ראיון פתיחת עונה עם טל ברודי

בס"ד

לקראת שנת כדורסל חדשה ופתיחת עונת היורוליג הערב, ערכתי ראיון עם כוכבה האגדי של מכבי תל אביב, טל ברודי, בשביל לשמוע ממנו קצת על הציפיות של הצהובים ומה אנחנו צפויים לראות העונה מהחניכים של יאניס ספרופולוס 

שלום וצהריים טובים טל ברודי. שנה טובה! מה אתה חושב על הקיץ שעבר על מכבי תל אביב ועל הרכש המאסיבי?
הגעתי לאימון הראשון והתרשמתי מאד מהשחקנים החדשים שהגיעו. אני חושב שמכבי הביאה שחקנים עם נסיון, עם יכולת גבוהה והמאמן והצוות המקצועי יידעו להוציא מהם את המקסימום, אבל זה לא ייקח יום אחד. המאמן יצטרך למצוא את השחקנים המובילים שלו.
הביאו הרבה שחקנים בעמדת הפורוורד. איך אתה רואה את ההשתלבות של עמרי כספי בעמדה הזאת?
לעמרי כספי יש נסיון של 10 שנים ב-NBA ועם הנסיון הזה והיכולת הזאת הוא יכול להיות רכש מנצח עבור מכבי. הוא לא הגיע כדי לשחק 40 דקות בכל משחק, אבל גם לא אף אחד אחר בקבוצה. העונה ארוכה מאד, החל מהעונה הקרובה יהיו 18 קבוצות ביורוליג ויהיו המון משחקים וגם לא מעט משחקים בליגה. העומס יתחלק בין השחקנים. עמרי מכיר את העומס מה-NBA. הוא יהיה רגוע כי הוא מכיר את המערכת של מכבי.
טל ברודי עומרי כספי
Credit to "Tal Brody" Facebook page
הוא מגיע שונה למכבי ממה שהוא עזב אותה. הוא גבר. אז הוא הביט לעבר יעדים חדשים. כיום הוא בא כדי להנהיג. בוודאי שיש לו אפשרות להשתלב טוב בעמדה העמוסה הזאת ואם הוא יימנע מפציעות תהיה לו עונה גדולה. ראיתי אותו משחק עם כוכבים גדולים בליגה ובאולסטאר והוא לא נפל מהמון שחקנים בעמדת הפאואר פורוורד. הוא יכול לשחק 3, 4 וגם סטרץ-4. הוא יכול גם להשתלב עם שחקני הקו האחורי בזכות הקליעה ויכול להגן טוב מאד.
השנה המאמן יצטרך יותר מאי פעם להיות פסיכולוג מוצלח.
פסיכולוג שיעבוד במכבי יזכה ללא מעט עבודה
כיום, בכל מערכת שמכבדת את עצמה, מעסיקים פסיכולוג במשרה מלאה. העונה גם מצופה מדני אבדיה לפרוץ וגם הוא יכול לשחק קרוב לעמדה של כספי. סקאוטים מכל מיני קבוצות NBA עקבו אחריו, דטרויט למשל והוא הרשים מאד את כולם. מצפה למאמן הרבה כאב ראש חיובי.
המאמן יאניס ספרופולוס ממשיך עונה נוספת. אתה מאמין שיש לו את היכולת והכלים להוביל את הקבוצה להישגים?
קודם כל הוא צריך לקבל קרדיט ולהמשיך בקבוצה בזכות השינוי שהוא עשה בעונה שעברה.
מעבר לזה, יש לו כימיה עם השחקנים וזה מאד חשוב. הוא מאמן של שחקנים וזה הבסיס לבניה נכונה של קבוצה. לא יודע האם הוא יוכל להביא הישגים, אבל הוא עשה את המירב בשביל להגיע לשם. אם קווינסי אייסי ישמור על עצמו רגוע לאורך העונה זה יגביר את סיכוייו של ספרופולוס להגיע רחוק.
בכלל, הקו הקדמי של מכבי איתו ועם בלאק הוא כנראה מפתח חשוב לעונה הקרובה. הקו הקדמי ייתן את הטון.
מי אתה חושב שצריך או יכול להנהיג את מכבי השנה? מי ייקח אותה קדימה כשיגיעו הימים הקשים?
זאת שאלה קשה כי יש במכבי העונה הרבה שחקנים שצריכים את הכדור ביד.
ווילבקין יכול להנהיג?
ברודי: ווילבקין יכול לרכז וקצת להנהיג, אבל לא להיות המנהיג הראשי. אם כספי היה רכז הייתי אומר שהוא יהיה המנהיג. אבל זה לא המצב. אם ספרופולוס ימצא תשובה לשאלה הזאת, הוא פתר 70% מהאתגרים לעונה הקרובה. הרי להנהיג זה לא רק על המגרש, אלא זה גם הרבה מחוץ למגרש. זה באימונים, זה בבילויים, זה בשיחות עם החבר'ה. אני מצפה שעמרי יתפוס פיקוד בעניין הזה וגם ג'ון דיברתולומיאו.
טל ברודי, פרס מפעל חיים מארגון נפש בנפש
טל ברודי מקבל את פרס מפעל חיים מארגון נפש בנפש

טל, לסיום, מה אתה רוצה לראות ממכבי השנה?
קודם כל, שלא יהיו פציעות. זה פגע קשה בקבוצה בעונות האחרונות. הפציעה של פארגו הייתה קריטית וכאבה מאד למכבי.
אתה מתגעגע למשחק? להרגיש את הכדור?
אני מגיע לכל משחקי הבית של מכבי. אני רוצה להגיד לך שאני נהנה מאד מהליגה הישראלית. בשנתיים האחרונות היא ברמה גבוהה מאד. ראשון לציון, אילת, יש הרבה הפתעות טובות. למשל הכוכב הגדול של אילת (אלייז'ה ברייאנט) הגיע למכבי העונה וזה היה ברור כבר בשנה שעברה שהוא מתאים לרמות האלו.
טל, תודה רבה. שתהיה שנה טובה.
שנה טובה ומתוקה

טל ברודי
Credit to "Tal Brody" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. כאוהד מכבי סל יותר מ 40 שנה, זה תמיד כיף עבורי לקרוא ראיון עם שחקנים של מכבי מהתקופה ההיא ובמיוחד טל ברודי – הספורטאי הראשון שהערצתי היה טל ברודי אי שם ב 1976 כשהייתי בן 6.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח