רבע גמר ליגת אלופות – התחזית

שלב רבע גמר ליגת האלופות מתדפק על דלתנו והוא קרוב מאי פעם. בין יום רביעי ליום שבת ישוחקו ארבעת משחקי ליגת האלופות בליסבון, כשהשינוי המשמעותי ביותר, מלבד היותם של המשחקים ללא קהל, היא העובדה שבמקום שני משחקים, שלב רבע הגמר יחיל משחק אחד בלבד, כך שיש מעט הזדמנויות לתקן.

לצד זאת, הדבר מאפשר לקבוצות חלשות יותר לעלות לשלבים הבאים תוך ניצול חולשות של יריבותיהן – אז מי יהיו אלה שיעלו? זמן לניתוחים וניחושים

ליגת האלופות
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

אתלטיקו מדריד – ראזנבלשפורט לייפציג; רביעי

הקבוצה הקטנה של מדריד רושמת עונה מאכזבת יחסית ולמרות שזו הספיקה לה למקום שלישי נוסף, היכולת שהקבוצה הציגה חלשה בהשוואה לשנים קודמות. הקבוצה איבדה את המוציא לפועל העיקרי שלה, אנטואן גריזמן, כאשר ז'ואאו פליקס שהגיע במקומו רשם שישה שערי ליגה בלבד. בכלל, מה אפשר לומר על קבוצה שהמבקיע המרכזי שלה הוא אלברו מוראטה? יאן אובלאק הוא עדיין אחד מהשוערים הטובים בעולם, אבל נראה שההגנה של אתלטי נחלשה עם עזיבתו של דייגו גודין.

לייפציג רשמה עונה מצוינת ולמעשה, בחצי הראשון של העונה זו נראתה כמו העונה הטובה ביותר שלה אי פעם. אל שלב רבע הגמר היא מגיעה לאחר שאיבדה את הכובש המצטיין שלה, טימו ורנר, שכבש 28 שערי ליגה, כשהבאים בתור הם פטריק שיק ומרסל סביצר שכבשו 10 ו-9 שערים בהתאמה. ללייפציג יש מרכז שדה מצוין וגם הגנה חזקה יחסית, אך לא נראה שיש לה דמות שיכולה למלא את מקומו של ורנר. עם זאת, יש לזכור שגם הספרדים לא מחזיקים בחלוץ אימתני.

העדיפות במשחק היא לטובת אתלטיקו, אך בשל העובדה שמדובר בקבוצה שמתקשה לדרוס, בייחוד שלייפציג קבוצה שקשה לדרוס, נראה כי מדובר במשחק צמוד שעשוי להיגרר להארכה אם אתלטיקו לא תשכיל להבקיע את שער הניצחון. רוצים פנדלים? כאן נמצא הסיכוי הטוב ביותר שלכם.

המשחק יזמן גם דו קרב בין שני מאמנים יוצאי דופן. סימאונה בעל סגנון המשחק הלוחמני, ונגלסמן הצעיר שהופך לנגד עינינו למאמן על.

דייגו סימאונה, אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page

 

פאריז סן ז'רמן – אטאלנטה; חמישי

האיטלקית האחרונה והמפתיעה מול הלוזרית הגדולה של המפעל. אמבפה רק חוזר מפציעה, אך אלופת צרפת חמושה בנשקים התקפיים אימתניים בדמותם של ניימאר ואיקרדי כשנראה שגם אנחל די-מריה חוזר לחיים. פאריז אמנם הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות ב-1995, אולם בתצורתה הנוכחית כקבוצה שמוחזקת ע"י אוליגרך, היא מעולם לא עברה את שלב רבע הגמר.

אטאלנטה הציגה השנה התקפה רצחנית, אך קשה לדעת איך חסרונו של יוזיף אלצ'יץ', ששקע בדיכאון, ישפיע על הקבוצה הזאת, שמסתמכת על לכידות ולא על יכולות אישיות יוצאות דופן כמו של יריבתה. פאריז פישלה עד עכשיו ברגע האמת, אבל מאוד קשה לראות תסריט בו אטאלנטה מצליחה להדיח אותה במצב הנוכחי.

ההימור שלי הוא שפאריז תגיע לחצי הגמר.

 

באיירן מינכן – ברצלונה; שישי

המפגש המעניין ביותר ברבע הגמר, שיכול היה להיות בקלות גם משחק הגמר. מצד אחד, באיירן מינכן שחזרה מפגרת הקורונה כמו מלוע של תותח, אך מגיעה לאחר שהבונדסליגה הסתיימה בשלב מוקדם ביחס ללה-ליגה ומצד שני ברצלונה ומסי.

במשחק אחד הכל יכול לקרות, כך שלמעשה כל תוצאה כאן אפשרית ולא תהיה יוצאת דופן ועדיין, נראה כי לבאיירן לא תהיה הזדמנות טובה יותר לתפוס בארסה חלשה כמו זו הנוכחית. ברצלונה איבדה את האליפות לריאל מדריד, אנטואן גריזמן לא משתלב, הקישור בינוני וההגנה חלשה מאי פעם. לעומת ברצלונה, באיירן מגיעה עם לבנדובסקי בכושר שיא, תומאס מולר שהמציא את עצמו מחדש תחת האנזי פליק והגנה שאיכשהו יוצבה למרות הפציעות של ניקלאס זולה ולוקאס הרננדז ועם זאת – מסי זה מסי והוא יכול להכריע משחק אחד לבדו.

בכל זאת, אם צריך להמר על קבוצה, נראה שבאיירן תעשה את דרכה אל השלב הבא ומסי יחזור הביתה בידיים ריקות.

רוברט לבנדובסקי חוגג ניצחון של באיירן מינכן
Via FC Bayern Munchen on Facebook

 

מנצ'סטר סיטי – ליון; שבת

הלוזרית השנייה של אירופה מגיעה אל שלב רבע הגמר ותיהנה מהגרלה קלה משציפתה לה, אך תצטרך להישמר משאננות שוודאי עשויה להציף את שחקניה לאור העובדה שליון נחשבת ליריבה חלשה בהרבה מאשר יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו, כמו גם היכולת הטובה יחסית שהפגינו התכולים בצמד המשחקים מול ריאל מדריד.

מנגד, ליון מגיעה עם הגב אל הקיר כשאין לה מה להפסיד. ליון לא תשחק בליגת האלופות בשנה הבאה וזאת ההזדמנות של גדוד שחקניה הצעירים והמוכשרים להשיג חוזה בקבוצת אלופות בשנה הבאה. ממפיס דפאי, מוסא דמבלה וחוסאם עוואר הם הבסיס ההתקפי של הקבוצה שתנסה לעשות סנסציה ולהדיח את פפ גווארדיולה. האם זה יספיק? קשה להאמין.

קווין דה בריינה, מנצ'סטר סיטי
Credit to "Kevin De Bruyne" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח