עולם ללא שוק העברות 2019 – חלק 4 – מקומות 20-11

בהשתתפות אדם רוזנטל ודן כהנא 

ברוכים הבאים לחלק הרביעי של דירוג נבחרות מחלקות הנוער. והפעם: מקומות 11-20.

איך מתבצע הדירוג?

* הדירוג למעשה מתבסס על הנתונים של האתר הגרמני Transfermarkt. האתר עצמו בודק את ערך השחקנים ומעניק לכל שחקן שווי מוערך. הבדיקה הזאת בעייתית כשלעצמה, מכיוון ששווי שחקנים הוא לא המדד העיקרי לאיכות. שחקנים צעירים מוערכים יתר על המידה וערכם של שחקנים שעברו את גיל 30 יורד באופן משמעותי, אבל אין כיום מאגר נתונים גלובלי אשר מספק מדד איכות לכל שחקן בעולם ולכן התבססתי על שווי השחקן.

* דרך הנתונים של Transfermarkt, יצרתי את 50 ההרכבים האיכותיים ביותר שאפשר לבנות משחקני הבית של מחלקות הנוער השונות. כדי ליצור הרכבים מאוזנים, תהיה לכל קבוצה רביעית הגנה טבעית, לפחות קשר הגנתי אחד ולפחות חלוץ טבעי אחד. או במילים אחרות המערכים יהיו קומבינציות של 4-4-2, 4-3-3 ו-4-5-1.

* למרות הנוקשות במערכי הקבוצות, אופשר לשחקנים בעמדות משניות לקבל מקום בהרכב.

* לעומת שנה שעברה התווסף קריטריון נוסף – עקב הצמיחה המטאורית של השחקנים הטובים, שערכם לבד חצה את השווי של חלק מהנבחרות, הוכנסה מגבלה נוספת. במקרה שיש שחקן-על ממחלקת נוער מסוימת, הנבחרת לא תיכנס אם ערכו של השחקן השני בטיבו יהיה נמוך משלושה מיליון יורו.

מלדיני וטוטי
Credit to Paolo Maldini Facebook Page


מה ההגדרה לשחקן בית?

כדורגלנים עוברים הרבה קבוצות במהלך ילדותם ולרוב ישחקו בקבוצה בעיר בה הם גרים. כאשר שחקן מתבגר, הוא ירצה לעסוק בכדורגל באופן מקצועני ולכן ברב המקרים אותו שחקן יעבור למחלקת נוער טובה יותר, דרכה יוכל לסלול את דרכו לקבוצה הבוגרת של המועדון. לפיכך, שחקנים נמדדים רק על גילאי הנערים והנוער (15-18).

כמו כן, אם שחקן עבר בכמה מחלקות נוער במהלך פרק זמן זה, הוא ייחשב כשחקן בית של המועדון שנתן לו את ההזדמנות הראשונה במשחק בוגרים.

* הקרדיט לכל התמונות שייך לאתר Transfermarkt.

* כל פרטי השחקנים נכונים לתאריך 17.5.19.

* נתוני העברות נכונים רק לשחקני ההרכבים בדירוג

 

****

לחלק 1 – מקומות 41-50

לחלק 2 – מקומות 31-40

לחלק 3 – מקומות 21-30

 

מקום 20

שווי הקבוצה: 241.5 מיליון יורו

השחקן הכי יקר: קינגסלי קומאן (באיירן מינכן) 50 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ממאדו סאקו 28.2 מיליון יורו (מליברפול לקריסטל פאלאס באוגוסט 2017)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: ממאדו סאקו 19 מיליון יורו (מפ.ס.ז’ לליברפול בספטמבר 2013)

מקום בשנה שעברה: 30

העיר פריז היא אחת ממוקדי הכדורגל בכדורגל העולמי, לפי בדיקה של 'RunRepeat' לבירת צרפת יש הכי הרבה נציגים בחמשת המונדיאלים האחרונים (60 שחקנים, בואנוס איירס במקום השני עם 50). אולם לאקדמיה של פ.ס.ז' אין בהכרח קשר ישיר לכך ולא מעט שחקנים כמו פול פוגבה, קיליאן אמבפה, בנז'מן מנדי ואנגולו קאנטה שיחקו בקבוצות אחרות.

השילוב בין כמות המהגרים הגדולה, שמצאו את מפלטם בכדורגל והאקדמיה הצרפתית של ההתאחדות לכדורגל אשר עובדת עם הכישרונות הגדולים ביותר בפריז בין גילאים 13-15 (INF Clairefontaine) היא ככל הנראה הסיבה לתוצר הבלתי נגמר בפריז.

פריז סן ז'רמן שהשלתה בעזרתו נאסר אל חלאיפי על הכדורגל הצרפתי שינתה את תדמיתה של המועדון ב-180 מעלות ורכשה את שני השחקנים היקרים בכל הזמנים, אבל במחלקת הנוער של הקבוצה לא התפתחו מספיק שחקנים לרמה הדרשת לכך.

במונדיאל 2018 פרסנל קימפמבה ואלפונס אראולה היו בוגרי האקדמיה היחידים של פריז סן ז'רמן כאשר האחרון היה אחד משני שחקנים שלא קיבלו דקה בטורניר. הדבר היה גם נכון בזכייתה הקודמת של צרפת בגביע העולם כשאף שחקן מאקדמיה של המועדון לא זומן ל-23 של איימה ז'אקה.

עם זאת באקדמיה של פריז יש לא פחות מ-12,000 ילדים הנמצאים ב-14 מדינות שונות. ומאז שהכסף הגדול הגיע צמחו מספר שחקנים כישרוניים ביותר בדמותם של  קינגסלי קומאן מבאיירן מינכן, ז'אן קווין אוגוסטין ה-MVP של אליפות אירופה לנוער ב-2016 ואדריאן ראביו שחתם ביובנטוס.

רכישת הכוכבים בפריז והניסיון השיווקי למתג את הקבוצה בכל דרך אפשרית מאטה את קצב התפתחות שחקני הבית והתהליך עם מחלקת הנוער פחות בולט לעין מהשינוי בקבוצה הקבוצה הבוגרת, אבל גם הוא קיים ויבוא היום שהכוכב הבא של הכדורגל הצרפתי, לא רק ייוולד בפריז, אלא גם יתפתח במועדון האם של הבירה הצרפתית.

מקום 19

שווי הקבוצה באתר: 246.8 מיליון יורו

השחקן הכי יקר: עוסמאן דמבלה (ברצלונה) 120 מיליון יורו :

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: עוסמאן דמבלה 125 מיליון יורו (מבורוסיה דורטמונד לברצלונה באוגוסט 2017)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: עוסמאן דמבלה 15 מיליון יורו (מראן לבורוסיה דורטמונד ביולי 2016)

מקום בשנה שעברה: 19

ראן היא הקבוצה הצרפתית במקום הרביעי בדירוג. מייצרת, לא נהנית.

13, 5, 8, 9, 12, 13. אלה המיקומים של ראן בליגה הצרפתית בעונות האחרונות. לא קבוצה מצליחה אפילו בקנה מידה מקומי ובטח שלא בקנה מידה עולמי, לעומת דירוגה בעולם ללא העברות. אם צריך לאפיין את ראן בכל הקשור לייצור שחקנים – מהקבוצות שנהנו הכי מעט מהשחקנים שייצרו, מקצועית וכספית.

דמבלה, הסיבה העיקרית לדירוג הגבוה של הקבוצה והיצוא הבולט ביותר שלה, עשה את הפריצה הגדולה שלו בדורטמונד. לאחר שעבר בגיל 19 ב-15 מיליון יורו בלבד ונמכר לאחר שנה ב-125 מיליון. אך הוא לא לבד. באקיוקו עזב בגיל 20 ופרץ במונאקו. גנאגון בגיל 21 לסביליה. ברהימי נמצא לא מתאים ופרץ רק שנים אחרי שעזב.

יחידי הסגולה הם דוקורה ואמבילה (אגדת מנג'ר) שהספיקו לשחק לא מעט לפני שעזבו, אך לא הובילו את ראן להישגים יוצאי דופן. לא מעט קבוצות שמייצרות שחקנים נהנות מהם בצורה עקיפה, על ידי מכירתם בסכומים גבוהים וקניית מחליפים. אצל ראן גם זה לא המקרה. ביטוי לכך הוא שהמכירה הגדולה ביותר של שחקן בית מהמועדון אי פעם הייתה לפני כמעט כ-20 שנה בשנת 2000 – שבני נונדה (מי?) למונאקו. (נכתב על ידי אדם רוזנטל)

מקום 18

 

שווי הקבוצה: 250 מיליון יורו

השחקן הכי יקר: הארי קיין (טוטנהאם) 150 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: נביל בנטאלב 17 מיליון יורו (מטוטנהאם לשאלקה ביולי 2017)

מקום בשנה שעברה: 22

סגנית אלופת אירופה מתחילה לבסס את עצמה בצמרת הכדורגל העולמי, מאז הגעתו של המנג'ר הארגנטינאי מאוריסיו פוצ'טינו הפכה טוטנהאם לחברה קבועה בטופ 4 ולאחת מיצרנית הכישרונות הבכירה של הכדורגל האנגלי. במחלקת הנוער של המועדון מצפון לונדון יש 150 שחקנים אשר מלווים על ידי 30 אנשי צוות ולצידם 35 סקאוטים נוספים.

אבל כמובן אי אפשר להתעלם מנוכחותו של הארי קיין בהרכב שערכו לבדו על פי האתר עומד על כ-60 אחוזים מהנבחרת. מלך שערי המונדיאל 2018 שהעביר את צעדיו הראשונים על ספסלי קבוצות צ'מפיונשיפ וליג 1 (הליגה השלישית באנגליה) פרח תחת פוצ'טינו כאשר העדיף המאמן להמר על החלוץ הצהיר על פני עמנואל אדבאיור ורוברטו סולדדו החלודים וסימן עידן חדש בטוטנהאם – מועדון צעיר שמגדל שחקנים ובפנים ולא קבוצה שמחתימה רג'קטים מקבוצות אחרות בתקווה שדווקא אצלם תגיע הפריצה.

פרט לקיין, גם הארי ווינקס שהפך העונה לשחקן הרכב ונמנע בסגל הרחב של נבחרת אנגליה היה חלק מהמסע המופלא של ספרס בליגת האלופות וכמו בשנים ניתן להיווכח על כמות הכישרונות שיש בכדורגל האנגלי כאשר רק חלק קטן מהם באמת מצליח לפרוץ בזכות לא מעט מזל ולא בטוח אם היינו רואים את השחקן מקבל גם השנה דקות משמעותיות אם היו מגיעים מספר שחקני רכש.

למרות הרצון של טוטנהאם להתחזק בקיץ, היא הבינה העונה שאפשר גם אחרת ולפעמים יותר זה פחות ופחות זה יותר. לפי דו"ח של CIES Football Observatory באוקטובר 2018 שבו נבדק משך זמן ממוצע של כל שחקן בקבוצה, ריאל מדריד שזכתה בשלוש זכיות רצופות בליגת האלופות, הייתה במקום הראשון עם ממוצע של 5.84 שנים והסבירה את החשיבות של המשכיות בקבוצות כדורגל, אמנם אי אפשר לדעת מתי הנפילה תגיע אך לאורך שנים המודל הצנוע יותר נחשב גם ליעיל יותר, אגב טוטנהאם הופיעה במקום השישי מבין הקבוצות בחמש הליגות הגדולות עם ממוצע של 3.89 שנים לשחקן בקבוצה.

מקום 17

 

שווי הקבוצה: 253.75 מיליון יורו.

השחקן הכי יקר: ראחים סטרלינג (מנצ'סטר סיטי) 120 מיליון יורו.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ראחים סטרלינג 63.7 מיליון יורו (מליברפול למנצ'סטר סיטי ביולי 2015).

מקום בשנה שעברה: לא הופיעה בדירוג.

ליברפול אלופת אירופה הנוכחית, באופן מקרי לחלוטין, מקדימה במקום אחד את סגניתה טוטנהאם, אך כנראה הדבר מסביר את ההתפתחות שישנה באקדמיות האנגליות בשנים האחרונות. המועדון ששדרג את האקדמיה שלו בשנת 1998 מתחיל לקצור את הפירות וילדי שנות ה-90 שגדלו באקדמיה של המיטירדס משתלבים בשתי הליגות הבכירות באנגליה, כאשר שניים מהם, ראחים סטרלינג וטרנט אלכסנדר-ארנולד נבחרו לנבחרת העונה של הפרמיירליג.

על הקירות במחלקת הנוער של המועדון מופיע ראשי התיבות 'TABS' שהוא למעשה מתייחס לעקרונות החשובים בליברפול: טכניקה, גישה, איזון ומהירות. ולפי אותם קווים מנחים ניתן להיווכח את ההתאמה המושלמת ליורגן קלופ, שמוביל את הקבוצה הבוגרת בארבע השנים האחרונות – השילוב בין משחק הלחץ האינטנסיבי ליכולות מנטליות ברמות הגבוהות ביותר.

אבל ליברפול כמו לא מעט מועדונים אחרים באנגליה, עדיין לא יודעים איך להכיל את הכישרון הרב שיש באקדמיות, בשל אותם רצונות תחרותיים וכסף בלתי נגמר, על אחת כמה וכמה שהסגל של ליברפול כיום כמעט מושלם ויהיה קשה לראות שחקן נוער נוסף תופס את המקום בהרכב בשנים הבאות.

אך עם זאת, קלופ הוא מאמן של תהליכים ואולי אפילו בעונה הבאה נראה אלכסנדר-ארנולד נוסף, הופך בין לילה לאחד השמות החמים בכדורגל האנגלי.

 

מקום 16

שווי הקבוצה: 259 מיליון יורו

השחקן הכי יקר: ג'יידון סאנצ'ו (בורוסיה דורטמונד) 80 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה : קלצ’י איהנאצ’ו 27.2 מיליון יורו (ממנצ’סטר סיטי ללסטר סיטי באוגוסט 2017)

מקום בשנה שעברה: 37

בנבחרת של מנצ'סטר סיטי נמנים שישה זרים – הכי הרבה בדירוג

כמו פריז סן ז'רמן גם מצבה של מנצ'סטר סיטי דומה, מועדון ביניים שנרכש על ידי בעלים עם משאבים בלתי נגמרים ובעל רצון להפוך את המועדון למצליח ביותר בעולם. כמו קבוצת הבוגרים, כך גם מחלקת הנוער של הקבוצה עברה שינויים רבים החל מקיץ 2008.

אבל למרות זאת הקבוצה כמעט ולא השתמשה לאורך השנים בשחקנים שגדלו באקדמיה והדוגמה הטובה ביותר לכך הוא השחקן ששינה קונספציה כלפי הכדורגלן האנגלי – ג'יידון סאנצ'ו.

קשרה בן ה-19 של בורוסיה דורטמונד נחשב לאחד כישרון הגדול ביותר בגילאי העשרה וקצב ההתפתחות הבלתי נתפס בשנה האחרונה, גרמה למועדונים רבים בעיקר בגרמניה לעקוב אחרי השחקן האנגלי ובנוסף גם סיפרה את סיפורו של השחקן המקומי שלא זוכה לכמעט והזדמנות בגילאים הצעירים בליגה הראשונה באנגליה וחושב באופן מקובע כאשר לא מוכן לעבור לליגה אחרת.

במונדיאל 2018 נבחרת אנגליה הייתה היחידה מבין כל 32 הנבחרות שכלל שחקניה זומנו מאותה ליגה ולאורך ההיסטוריה זומנו רק שבעה שחקנים אנגלים למונדיאלים השונים מחוץ לאנגליה.

השחקן היחיד בנבחרת אשר משחק כיום במנצ'סטר סיטי הוא בן גילו של סאנצ'ו, פיל פודן. לשני השחקנים היה חלק משמועתי בזכייתה של אנגליה באליפות העולם עד גיל 17 בשנת 2017, ופודן אף זכה בשחקן המצטיין של הטורניר, אבל כשבוחנים מה השחקנים עשו מאז, ניתן להיווכח שסאנצ'ו שיחק 46 הופעות בבונדסליגה בעוד שפודן צבר באותו זמן 18 הופעות בפרמיירליג (שבמהלכן שיחק 370 דקות בלבד – שווה ערך לארבעה משחקים מלאים).

הדבר הוכיח שלמרות רצונו של פפ גווארדיולה לשלב לשחקנים צעירים, המטרה חשובה יותר מהדרך ולאור מאבק האליפות הצמוד עם ליברפול והכישלון היחסי בשלוש השנים האחרונות בליגת האלופות הפרגמטיזם הוא כעת מעל הכל ומעמדו של הקשר האנגלי לא אמור להשתפר ולא מן הנמנע שגם פודן יעשה אותו מהלך אמיץ שבחר לעשות סאנצ'ו לפני כשתי עונות ולעבור לשחק מחוץ לאנגליה ויהפוך לפספוס נוסף של מנצ'סטר סיטי.

מקום 15

שווי הקבוצה: 262.7 מיליון יורו

השחקן הכי יקר: אדן הזאר (צ'לסי) 150 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה:

אדן הזאר 35 מיליון יורו (מליל לצ'לסי ביולי 2012)

בנז'מן פבאר 35 מיליון יורו (משטוטגרט לבאיירן מינכן ביולי 2019)

מקום בשנה שעברה: 20

המועדון הצרפתי שגובל עם בלגיה, מנצל את מיקומו הגיאוגרפי ומייבא שחקנים בלגים למחלקת הנוער של הקבוצה, כשהמפורסם שביניהם הוא אחד משחקני ההתקפה הטובים בעולם אדן הזאר, שזכה פעמיים בתואר שחקן השנה בצרפת, בשחקן העונה בפרמיירליג וכמובן הפך לרכש היקר בתולדות ריאל מדריד, שיאנית התארים האירופים.

במחלקת הנוער של ליל יש כמעט 200 מאמנים, אשר מתחלקים לצוותים של 30 אנשים בכל קבוצה הכוללים רופאים פסיכולוגים, מורים, מאמנים ומאמנים אישיים. שחקני האקדמיה לומדים שעתיים בבוקר ולאחר מכן עורכים אימון של שעתיים ואותו דרך גם בשעות הערב. מלבד צוות המאמנים הרחב גם התשתיות ברמה הגבוה ביותר שכוללת סאונה, חדר כושר, 26 מבני מגורים לשחקנים ומסלול אופניים של שלושה קילומטרים.

ליל היא רק דוגמה אחת מיני רבים לאקדמיה שדואגת לשחקנים בכל האופנים והתוצאות נראות לעין, מעבר לזכייתה של צרפת במונדיאל האחרון לנבחרת הטריקולור יש את העומק הגדול ביותר בקרב הקבוצות האירופיות ולאחר ברזיל בצרפת יש את כמות השחקנים המקצוענים הגדולה ביותר ב-31 הליגות הראשונות.

הסיבה שליל ממוקמת במקום כה גבוה היא כמובן בגלל שוויו הרב של הזאר, ולמרות ששאר השחקנים פרט לבנז'מן פבאר לא נחשבים מהטופ העולמי, במועדון הצרפתי עובדים נכון ולאחר הכאוס עם מרסלו ביילסה הקבוצה חזרה לקדמת הבמה של הכדורגל הצרפתי כאשר היא מוצבת במקום השני בליגה ופיתחה את אחד השחקנים החמים בכדורגל האירופי, ניקולס פפה בן ה-24 שהפך לשחקן היחיד פרט לליאו מסי שכבש 20 שערים ובישל למעלה מ-10 ואולי בעוד כמה שנים יהיה אפשר לדבר על פפה והזאר באותה נשימה כאשר ידברו על השחקנים הגדולים שצמחו בליל בעשור האחרון.

מקום 14

שווי הקבוצה: 273.45 מיליון יורו.

השחקן הכי יקר באתר: טוני קרוס (ריאל מדריד) 80 מיליון יורו.

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: מאטס הומלס 35 מיליון יורו (מבורוסיה דורטמונד לבאיירן מינכן ביולי 2016).

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: טוני קרוס 25 מיליון יורו (מבאיירן מינכן לריאל מדריד ביולי 2014).

מקום בשנה שעברה: 6

עונת 2012/13, הייתה עונת השיא עבור באיירן מינכן בעשור הנוכחי. הקבוצה זכתה בטרבל היסטורי ואחד הדברים שזכורים לאוהדי הקבוצה הייתה התבססות הקבוצה של שלד של שחקני בית. בסטיאן שווינשטייגר, תומאס מולר, פיליפ לאם, טוני קרוס, הולגר באדשטובר ודויד אלאבה. כולם גדלו במחלקת הנוער של באיירן והובילו אותה להישג השיא שלה.

בנסיעה קדימה במכונת הזמן נגלה שמי שנשארו במועדון הם רק מולר ואלאבה כששחקני מחלקת הנוער פשוט לא משתלבים במועדון הבווארי. קשה לדעת עד כמה אפשר להאשים את מאמני מחלקת הנוער, שכן השחקנים האלה מתקשים לפרוץ ולהשתלב בליגות מרכזיות גם בקבוצות אחרות ואלה שכן משתלבים עושים זאת בקבוצות זניחות יחסית.

בעונה הקרובה קבוצת המילואים של באיירן מינכן תשחק בליגה השלישית בגרמניה, שנחשבת לליגה מקצוענית. ניסיון שכזה עשוי בוודאי לשפר את צעירי הקבוצה המוכשרים (אלה שלא מנופים ממנה אחרי גיל נוער) ולתת להם כלים טובים יותר במטרה להשתלב בקבוצה הבוגרת בעתיד.

העובדה שהקבוצה חזרה לנוהל של השאלות עשוי גם הוא לסייע בעתיד – כאשר ג'ונג הקוריאני שנמכר לפרייבורג תמורת 4.5 מיליון עם סעיף רכישה חוזר נחשב לאחד השחקנים שעשויים להיות חלק מהדור הבא של באיירן.

מי שכן זוכה לביקורת במועדון היא מחלקת הסקאוטינג שלא מצליחה למצוא עסקות מספיק טובות לקבוצה הבוגרת, וכן למחלקת הנוער. על מנת להמשיך ולשמור על לגיטימציה כאחד המועדונים הגדולים באירופה, ייתכן שלבאיירן לא תהיה ברירה אלא לעבור ל"נוהל צ'לסי", כלומר החזקה של מספר רב של כישרונות שיוצאו לסבבי השאלות כשהטובים ביניהם יוחזרו לקבוצה הבוגרת.

הדבר הכרחי בעידן הכסף הגדול בו שחקנים נמכרים בסכומי עתק מרגע שהוכיחו משהו והרעיון הוא למצוא את הכוכב הבא, עוד לפני שהפך להיות כזה, על מנת להצליח ולהתמודד עם הסכומים הלא הגיוניים שהשייחים מסוגלים לשפוך.

חלון ההעברות של באיירן יהיה מעניין מאוד שכן הקבוצה איבדה שחקנים רבים ומתקשה להביא מחליפים ראויים ומחליפים בכלל – ייתכן שמדובר באחד מחלונות ההעברות הגורליים של הקבוצה, אך יחד עם זאת יש לזכור, חלון העברות כושל הוא הזדמנות לפריצה של שחקני נוער ובדרך כלל ככה מגלים את הכוכב הגדול הבא וזה מה שהכי מרגש את האוהדים. (נכתב על ידי דן כהנא)

מקום 13

שווי הקבוצה: 282.5 מיליון יורו

השחקן הכי יקר: כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס) 100 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: כריסטיאנו רונאלדו 117 מיליון יורו (מריאל מדריד ליובנטוס ביולי 2018)

המכירה הכי גבוה של שחקן מתוך המועדון: ז’ואאו מריו 40 מיליון יורו (מספורטינג ליסבון לאינטר מילאנו באוגוסט 2016)

מקום בשנה שעברה: 2

ספורטינג ליסבון מציגה את אחת מהירידות החדות בדירוג, למרות שבשנה האחרונה שווי השחקנים זינק באופן משמעותי, ספורטינג היא אחד משלוש קבוצות (יחד עם סאות'המפטון וקלאב נאסיונל) שערכה נמוך יותר מאשר בדירוג הקודם (שווי של 290.5 מיליון יורו).

הירידה בערך של כריסטיאנו רונאלדו היא ודאי אחת לסיבות לכך, אבל גם בין היתר אי העמידה בפוטנציאל של השחקנים הצעירים של ספורטינג.

ולמרות זאת למרות צניחתה של ספורטינג בדירוג הנוכחי, אקדמית הנוער שלה שייכת לטופ העולמי – בשנת 2016 לא פחות מעשרה שחקנים שגדלו במחלקה הצעירה הובילו את פורטוגל לזכייה היסטורית ביורו האחרון ובנוסף ספורטינג היא הקבוצה היחידה בעולם שגידלה שני זוכים בכדור הזהב (לואיס פיגו וכריסטאינו רונאלדו).

לספורטינג יש את אחת ממחלקות הנוער המאובזרות והמודרניות באירופה והיא למעשה הקבוצה היחידה שקיבלה את תקן איכות ISO9001 בשנת 2008 על ידי ארגון התקינה הבינלאומי. בנוסף על כך, בקבוצה עוקבים מאתרי כישרונות אחר ילדים בגילאים 4-15 בבתי הספר השונים במדינה כדי למצוא את השחקנים הטובים ביותר. ספורטינג ליסבון מתחרה שנים ארוכות עם בנפיקה ופורטו על מנת לחזור לצמרת הליגה המקומית, אליה לא הגיעה מאז 2002 והדרך שלה להישאר בעניינים הוא דרך השבחת שחקנים צעירים והמרוויח העיקרי מכך הוא הכדורגל הפורטוגלי.

מקום 12

שווי הקבוצה: 294.5 מיליון יורו

השחקן הכי יקר: לירוי סאנה (מנצ'סטר סיטי) 100 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: לירוי סאנה 50 מיליון יורו (משאלקה למנצ’סטר סיטי באוגוסט 2016)

מקום בשנה שעברה: 7

שאלקה הוא המועדון הגרמני במקום הכי גבוה בדירוג.

שאלקה שלא זכתה באליפות מאז 1958, יכולה התגאות בכך שנמצאת בראש האקדמיות בגרמניה. מחלקת הנוער יצאה לכדורגל העולמי את השוער שנחשב שנים לטוב, אחד הפליימיקרים הטובים בתולדות הפרמיירליג ואחד משחקני הכנף הטובים בעולם וזוהי רשימה חלקית שכוללת אלופי עולם נוספים וכדורגלים איכותיים בליגות הגדולות בעולם.

"המאמנים הם המפתח להצלחה, אם יש לך מאמן טוב, אז יש לך 18 שחקנים טובים", אמר פטר קנבל המנהל הטכני של שאלקה ל'דהגארדיאן' והוסיף: "תראו את ברצלונה, אייאקס וליון יש להם אותם מסרים לשחקנים מגיל 9 עד גיל 19 וזה מה שאנחנו מעבירים כאן".

אך מעל הכל, סוד ההצלחה של שאלקה תלוי קודם כל בגישה, לפני עמידה במשימות המטרה של הצוות המקצועי הוא לגרום כיף לילדים. מאמן שאלקה עד גיל 19 נורברט אלגרט שמכהן באותו תפקיד מעל 20 שנה טוען שלפעמים התחרות על השחקנים הצעירים עם הקבוצות הסמוכות לאותו אזור (דורטמונד ומנשנגלדבאך) היא לא פשוטה, אך עם זאת הוא מאמין שגישה נכונה עם אותם ילדים שוות ערך לכישרון שמגיע למקום אחר.

נורברט אלגרט הוא אחד המאמנים המוערכים בגרמניה כולה, ולמרות שלא מאמן קבוצות בוגרים, נבחר למאמן השנה של ההתאחדות הגרמנית בשנת 2017, דבר שמלמד על התרבות והערכה של מחלקות הנוער בגרמניה ומוכיח כשיש השקעה יש תוצאות. לשאלקה לעולם לא יוכל להתחרות בצמרת הליגה הגרמנית לאורך זמן ובשנים האחרונות היא מראה חוסר יציבות מעט קיצוני, אך באשר למחלקת הנוער, היא ללא ספק היציבה בגרמניה, הן בצוות האימון והן בייצור השחקנים.

מקום 11

שווי הקבוצה: 299.55 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי) 150 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: קווין דה בראונה 74 מיליון יורו (מוולפסבורג למנצ’סטר סיטי באוגוסט 2015)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: טיבו קורטואה 8.9 מיליון יורו (מגנק לצ’לסי ביולי 2011)

מקום בשנה שעברה: 17

לפני הכדורגל, האקדמיה של גנק שמה את חינוך הילדים כערך עליון. בקבוצות הילדים עובדים בשיתוף פעולה עם בתי הספר ואם מדווח להן, השחקן מידרדר בלימודים או לא עושה שיעורי הבית, אותו ילד יצא מההרכב כדי להשלים את המטלות שלו. בנוסף נדרש מהשחקנים לסדר את הכדורים, הגופיות והקונוסים בכל סיום אימון.

בקבוצה נותנים דגש מכריע למשחק עם הכדור ומלמדים את השחקנים לעבוד עם הראש בצורה חכמה. הודות לכדורגל הבלגי שזימן נבחרת כישרונות של שחקנים קטנים פיזית כי האמין בפוטנציאל שלהם, גם בגנק שינו את הגישה והם סבלניים הרבה יותר עם שחקנים שגדלים מאוחר יותר מחבריהם.

כדי לשמר את התשואה ממחלקת הנוער ב-2016 חתמה גנק על הסכם שיתוף פעולה עם חברת SciSports שעובדת גם עם ליון, אייאקס ונבחרות בלגיה והולנד, שמטרתה לספק מידע לכמעט 200,000 שחקנים ברחבי העולם ולזהות את היכולת הנוכחית והפוטנציאל הטמון בהם.

כמו הכדורגל הבלגי גם גנק נהנתה מהפרויקט הממשלתי אשר שפיתח יחד עם חברת Double Pass את נבחרת הכוכבים שהגיעה לחצי גמר המונדיאל האחרון והשנים הקרובות יהיו מבחן עבור גנק שתנסה לשמור על אותה פרודוקטיביות כמו בפתיחת העשור הנוכחי ותייצר שחקנים נוספים ברמתם של קווין דה בריינה וטיבו קורטואה.

 

****

בהשתתפות אדם רוזנטל ודן כהנא 

לחלק 1 – מקומות 41-50

לחלק 2 – מקומות 31-40

לחלק 3 – מקומות 21-30

סיטי חוגגת
credit to "Manchester City" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. אחלה טור
    מתי יהיה הטור הבא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח