עולם ללא שוק העברות 2019 – חלק 3 – מקומות 30-21

בהשתתפות אלון יצחקי, יוחאי שטנצלר, מוטלה רפלד, דן כהנא ודף הפייסבוק פוטבול ברזיל


ברוכים הבאים לחלק השלישי של דירוג נבחרות מחלקות הנוער. והפעם: מקומות 30-21.

איך מתבצע הדירוג?

* הדירוג למעשה מתבסס על הנתונים של האתר הגרמני Transfermarkt. האתר עצמו בודק את ערך השחקנים ומעניק לכל שחקן שווי מוערך. הבדיקה הזאת בעייתית כשלעצמה, מכיוון ששווי שחקנים הוא לא המדד העיקרי לאיכות. שחקנים צעירים מוערכים יתר על המידה וערכם של שחקנים שעברו את גיל 30 יורד באופן משמעותי, אבל אין כיום מאגר נתונים גלובלי אשר מספק מדד איכות לכל שחקן בעולם ולכן התבססתי על שווי השחקן.

* דרך הנתונים של Transfermarkt, יצרתי את 50 ההרכבים האיכותיים ביותר שאפשר לבנות משחקני הבית של מחלקות הנוער השונות. כדי ליצור הרכבים מאוזנים, תהיה לכל קבוצה רביעית הגנה טבעית, לפחות קשר הגנתי אחד ולפחות חלוץ טבעי אחד. או במילים אחרות המערכים יהיו קומבינציות של 4-4-2, 4-3-3 ו-4-5-1.

* למרות הנוקשות במערכי הקבוצות, אופשר לשחקנים בעמדות משניות לקבל מקום בהרכב.

* לעומת שנה שעברה התווסף קריטריון נוסף – עקב הצמיחה המטאורית של השחקנים הטובים, שערכם לבד חצה את השווי של חלק מהנבחרות, הוכנסה מגבלה נוספת. במקרה שיש שחקן-על ממחלקת נוער מסוימת, הנבחרת לא תיכנס אם ערכו של השחקן השני בטיבו יהיה נמוך משלושה מיליון יורו.

מלדיני וטוטי
Credit to Paolo Maldini Facebook Page


מה ההגדרה לשחקן בית?

כדורגלנים עוברים הרבה קבוצות במהלך ילדותם ולרוב ישחקו בקבוצה בעיר בה הם גרים. כאשר שחקן מתבגר, הוא ירצה לעסוק בכדורגל באופן מקצועני ולכן ברב המקרים אותו שחקן יעבור למחלקת נוער טובה יותר, דרכה יוכל לסלול את דרכו לקבוצה הבוגרת של המועדון. לפיכך, שחקנים נמדדים רק על גילאי הנערים והנוער (15-18).

כמו כן, אם שחקן עבר בכמה מחלקות נוער במהלך פרק זמן זה, הוא ייחשב כשחקן בית של המועדון שנתן לו את ההזדמנות הראשונה במשחק בוגרים.

* הקרדיט לכל התמונות שייך לאתר Transfermarkt.

* כל פרטי השחקנים נכונים לתאריך 17.5.19.

* נתוני העברות נכונים רק לשחקני ההרכבים בדירוג

 

****

לחלק 1 – מקומות 41-50

לחלק 2 – מקומות 31-40

 

מקום 30

שווי הקבוצה באתר: 199 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: גונסאלו היגוואין (צ'לסי) 45 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: גונסאלו היגוואין 90 מיליון יורו (מנאפולי ליובנטוס ביולי 2016)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: אריק לאמלה 17 מיליון יורו (מריבר פלייט לרומא באוגוסט 2011)

מקום בשנה שעברה: 14

זוכת הליברטדורס הנוכחית ריבר פלייט, הוא הקבוצה המעוטרת בכדורגל הארגנטינאי, למרות שיריבתה העירונית בוקה ג'וניורס זכתה יותר פעמים באליפות דרום אמריקה (שש זכיות לעומת ארבע של ריבר) ה'לוס מיז'ונריוס' הם שיאני הזכיות בליגה המקומית עם 36 אליפויות.

לדומיננטיות ההיסטורית של ריבר יש גם השפעה מכרעת על הנבחרת הארגנטינאית, שיאן הפועות של ארגנטינה והקפטן לשעבר חאבייר מסצ'ראנו גדל בחלקת הנוער של הקבוצה ולא פחות מעשרה שחקנים נמצאים ברשימת 50 הכובשים המצטיינים של האלביסלסטה, כאשר הרנן קרספו וגונסאלו היגוואין חולקים את השישייה הראשונה.

בקבוצת הנוער מאמינים שלשחקנים צריך להיות קשר מתמיד עם הכדור ובגילאים הצעירים העבודה היא קודם כל טכנית. בגילאי הנערים השחקנים מיישמים את הפילוסופיה הטקטית של הקבוצה הבוגרת, כדורגל קומפקטי צפוף וקשוח.

בנוסף מחלקת הסקאוטינג של המועדון עוקבת אחר השחקנים בגילאים הצעירים בשל התחרות הקשה על השחקנים עם בוקה, ניואלס אולד בויס, ראסינג, אסטודיאנטס ואינדפנדיינטה, אבל העבודה היא לא רק בארגנטינה, בקבוצת הנוער של ריבר מחפשים כישרונות ברחבי דרום אמריקה – רמאדל פלקאו ממונאקו, אדר בלאנטה מבאזל וחואן קאסרס מאתלטיקו מיניירו הגיעו מקולומביה ואקוודור לבירת ארגנטינה והפכו לשחקנים ברמה אירופית ואף יותר מזה.

יתרה מכך, ריבר הקימה שלוחה נוספת במלבורן באוסטרליה, שכן המחשבה היא קודם כל כלכלית אבל מעודנים כמו מנצ'סטר סיטי ור.ב. לייפציג בנו רשת גדולה של מועדונים ברחבי העולם כדי להגדיל את מאגר השחקנים והכישרונות במועדון כאשר האחרונה בנתה על כך פילוסופיה שלמה.

אך בכל זאת יש לציין, המצב של ריבר כיום טוב הרבה יותר משל בוקה, אבל גם אבל ריבר התפחתו שחקנים איכותיים פחות מעבר, היגוואין ומסצ'רנו היו שני הנציגים היחידים ממחלקת הנוער של המועדון במונדיאל 2018 ושניהם עברו חצו את רף גיל ה-30 והודיעו על פרישה ממשחקים בינלאומיים.

אסקיאל פלאסיוס בן ה-20 הוא אולי הכישרון הגדול ביותר שגדל בריבר מילדי שנות ה-90 ולפני הגעתו של זינדין זידאן לריאל מדריד שמו הוזכר כמועמד לחיזוק הקבוצה וגם אם לא ישחק בשורות הבלאנקוס הקשר צפוי להיות המכירה הגדולה של ריבר בקיץ. אבל מכירה אחת גדולה לא יכולה להצביע על מדיניות שונה מחלקת הנוער וגם עתידה של ריבר כיום, בדיוק כמו כל הכדורגל הארגנטינאי הוא לוט בערפל.

מקום 29

שווי הקבוצה באתר :201 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: ג'יאנלואיג'י דונארומה (מילאן) 50 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: סימונה ורדי 24.5 מליון יורו (מבולוניה לנאפולי ביולי 2018)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: מתיה דה שיליו 12 מיליון יורו (ממילאן ליובנטוס ביולי 2017)

מקום בשנה שעברה: לא הופיעה בדירוג

קבוצת הנוער הראשית, הפרימוורה, הינה חלק בלתי נפרד מהמועדון עצמו. השחקנים מתאמנים במתחם המפורסם של מילאן, המילאנלו. נהנים מאותן תשתיות של הקבוצה הבוגרת, לרבות צוות רפואי, תזונאים, ויועצים.

מחלקת הנוער של מילאן, מחולקת לשלוש קבוצות עיקריות: A.C Milan Primavera – קבוצת הנוער הראשית וקבוצות הנערים Allievi Nazionali, Allievi Lega Pro. את קבוצת הנוער מנהל פדריקו ג'ונטי שחקן הקבוצה לשעבר ועוזרו הוא לודוביקו קוסטקורטה אחיו של אלסנדרו, שהיה אחד מסמליה הגדולים ביותר של מילאן ושיחק מעל 20 שנה במועדון.

בשנים האחרונות, המצב הכלכלי בו מילאן נמצאה וחוסר האטרקטיביות שלה היו הדברים שמנעו ממנה יכולת להחתמות גדולות של שחקנים ובכך, ההשקעה במחלקת הנוער של מילאן עלתה. אמנם ממחלקת הנוער של מילאן יצאו שמות גדולים כמו אלסנדרו קוסטקורטה, פרנקו בארזי וכמובן, פאולו מאלדיני. אך במהלך השנים הגדולות של מילאן, שחקני נוער טובים, לרוב נמכרו לקבוצות אחרות בליגה ורובם גם לא היו שחקנים בולטים (דווידה אסטורי, לוקה אנטונלי, איגנאציו אבאטה).

אחד השחקנים הבולטים כיום בקבוצות הצעירות של הרוסונרי הוא שחקן הכנף דניאל מאלדיני בן ה-17, בנו של פאולו ואח של כריסטיאן. בניגוד לאחיו, שלא הרשים במחלקת הנוער של מילאן וכיום נודד בין קבוצות חובבים, להשאלות לסרייה C, דניאל מראה פוטנציאל רב. הוא חלק חשוב ובולט בהרכב הקבוצה ומשמש גם כבועט בעיטות חופשיות (וזכה למחמאות גדולות מקולגה ישנה של אביו, אנדראה פירלו) ופנדלים. מאלדיני סיים את העונה עם שמונה שערים ובישול אחד.

אם אכן ימשיך ביכולת ויקבל זימון לקבוצה הבוגרת, הספרה 3 (שלא נלבשה מאז פרישתו של מאלדיני) תמתין לו על גב החולצה. שחקן נוסף שעשוי למצוא את עצמו בקבוצה הבוגרת בשנים הבאות הוא פרנק טסאדג'וט בן ה-19 שסיים את העונה הנוכחית עם 10 שערים ו-3 בישולים והוצב בראש טבלת כובשי השערים של הקבוצה העונה בליגה לנוער. (נכתב על ידי אלון יצחקי)

מקום 28

שווי הקבוצה באתר :  210.7 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: גארת' בייל (ריאל מדריד) 70 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: גארת' בייל 101 מיליון יורו (מטוטנהאם לריאל מדריד בספטמבר 2013)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: לוק שואו 37.5 מיליון יורו (מסאות'המפטון למנצ'סטר יונייטד ביולי 2014)

מקום בשנה שעברה: 11

מאז הדירוג הקודם סאות'מהפטון ירדה 17 מקומות, יותר מכל קבוצה אחרת.

סאות'מהפטון הוא המועדון שעשה את קפיצת המדרגה הגדולה ביותר בעשור האחרון, מקבוצה הנמצאת בליגה השלישית לספקית השחקנים האיכותית ביותר בפרמיירליג. התהליך נוצר דרך עבודה נכונה בכל הרבדים, החל מבחירת המאמן הראשי ועד מחלקת הסקאוטינג, אך גולת הכותרת של ה'הסיינטס' היא מחלקת הנוער.

בקבוצת הילדים של הקבוצה מדרום אנגליה גדלו השחקן היקר ביותר שיצא מהפרמיירליג, גארת' בייל, והשחקנים היקרים ביותר בגיל 16 ו-18 בעת מכירתם, תאו וולקוט ולוק שואו. באקדמיה מושקעים עשרות מיליוני ליש"ט בכל שנה כדי לספק את רמת האימונים והמחייה הטובה ביותר. בשל מיקומה הגיאוגרפי של סאות'המפטון, הילדים שוהים במשפחות מארחות כדי לא ליצור בידוד ותחושת ריחוק.

מטרת העל של האקדמיה של סאות'המפטון היא לעלות לפחות 50% מבוגרי מחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת, ולמרות שהציפייה רחוקה מלהתממש, אפשר לראות את המגמתיות של המועדון לעומת קבוצות אחרות באנגליה שיעדיפו לרכוש שחקנים בכסף גדול מאשר להשתמש בתוצרת המקומית.

בעונה הנוכחית קבוצתו של ראלף האזנהוטל כמעט וירדה לצ'מפיונשיפ, אבל ה-DNA נשמר – סאות'המפטון נשארה הקבוצה הצעירה בפמריירליג (גיל ממוצע של 25.8) עם כמות הזרים הנמוכה ביותר לאחר ברנלי (11 שחקנים). אין לדעת האם הקדושים ימשיכו לשרוד בליגה הראשונה לאורך זמן רב, אבל גם אם זה אכן יקרה, מחלקת הנוער לא תיפגע, ותמשיך לפתח כדור גדולה של שחקנים לפרמיירליג ולנבחרת האנגלית.

 

מקום 27

שווי הקבוצה באתר :214 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: איימריק לאפורט (מנצ'סטר סיטי) 60 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: קפה 80 מיליון יורו (מאתלטיק בילבאו לצ'לסי באוגוסט 2018)

מקום בשנה שעברה: 31

השנה שחלפה המחישה את כוחה של אתלטיק בילבאו בגידול שחקנים מוכשרים. מאז פרסום הדירוג הקודם, בילבאו סיפקה שני שחקנים משמעותיים לפרמיירליג בדמותם של הבלם לאפורט שעבר לסיטי וקפה, שהפך לשוער היקר בהיסטוריה. הכסף הגדול שקיבלה בעקבות שתי המכירות אפשר לה לבצע את שתי רכישות השיא של המועדון – איניגו מרטינז מהיריבה, סוסיאדד, וגם השיבה הביתה את יורי ברשיש, המגן השמאלי שעזב את המועדון בגיל 16 ונרכש תמורת כ-24 מיליון יורו מפריס סן ז'רמן.

מעבר לכך, בילבאו שומרת על תשעה מ-11 השחקנים שהיו ב"הרכב" השווים ביותר אשתקד, וכמו כן שבעה מהם משחקים כאמור בשורותיה.

בילבאו מבינה טוב מאוד היכן היתרונות שלה ואת החשיבות שבגידול וטיפוח שחקנים ולכן היא החלה להרחיב מעט את יריעת השחקנים שיכולים לשחק אצלה, לא רק שחקנים עם שורשים באסקיים, אלא גם כאלו שהם אמנם זרים, אך גדלו בחבל כמו למשל שחקן נבחרת בוסניה, קנן קודרו, בנו של מהו קודרו האגדי, שנולד בכלל בסאן סבסטיאן בזמן שאביו שיחק בסוסאידד. המכירות האחרונות מעלות אותה ארבע מקומות וצפוי שנמשיך לראותה ברשימה בשנים הבאות (נכתב על ידי יוחאי שטנצלר).

מקום 26

שווי הקבוצה באתר :221.325 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: פליפה קוטיניו (ברצלונה) 100 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: פליפה קוטיניו 135 מיליון יורו (מליברפול לברצלונה בינואר 2018)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: פאוליניו 18.5 מיליון יורו (מוואסקו דה גאמה ללברקוזן ביולי 2018)

מקום בשנה שעברה: 33

ואסקו דה גאמה כמו קבוצות נוספות בריו, מתקשות לרשום הצלחה על הדשא. הקבוצה במהלך השנים ידועה בזכות הכישרון הגדול בהתקפה. כל שלושת השחקנים שכבשו הכי הרבה שערים בליגה הברזילאית הם מזוהים עם ואסקו: רומאריו, אדמונדו ורוברטו דינאמטה.

הניצחון על היוקרתי של ואסקו בהיסטוריה היה בגביע העולם למועדונים הראשון מטעם פיפ"א בשנת 2000, שנערך בברזיל באופן חד פעמי עד שעבר למזרח. ואסקו ניצחה 1:3 את מנצ'סטר יונייטד תוך תצוגת כדורגל של רומאריו ואדומנדו, אך נוצחה בגמר על ידי בת ארצה, קורינתיאנס לאחר דו קרב פנדלים.

עם כל הכבוד לשחקני התקפה הגדולים, יש שם אחד שהוא הכי אהוב על האוהדים ואף על פי שהוא לא גדל במועדון והוא ז'וניניו ששיחק בליון, שזכה איתם בשתיים מתוך ארבע אליפויות של המועדון, בגביע הליברטדורס היחידי שהיא זכתה לפני ב-1998 שנים ובעיקר לב ענק שהשאיר אחריו במועדון. (נכתב על ידי דף הפייסבוק פוטבול ברזיל)

מקום 25

שווי הקבוצה באתר :223 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: סרג' גנאברי (באיירן מינכן) 45 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ססק פברגאס 34 מיליון יורו (מארסנל לברצלונה באוגוסט 2011)

מקום בשנה שעברה: 18

אוהדי הקבוצה יופתעו למצוא את הקבוצה שלהם בדירוג, כי כמו שניתן להסיק מהתמונה, למעט ססק פברגאס, אף שחקן בית פעיל שגדל המועדון ב-15 השנה האחרונות, לא הפך להיות שחקן משמעותי ועוגן בקבוצה, ואולי זה מספר היטב את החלק הראשון של הכישלון של ארסנל לשוב לצמרת הכדורגל האנגלי.

החלק השני יכול להיות הפספוסים של ארסנל – וויצ'ך שצ'סני אמנם לא אהוד בלשון המעטה על ידי חלק מאוהדי התותחנים, אבל לא בטוח שהוא פחות טוב מהשוער הנוכחי, ברנד לנו. גנאברי הוא פספוס ידוע של ארסנל – הגרמני נשלח להשאלה אצל ווסט ברום של טוני פיוליס, ולא הרבה לשחק בקבוצה שאינה תואמת את סגנונו ולבסוף שוחרר. כיום הוא שחקן הרכב בבאיירן מינכן ושחקן נבחרת גרמניה.

ארסנל היום מנסה לתקן את כישלונות העבר דרך השאלות כישרונות צעירים כמו אמיל סמית' רואו וריס נלסון לבונדסליגה ובכך היא מצטרפת למהפכת הצעירים החיובית של הכדורגל האנגלי, שנמצאת רק בתחילתה.

פר מרטסאקר, בלם העבר של הקבוצה מנהל כרגע את האקדמיה ואם ארסנל תמשיך לעבוד נכון בתחום ההשאלות ותמשיך להוסיף דם חדש כמו גם פרדי ליונברג שמאמן את קבוצת המילואים –  בעוד כמה שנים כבר לא נופתע לראות אותה בדירוגים מהסוג הזה ובצמרת הכדורגל באנגליה. (נכתב על ידי מוטלה רפלד)

מקום 24

שווי הקבוצה באתר :227.5 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: טימו ורנר (ר.ב. לייפציג) 65 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: מריו גומז 30 מיליון יורו (משטוטגרט לבאיירן מינכן ביולי 2009)

מקום בשנה שעברה: 15

שטוטגרט רשמה עונה נוראית שהסתיימה בירידה לליגה השנייה, אך בכל הקשור לעתיד הקבוצה נראה כי האוהדים יכולים להיות מעודדים שכן מחלקת הנוער של הקבוצה מצליחה להוציא כישרונות גדולים. אין ספק כי האוהדים היו שמחים להחליף את הקבוצה הנוכחית בקבוצת שחקני הבית.

שחקנים צעירים כמו ג'ושוע קימיך וטימו ורנר הם העתיד של עולם הכדורגל הגרמני כשמריו גומז וסמי חאדירה מייצגים את הנבחרת הישנה. בין לבין ברנד לנו, סבסטיאן רודי, סיאד קולסינאץ' ודניאל דידאבי ישלימו שלד שמעבר לשטוטגרט, לא מעט קבוצות בונדסליגה יסכימו לקבל.

מה טומן עתיד הקבוצה? נראה כי על-אף היכולת החלשה שהפגינה השנה, שטוטגרט לא תתקשה לשוב לליגה הראשונה בתום העונה הבאה. הקבוצה קיבלה סכום נכבד עבור בנג'מין פבארד, והיא מחזיקה במספר נכסים כמו אוזן קבאק, סנטיאגו אסקבאר ורון-רוברט צילר, כאשר בנוסף לכך הקבוצה מכילה לא מעט שחקנים מנוסים כמו גונזלו קסטרו, מריו גומז, הולגר באדשטובר ואחרים שיוכלו להוביל את שחקני הקבוצה הצעירים יותר במסעה חזרה אל הבונדסליגה.

עם זאת, שטוטגרט צריכה לא להסתנוור מהיתרון היחסי שיש לה, שכן בעונה הבאה היא תתמודד מול האנובר ונירנברג שירדו יחד איתה מהליגה הראשונה, המבורג שנשארה בליגה השנייה אע"פ שציפו שתחזור לליגה הראשונה בתום עונה אחת בלבד, כאשר קבוצות כמו קיל וסט.פאולי תמיד יחכו שם כדי לנסות ולהפתיע. שטוטגרט כבר ירדה ליגה בעונת 2015/16 והעובדה שהיא יורדת ליגה שוב, תוך פרק זמן קצר כל-כך, מראה שהלקחים לא נלמדו.

האם שטוטגרט תשוב לבונדסליגה שוב תוך עונה אחת בלבד, או שהיא תשאב אל תוך מערבולת שנשאבו אליה כל-כך הרבה קבוצות עבר מפוארות? אני מעריך שהסיכויים הם לטובת שטוטגרט, אבל הגיע הזמן שההנהלה של הקבוצה תבין מה לא עובד ותזכור – יש לה מחלקת נוער מצוינת ואולי כדאי להתמקד בה יותר. (נכתב על ידי דן כהנא).

 

מקום 23

שווי הקבוצה באתר :238 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: קאסמירו (ריאל מדריד) 70 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: אוסקר 60 מיליון יורו (מצ’לסי לשנחאי דונגיה בינואר 2017)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: לוקאס מורה 40 מיליון יורו (מסאו פאולו לפ.ס.ז’ בינואר 2013)

מקום בשנה שעברה: 26

סאו פאולו היא אחת מארבע קבוצות ברזילאיות שמעולם לא ירדו מהליגה הראשונה. ליתר דיוק, ישנן חמש קבוצות כאלה – גם שאפקואנסה מעולם לא ירדה ליגה, אבל כמות השנים שהיא שיחקה בליגה הראשונה לא מתקרבת לסאו פאולו. לפני שנתיים הקבוצה הייתה קרובה לרדת ליגה, אבל ריצה אדירה במחזורים האחרונים מנעה את המבוכה הזאת.

סאו פאולו היא הקבוצה הברזילאית שהגיע להכי הרבה גמרי ליברטדורס: שש פעמים, אבל רק בשלוש מהן היא זכתה. לסאו פאולו יש ברזומה שלה גם ניצחון בגמר רשמי על קבוצה מאירופה וזה קרה אחרי הזכייה בגביע הבין-יבשתי כשניצחה את ליברפול 0:1. באותו משחק רוג'ריו סני, השוער הגדול בהיסטוריה של המועדון, סיפק הצלה מרהיבה, כשלטענו מדובר בעצירה הגדולה בקריירה שלו.

אך בכל זאת לא הכל ורוד בסאו פאולו: 13 שנים שהקבוצה לא הצליחה לזכות באליפות, וזאת לאחר שבשנים 2006-2008, המועדון זכה בשלוש אליפויות ברציפות. עד כמה זה נדיר? רק סנטוס הצליחה לזכות ביותר משלוש אליפויות ברציפות וזה קרה באמצע שנות ה-60 בימים שפלה שיחק במועדון.

סאו פאולו אחראית לאחת הסנסציות הגדולות בכדורגל הברזילאי. בעבר, היה פלייאוף בכדורגל הברזילאי בסיום העונה הסדירה ובשנת 2002 סאו פאולו סיימה במקום הראשון ושיחקה נגד סנטוס שסיימה במקום השמיני. סאו פאולו הפסידה בשני המשחקים וסנטוס זכתה באליפות. (נכתב על ידי דף הפייסבוק פוטבול ברזיל)

מקום 22

שווי הקבוצה באתר :239.2 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: רפאל וראן (ריאל מדריד) 80 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: ג’ופרי קונדוגביה 36 מיליון יורו (ממונאקו לאינטר מילאנו ביולי 2015)

המכירה הכי גבוהה של שחקן מתוך המועדון: רפאל וראן 10 מיליון יורו (מלאנס לריאל מדריד ביולי 2011)

מקום בשנה שעברה: 27

המועדון הצרפתי שזכה בסוף שנות ה-90 באליפות ראשונה והגיע לחצי גמר גביע אופ"א בעונת 1999/00, מדשדש בליגה השנייה במשך ארבע שנים. בשיא ההצלחה המקצועית של לאנס, נבנה מתקן הנוער המחודש (La Gaillette) בעזרתם של שר הספורט לשעבר ז'אן פרנסואה למו ויו"ר הליגה פדריק תריאז המכיל 12 מגרשי דשא ועוד שלושה סינטטיים.

מחלקת הנוער של לאנס נחשבת לאחד הטובות במדינה ובשנת 2015 נבחרה כאקדמיית הנוער השנייה בטיבה בצרפת. בשל קשיים כלכליים שלאנס נקלעה בשנת 2014, המועדון נאלץ למכור את כל נכסיו בסכומי כסף גדולים יחסית ומסיבה זו התקשה לשרוד בליגה הראשונה. מקומה של לאנס שייך לליגה הבכירה בצרפת, בעיקר בגלל איכותה של האקדמיה ואולי בשנים הבאות יחזרו האדומים צהובים למרכז הבמה של הכדורגל הצרפתי גם דרך קבוצת הבוגרים.

מקום 21

שווי הקבוצה באתר: 239.5 מיליון יורו

השחקן הכי יקר באתר: איסקו (ריאל מדריד) 60 מיליון יורו

הרכישה הכי יקרה של שחקן בקבוצה: פאקו אלקאסר מיליון יורו (מוולנסיה לברצלונה באוגוסט 2016)

מקום בשנה שעברה: 13

בעשור האחרון ולנסיה איבדה את דרכה, מאז האליפות האחרונה בעונת 2003/04 העטלפים סובלים מחוסר יציבות מקצועית עם חילופי מאמנים רבים ואי הצלחה אירופית יחסית. אבל למרות הכאוס בקבוצה הבוגרת, ואולי דווקא בגלל זה, לא מעט שחקני נוער פרחו וכיכבו במועדון.

קבוצת הנוער של ולנסיה תמיד באופן קבוע בחלק העליון של הליגה הצעירה ומאז שנת 2007 זכתה ארבע פעמים באליפות וזכתה בגביע אחד. במחלקת הנוער של ולנסיה מחלקים את העומס ועובדים בשבוע אחד שלוש פעמים בשבוע ובשבוע לאחר מכן השחקנים מתאמנים ארבע פעמים והגדש הוא להכניס כמה שיותר משחקונים. המנהל הספורטיבי של ולנסיה לשעבר ושל אספניול בהווה, פרנסיסקו רופטה, אמר שהמטרה היא להתאים את המערך של הקבוצה הבוגרת למחלקה הצעירה כדי שיגיעו מוכנים וישתלבו בצורה הטובה ביותר.

מאז שמרסלינו מונה למאמן הקבוצה בשנת 2017, הקבוצה הפכה ליציבה וחזקה הרבה יותר מבעבר, יחד עם הצלחה בלה ליגה והליגה האירופית, ולנסיה היא אחת מקבוצות המעברים הטובות בספרד וזה בעיקר בשל הדגש הפיזי של המאמן.

גאיה וסולר הם שני שחקנים שגדלו במחלקת הנוער של העטלפים והם כיום שחקנים משמעותיים בפריחה המחודשת של הקבוצה וגם הם צפויים לעשות את אותה דרך של דויד סילבה, איסקו ופאקו אלקאסר.

****

בהשתתפות אלון יצחקי, יוחאי שטנצלר, מוטלה רפלד, דן כהנא ודף הפייסבוק פוטבול ברזיל

לחלק 1 – מקומות 41-50

לחלק 2 – מקומות 31-40

שחקני מילאן
credit to "AC Milan" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח