בהישג הנהדר, אשר ניתן כמעט להשוותו לאליפות של לסטר סיטי בעונה הקודמת.

בתפקיד ראניירי – ראלף האזנהוטל

ראניירי היה מאמן שנכשל בכל מקום. האזנהוטל הוא המאמן שהגיע משום מקום. קריירת אימון דלילה, שכללה הישג שיא של הובלת אינגולשטאט למקום ה-11 בבונדסליגה, הובילה את האוסטרי בן ה-48 ללייפציג. המאמן שגדל בליגות הנמוכות, פרח והוכיח תוך רכש זהיר ומדויק והצבה גאונית של שחקנים בעמדות הנכונות שלהם, כי יש על מי לבנות בפרויקט הפחיות.

ראלף האזנהוטל
ראלף האזנהוטל בפסגת הקריירה. (קרדיט צילום: RB Leipzig Facebook Page)

בתפקיד אנגולו קאנטה – נאבי קייטה

הקשר הנהדר מגינאה מזכיר בצורת משחקו את קאנטה מעונת האליפות הגדולה. שניהם נמוכים מאוד, שורפים את המגרש בריצה ממקום למקום והגיעו משום מקום; קאנטה מקאן וקייטה מזלצבורג. הכושר הגופני המטורף של שני השחקנים האלה, יחד עם מוסר העבודה, הפך אותם לשחקנים החשובים ביותר במערך של קבוצותיהם.

בתפקיד ג'יימי ורדי – טימו וורנר

ג'יימי ורדי פרץ בגיל מאוחר יחסית. וורנר כמעט והפך לאכזבה גרמנית נוספת. החלוץ הגרמני שכיכב בכל הנבחרות הצעירות, הגיע ללייפציג אחרי ירידת הליגה של שטוטגרט. וורנר הצעיר אכזב מאוד לאורך שנותיו בקבוצה בה בילה את מרבית הקרייה וסיפק 13 שערים בלבד ב-95 משחקים. בעונה אחת בלייפציג, וורנר סוף סוף פרץ וסיפק 21 שערים ב-31 משחקים – מספרים אדירים!

נאבי קייטה
נאבי קייטה נח אחרי ששוב שרף את המגרש (קרדיט צילום: RB Leipzig Facebook Page)

בתפקיד ריאד מחרז – אמיל פורסברג

איך אפשר בלי המבשל. השבדי, לו זו העונה השלישית בלייפציג, הגיע ממאלמו השוודית. הקשר השוודי הבקיע 8 שערים ורשם 19(!) בישולים במהלך העונה בבונדסליגה, והיה לאחד השחקנים החשובים, במערך של לייפציג. יכולת מסירה טובה בשילוב עם ראיית משחק נדירה, הופכת את פורסברג לאחד השחקנים המבוקשים בחלון ההעברות הנוכחי.

בשנה הבאה, לייפציג תשחק בליגת האלופות, מה שיעזור לה לשמור על כוכביה. בנוסף, הכסף הבלתי נדלה של קונצרן רד-בול יעזור לה להביא כוכבים חדשים. שחקנים שקושרו ללייפציג הם קספר דולברג ואמין יונס מאייאקס, סרג' גנברי שרשם עונה נהדרת בברמן, כמו גם ברומה הפורטוגלי מגלאטסראיי.

האם לייפציג תצליח גם בעונה הבאה? ימים יגידו. אבל אין ספק שזו תהיה עונה מעניינת ללייפציג, וקיץ מעניין לא פחות.

אמיל פורסברג
אמיל פורסברג. ביורו לא בלט ותהו אם מתאים רק לליגה שנייה, אבל הוכיח את ההיפך (קרדיט צילום: RB Leipzig Facebook Page)
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח