יורגן קלופ – הדרך לטופ

בימים אלו אין חולק על העובדה שיורגן קלופ ראוי לכל השבחים והמחמאות שבעולם על המכונה שעשה מליברפול ו-30 השנים ללא אליפות הולכות להסתיים אצלו, אבל לא תמיד היה האיש שמכנה עצמו "הנורמלי" בין המאמנים הטובים בעולם. דרכו לתהילה הייתה ארוכה, קשה ורצופת מכאובים ותסכולים. 

קלופ, ליברפול
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page


מיינץ
 

לאחר קריירה בינונית ככדורגלן בליגות הנמוכות, כולל 11 שנים במיינץ בליגה השנייה, קלופ התמנה למאמן הקבוצה ב-2001 ורק לאחר 3.5 שנים בתפקיד, כולל שני פספוסים במחזור האחרון ב-2 העונות הקודמות, העלה את מיינץ לראשונה אי פעם לבונדסליגה בתום עונת 2004, שם שרדו 3 שנים בטרם ירדו ולא הצליחו לשוב תחת קלופ. הגרמני עזב את הקבוצה ב-2008 וחתם בקבוצה שבה יעלה על מפת הכדורגל העולמי. לסיכומה של תקופה, הצליח לשים את מיינץ על מפת הכדורגל הגרמני והפך אותה לקבוצת בונדסליגה לגיטימית. 

 

דורטמונד 

עוד לפני שנגיע לדורטמונד, נזכיר אנקדוטה קצרה. המבורג חיזרה אחר קלופ לקראת סוף עונת 2008, אך הנהלת המועדון בסוף העדיפה לוותר על השידוך, בין היתר בשל מראהו של קלופ: לא מגולח ולובש ג'ינסים עם חורים, ובניסוח המנהל הספורטיבי של המבורג: "הופעתו לא מספיק נאה."  קלופ חתם בדורטמונד והשאר היסטוריה. לאחר שנתיים בשיפולי הצמרת, קלופ זכה ב-2 אליפויות גרמניה עם הצהובים שחורים (כולל דאבל מטורף ב-2012 עם 5:2 בגמר הגביע על באיירן מינכן) והגעה לגמר ליגת האלופות שנה אחר כך, בו נכנעה קבוצתו ל… באיירן. לאחר מכן העביר עוד שנתיים בדורטמונד ועזב אותה ב-2015 אחרי 7 שנים.

אין ספק שבשורה התחתונה יורגן קלופ הוא הצלחה ענקית בדורטמונד, ומעבר ל-2 אליפויות הוא שבר, ולו לשנתיים בלבד, את המונופול הבווארי על הבונדסליגההגרמני גילה לעולם מספר שחקנים מוכשרים למדי בתקופתו בשחור צהוב כמו קגאווהאובמיינג, גצה, רויס ולבנדובסקי, שעד היום לא מפסיק להפציץ (על אף שעבר לבאיירן ב-2013). אחרי דורטמונד הוא ישב קצת בבית ואז נקרא לדגל ביעד מפתיע.

ליברפול, קלופ
voa "liverpool.com" facebook page


ליברפול
 

לליברפול הגיע כחודש אחרי תחילת עונת 2015-16 במקום ברנדן רוג'רס שפוטר. קלופ לקח את האדומים המשוועים לתואר לגמר גביע הליגה וגמר הליגה האירופית, אך נכנע בשניהם ולא הצליח להוביל את המייטי רדס לאירופה. בתום עונתו השלישית הפסיד בפעם השנייה בקריירה בגמר הצ'מפיונס, אך זכה בו עם האדומים שנה אחר כך (2019) ובמקביל נכנע למנצ'סטר סיטי במירוץ אליפות מטורף. השנה דבר לא יעצור את האדומים מלשבור 30 שנים ללא כתר הממלכה. שלישיית פירמינו-סלאח-מאנה היא הנשק המרכזי של ליברפול יחד עם ההגנה היקרה בראשה ואן דייק ואליסון בקר בשער. 

 

מורשתו של קלופ 

אז האם, פרט לארון תארים אישי מתמלא, קלופ שינה את הכדורגל? לדעתי, כן. פפ הוא מאבות הטיקי-טאקה של בארסה, מוריניו המציא מחדש את הבונקר והולנד של שנות ה-70 הציגה את הטוטאל פוטבול, ואני מרשה לעצמי לפרגן לקלופ ולהכניסו לרשימה, על המצאה/שכלול (לבחירתכם) של הגגנפרסינג – לחץ נגדי. בזכות הלחץ הבלתי פוסק על השחקנים של היריבה, מצליחה ליברפול לזכות בכדור ולצאת להתקפות מהירות. זה הבייבי של קלופ – השיטה שמנחה אותו והפילוסופיה שלו לכדורגל. 

קלופ גם רשם הישג אישי נוסף בשנה שעברה כשהוריד את תווית הלוזר שהייתה עליו – בין גמר הגביע הגרמני 2012 לגמר גביע אירופה 2019 הפסיד עם קבוצותיו ב-6 גמרים רצופים. הרצף כבר נגמר ולכן אל תופתעו אם תראו את הרדס מניפים תואר נוסף פרט לאליפות עוד השנה או בעונות הקרובות. 

 

לסיכום, על אף היותו שחקן אלמוני ועל אף הלעג של מועדון בכיר בזמנו (כיום המבורג בליגה השנייה בגרמניה) ועל אף שבכל קבוצה בה אימן לקח לו זמן עד שהגיע להישגים או תארים, יורגן קלופ תמיד סיפק קבלות למשלם המשכורת שלו והוכיח שהוא שווה את ההשקעה, פשוט צריך להיות קצת סבלניים איתו.

אז יורגן, רוצה לשבור עוד בצורת ארוכה של קבוצה בלי אליפות? מכבי חיפה איז קולינג. אני מוכן לשלם לך את המשכורת, ויקח כמה שיקח (זמן וכסף), רק תבוא…

יורגן קלופ, ליברפול
via "liverpool echo" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם קלופ יבוא לחיפה, שועה ישבור אותו מנטלית….

  2. מעניין מה התחנה הבאה של קלופ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח