נלחם בשיניים – על שער העונה של גונסלו גדש

מידי שנה מכתירים את הגולים הכי יפים בליגות השונות, ליגת האלופות ובשאר המפעלים, דבר שגורם לשחקנים לא רק לרצות לכבוש שער, אלא לכבוש אותו בסטייל. אם זה על ידי מספרת, בעיטה לחיבורים, צ'יפ מעל השוער, או היישר מנקודת הקרן. עם סיום העונה בליגה הספרדית השבוע, הגיע הזמן להכתיר את שער העונה.

אריץ אדוריס
Credit to "Aritz Aduriz" Facebook page

 

למרות שיופי הוא בעיני המתבונן וכל אחד יכול לראותו בצורה שונה, מעל יופי, נמצא משהו גדול יותר, מין הרגשה מסוימת שתעלה בכל מי שיצפה בגול המיוחד הזה, ותשאיר אותו פעור פה. ואין דבר שעונה על התיאור הזה יותר מאשר הגול של גונסלו גדש. גדש, הקיצוני הפורטוגלי של ולנסיה, נפצע בקרסולו כאשר שיחק עם נבחרתו נגד נבחרת אוקראינה. פציעה זו התרחשה באמצע חודש אוקטובר, וגרמה לו להחמיץ את רוב הליגה הספרדית. לאחר פגרת הקורונה, שב הפורטוגלי לשחק ועד כה כבש שני שערים.

השער שהחזיר אותו לעניינים, היה מפגן לחימה עצום, ובעיקר הוכחה שגם דברים שנראים בלתי אפשריים, אפשריים. בדקה ה-11' מול אוסאסונה, גדש עבר שני שחקנים של היריבה, למרות שאחד מהם ניסה להכשיל אותו וגרם לו להחליק וכמעט נפל לגמרי. אך גדש הצליח לקום במהירות, לעבור עוד שני שחקנים וכשנכנס לרחבת היריבה היה בין שני שחקנים, אך הצליח לשחרר בעיטה היישר לחיבורים. הגול של גדש משאיר את הצופה המום, מהסיבה הפשוטה שהוא חושף בפני הצופה רוח לחימה שאין כמותה, ורצון לכבוש שער "בשיניים". זה היה שערו הראשון של גדש לאחר ששב מפציעה.

 

העונה היו לא מעט שערים יפים בליגה הספרדית. כבר במחזור הראשון זכינו לקבל שער מדהים תוצרת אריץ אדוריס. חלוצה הוותיק של אתלטיקו בילבאו, בנגיעתו הראשונה בכדור, בדקה ה-89' כבש במספרת נגד ברצלונה. השער הכריע את המשחק והקנה ניצחון לבאסקים, בינתיים אדוריס כבר הספיק לפרוש, וזה יהיה סמלי מאד אם יזכה בשער העונה. אך השער של גדש הוא בדיוק ההפך מהשער של אדוריס. השער של גדש כמטאפורה ליופי שבדרך, הדרך אל השער בהסתערות. ואולי יש יגידו שהשער מסמל את הרעב של שחקן התקפה שלאחר פציעה ארוכה מנסה להוכיח את עצמו ולכבוש.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח