סיכום פרויקט הרוכבים המבטיחים 2019 חלק ג' – פאביו יקובסן

עונת 2019 באופניים הגיעה לסיומה והגיע הזמן לסכם את פרויקט הרוכבים המבטיחים ל-2019. בחרתי לעבור אחד אחד על הרוכבים ולהקדיש לכל רוכב טור שלם בו אחווה את דעתי על העונה שלו.

בשביל להוסיף קצת עניין, בחרתי לדרג את הרוכבים מהאחרון לראשון. מה שיעמוד לדירוג הוא עד כמה הרוכב הרשים אותי בעונה הזו, הגדרה מעורפלת וסובייקטיבית שבעצם נותנת לי לעשות מה שאני רוצה.

במקום השישי בדירוג שלי – פאביו יקובסן

לכל כתבות הפרויקט

לחלק א' של הסיכום – על נילסון פאולס

לחלק ב' של הסיכום – על איוון סוסה

פאביו יקובסן
Credit to "Fabio Jakobsen" Facebook page.


ציפיות
– יקובסן רכב מעט מאוד ב-2018, אך ניצח לא מעט. ב-2019 קיוויתי לראות אותו נכנס למשבצת של הספרינטר המשני של קוויק-סטפ אחרי ויויאני – מה שאומר שהוא יגיע לכל ספרינט העונה כמועמד מוביל לניצחון. ציפיתי מיקובסן גם להגיע לגרנד טור, לגרנד טור שוויויאני לא יגיע אליו, וכספרינטר של קוויק-סטפ בגרנד טור כמובן שמגיעה גם ציפייה לניצחון אחד או שניים.

מהלך העונה – העונה של יקובסן הייתה מלאה תהפוכות, הוא לא הגיע למרוצים הכי גדולים כי זה היה התפקיד של ויויאני, אבל במרוצים הקטנים יותר היו לו הצלחות – קטע באלגארבה (מול חרונווכן, דמאר ואקרמן), קטע בטורקיה (מול סם בנט וקיילב יואן) וניצחון שנה שנייה ברציפות במרוץ הספרינטרים Scheldeprijs (1.HC). אבל לצד ההצלחות, היו לו גם כמה פספוסים – בעיקר פריז-ניס, ההזדמנות הראשונה של יקובסן במרוץ גדול שהסתיימה בכלום.

הטור של קליפורניה, שמתרחש במקביל לג'ירו, שיקף טוב מאוד את המצב של יקובסן, מתוך שבעה קטעים היו ארבעה ספרינטים – באחד מהם יקובסן ניצח, באחרים סיים מחוץ לטופ-40, כלומר בכלל לא היה בתמונה. בקטע הראשון זה היה המיקום שלו לקראת הסוף שגרם לו לפספס את התקיפה המנצחת בקילומטר האחרון, בשני מקרים אחרים לא שרד את הגבעות במהלך הקטע, אבל כשהכל התחבר הוא ניצח, די בקלות למען האמת, למרות שהתחרה בפטר סאגאן:

אחרי קליפורניה הגיע יקובסן לטור של בלגיה, בשני הקטעים הראשונים הוא עשה ספרינט טוב, אך שניהם הסתיימו בניצחון סולו מהבריחה. את ההזדמנות לספרינט בקטע החמישי הוא פיספס כי לא הגיע לספרינט. יקובסן פיספס עוד שתי הזדמנויות במרוצי הספרינט הבלגים Elfstedenronde ו-Halle Ingooigem, בראשון יצא לספרינט מאוחר מדי ולא תפס את מרליר, בשני דווקא לא באשמתו הוא נתפס בהתרסקות קילומטר לסיום. יקובסן חתם את השבוע המתסכל עם ניצחון באליפות הולנד.

יקובסן חזר לפעולה בטור של פולין מול שדה רחב ורעב של ספרינטרים. בקטע הראשון הוא סיים שלישי. בקטע השני הוא היה לכוד במיקום לא טוב בתחילת הספרינט, דחף את מארק סארו וחצה את הקו ראשון, אך נפסל והניצחון עבר לאקרמן. בקטעים 3 ו-5 הוא לא היה פקטור בספרינט. המרוץ הבא של יקובסן היה הגרנד טור הראשון שלו – הוואלטה.

 

הוואלטה הוא לא בדיוק מרוץ לספרינטרים, המארגנים לא בדיוק אוהבים קטעים שטוחים וזה גם מרוץ שבו הרבה פעמים הבריחה מנצחת, לכן גם קטעים שעל הנייר היו יכולים להיות מוכרעים בספרינט המוני מסתיימים לפעמים בניצחון של בריחה. ארבעה קטעים מתוך ה-21 הוכרעו בספרינט. בקטע השלישי יקובסן עקב אחרי הגלגלים של הקבוצה שלו, עשה ספרינט טוב וזה הספיק לניצחון בפוטו פיניש על סם בנט. למחרת יקובסן התמקם לא טוב, נלכד בצד השמאלי של הכביש והסתפק במקום השביעי. הקטע ה-14 הסתיים בספרינט בעלייה, בערך 5% שיפוע לאורך 500 מטרים, למרות עבודה טובה של קוויק-סטפ יקובסן לא החזיק מעמד, ודווקא הפועל שלו – ריצ'זה, הוא זה שסיים שני אחרי בנט. בקטע האחרון במדריד, בכביש רחב ומרווח, קוויק-סטפ עשו את העבודה ויקובסן הביא את הניצחון. שני קטעים בגרנד טור הראשון שלו, ורק שלוש פעמים בטופ-10.

מה הלאה? – יקובסן הראה השנה שמבחינת עוצמה הוא שייך לרמה הגבוהה ביותר של ספרינטרים בעולם, אבל ספרינטים זה לא רק עוצמה, ויקובסן צריך להשתפר בשלושה דברים:
א. להגיע לספרינט
ב. להתמקם טוב לספרינט
ג. לתזמן את הספרינט טוב יותר

יותר מדי פעמים העונה יקובסן לא הגיע לספרינט שהגיעו אליו שאר הספרינטרים במרוץ. יותר מדי פעמים יקובסן מצא את עצמו חסום לקראת הספרינט והפסיד אותו בגלל שתי דקות רעות. יקובסן לאו דווקא חייב להשתפר בספרינטים בעליות, הוא ספרינטר כבד יחסית וזה בסדר כל עוד הוא עף במישורים, אבל הוא חייב לעבור את הגבעות שבאמצע הקטעים ולא להסתבך שם. אם יקובסן רוצה להגיע לג'ירו/טור בשנה-שנתיים הקרובות הוא חייב לשכנע את הקבוצה שלו שהוא ישרוד את ההרים ויעמוד במגבלת הזמן, אחרת הסיכויים שלו ירדו.

 

עם כל החסרונות שלו צריך לזכור שהוא בן 23 וכבר עכשיו הוא אחד הספרינטרים הטובים בעולם, זה כנראה קשור לעובדה שהוא רוכב בקוויק-סטפ, אבל הוא יישאר שם בשנים הקרובות בכל מקרה, אז זה המצב. ואם כבר הזכרנו את קוויק-סטפ – חילופי הספרינטרים בקבוצה ממשיכים. אחרי שגביריה עזב בשנה שעברה וקיטל עזב שנה קודם לכן, השנה זהו תורו של אליה ויויאני להמשיך הלאה. את מקומו של ויויאני יתפוס סם בנט, אלוף אירלנד שהגיע מבורה הוא ספרינטר יותר מנוסה ויותר מגוון מיקובסן ויהיה מעניין לראות אותו עם התמיכה האדירה שקוויק-סטפ נותנים לספרינטרים שלהם.

אני צופה שלפחות בתחילת העונה בנט יהיה לפני יקובסן בהיררכיית הספרינטרים של הקבוצה, וכנראה יישלח למרוצים עם יותר גבעות בעוד את יקובסן יעדיפו לשלוח לספרינטים "טהורים". בספרינטים ה"ליד-אאוט" מאוד חשוב, עבודת ההובלה של הספרינטר לעמדה טובה בתחילת הספרינט. בנט הביא ביחד איתו מבורה את שיין ארצ'בולד, איש הליד-אאוט האמין שלו, אם בעקבות כך יקובסן ירכב בעיקר עם מיקל מורקוב הדני זה יכול מאוד לעזור להתפתחות שלו, כי מורקוב נחשב לאחד המומחים הכי גדולים בפלוטון בליד-אאוט.

פאביו יקובסן
Credit to "Fabio Jakobsen" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח