קופץ באמונה לשמיים

לאורך החיים אנחנו עומדים בפני אתגרים ומכשולים בדרך למטרה של חיינו, הגשמת חלומות או סתם עוד משימה בדרך אל היעד הגדול. לפעמים אנחנו מרימים ידיים, לפעמים מזניחים את החלום ולפעמים פשוט נגמר לנו הכוח. וברגע הזה כשזה קורה, אני מציעה לכם לפתוח את הטלוויזיה, או את האינטרנט ולצפות בתחרות קפיצה לגובה עם מוט.

ארמנד דופלנטיס, קפיצה במוט
Credit to "World Athletics" Facebook page

 

המשימה ברורה. בעזרת מוט אתה צריך לקפוץ מעל רף (מוט אופקי) בגובה מסוים, מבלי להפילו. נשמע די פשוט נכון? יש שיגידו שתחרות זו היא התחרות הכי טכנית שיש, וכשאתה מבין את הטכניקה שבה אז תצלח את התחרות. אבל מעבר לטכניקה, הדבר היותר חשוב שלא מדברים עליו בריש גלי, הוא החוזק המנטלי. כשבן אדם חזק מבפנים, חזק בראשו ובמחשבתו, הוא יכול להיות בלתי מנוצח כי הוא מאמין בלב שלם שהוא יכול לעבור את המכשול שניצב מולו. תחרות קפיצה לגובה עם מוט, היא שיעור במנטליות.

עצם העובדה שנותנים לך מספר הזדמנויות מצומצם לעבור מכשול, ולאחר שאתה מעלים את רמת הקושי – מגדילים את המרחק של הרף מהקרקע, מציבים את הקופץ מול אתגרים בזה אחר זה. הוא יודע שאם הוא עובר את הגובה במספר ההזדמנויות הנתונות לו, הוא יתמודד עם אתגר קשה יותר. כמה מאיתנו יכולים להתמודד עם אתגרים כאשר הם באים בזה אחר זה, לפקס את עצמנו, ולחלק את הכוחות באופן כזה שנחזיק מעמד עד הסוף? זו בדיוק הסיבה שאני מביטה בעיניים נוצצות לעבר ארמנד דופלנטיס.

 

חובבי הז'אנר מכירים את שמו של הנער בעל-פה. הוא אחד הכוכבים העולים בענף, כאשר הוא מחזיק בשיאי עולם 6.18 באולם, 6.15 באצטדיון. האתלט האמריקאי-שוודי, שמייצג את שוודיה בתחרויות השונות, הוא בחור מעורר השראה. לא רק בגלל העובדה ששבר שיאי עולם בגילו הצעיר (20), אלא בגלל החוזק המנטלי העצום שלו. כדי לשבור שיא עולם לא מספיקה רק יכולת טכנית ברמה הכי גבוהה, אלא גם אמונה בעצמך. הידיעה שאין דבר שלא תוכל להשיג אם תתאמן מספיק, תעבוד מספיק קשה, ותלמד את החוקים.

אפשר לומר שמלבד לכוח הרצון והאמונה, דופלנטיס נולד להיות אלוף עולם. הוא מגיע ממשפחה שתחרויות וענף האתלטיקה אינה זרות לה. אביו היה קופץ במוט ואמו שחקנית כדורעף ומתחרה בקרב שבע. הוא החל להתאמן על קפיצה במוט כבר בגיל חמש וכאשר היה בן שבע החזיק בתוצאות הטובות לגילו בעולם. אך בשביל לשבור שיאי עולם, צריך להכניס את עצמך לאינטנסיביות ולהציב את המטרה הזו מול עינייך כל יום. בביתו נבנה מסלול ריצה של 38 מטר ובור קפיצה, כמובן שכאשר יש את האמצעים להתמקד במטרה זה הרבה יותר "קל", אבל מדופלנטיס ומספורטאים בכלל אפשר לקחת את התשוקה והטוטאליות לתחרויות ולמטרה שעבורה הם עובדים קשה. הם מאמינים באמונה שלמה שהם יכולים לעשות את זה, לעבור את המכשול ואת האתגר.

לכן בפעם הבאה שתרגישו שהכוח בידיים עומד להיגמר, ושהמחשבה להיכנע או להתייאש עולה במוחכם, צפו בסרטון של ארמנד דופלנטיס, ותבינו שבשביל להשיג משהו, צריך להיכנס אליו בכל הכוח, בטוטאליות, לנשום איתו, ולהאמין שאתם תהיו הטובים ביותר.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח