נבחרת מרוקו – אריות האטלס ישאגו שוב?

20 שנה עברו מאז ההדחה שוברת הלב במונדיאל 98', והנה היא שוב איתנו, הנבחרת האפריקאית הראשונה שהעפילה לשלב שמינית הגמר של גביע העולם.

מרוקו היא אחת הנבחרות היותר מרגשות שיש למונדיאל 2018 להציע. היא מגיעה בכושר ומומנטום טוב לאחר שסיימה במקום הראשון בבית ג' האפריקאי, לפני חוף השנהב החזקה. הנבחרת המרוקנית אולי תישמע לכם לא סקסית על הנייר, לא אטרקטיבית ולא מרשימה, אך לפני שאתם מסיקים מסקנות כאלה, תחשבו שנית. מבט קצרצר על הסגל של נבחרת מרוקו יאיר את עיניכם: שמות כמו אשרף חכימי (ריאל מדריד), מחדי בנעטיה (יובנטוס) וחאקים זיאש (אחד הכוכבים של אייאקס והליגה ההולנדית) יגרמו לכם להבין ששווה לעקוב מקרוב אחרי הנבחרת המסקרנת הזו, משום שאולי יש כאן סיכוי אמיתי למפתיעה פוטנציאלית.

נבחרת מרוקו
Credit to "The Atlas Lions" Twitter account

לרוע מזלם של המרוקנים, הם שובצו לבית לא קל יחד עם ספרד, פורטוגל ואיראן. ובכל זאת, למרות ש-2 הראשונות פייבוריטיות ברורות לעלייה, למרוקו יש סיכוי, בגלל הגרלת המשחקים. מרוקו תשחק מול איראן במשחק הראשון ואם תנצח אותה, תגיע למשחק מול פורטוגל עם סיכוי אמיתי לייצר סנסציה. הפורטוגלים משחקים מול ספרד החזקה (אמנם אחרי פרשת לופטגי, אך עדיין חזקה) במחזור הראשון וסביר להניח שלא יצברו יותר מנקודה מול חניכיו של פרננדו היירו. אז כן, למרוקו יש סיכוי ממשי לעלות לשמינית הגמר ואם אכן תעשה זאת, תהפוך מיד למרעננת הרשמית של הטורניר.

מבחינה מקצועית, המשחק של מרוקו בנוי על הגנה סולידית ומשחק לחימה, בראשותם של שחקנים מנוסים כמו בנעטיה ואל אחמדי, הקשר של פיינורד. מי שיצטרכו לתת את הטון בהתקפה, אלו הם חאקים זיאש, הקשר המחונן שלמעשה מגיע לטורניר הזה כ-כוכב של הנבחרת ונורדין אמרבאט, הקשר של לגאנס שהעביר לא מעט עונות בליגות חזקות ביניהן הליגה הטורקית, הפרמיירליג, והליגה הספרדית. הוא יצטרך לעזור לזיאש כדי לתת גיוון התקפי וחוכמה למשחק של מרוקו וגם כדי להוריד ממנו עומס כמובן.



הקשר ההתקפי הותיק, אמ'ברק בוסופה זומן גם הוא לסגל (כיכב באנדרלכט בעבר) וכוחו עדיין במותניו. מחדי קרסלה, אמין חאריט ויונס בלהאנדה מסוכנים גם הם ושווה לשים לב אליהם. בחוד ההתקפה יפתח איוב אל-קעבי, כשגם החלוץ הצעיר ממלאגה, יוסף עין-נסירי, עשוי לקבל דקות. מדובר בחלוץ מוכשר מאוד ומגוון מאוד, שמשלב טכניקה ומהירות יחד עם כוח פיזי. מי שנשאר מחוץ לסגל הוא סופיאן בופאל, הקשר ההתקפי של סאות'המפטון שחווה עונה פחות טובה באנגליה.

נקודת התורפה של מרוקו היא ככל הנראה עמדת המגן השמאלי, אך גם לעמדה הזו מצאו פיתרון כשמי שמאייש את העמדה הוא אשרף חכימי הצעיר מריאל מדריד. הוא מגן שרגלו החזקה היא ימין, ולמרות זאת ממלא את התפקיד באופן די מרשים.

נבחרת מרוקו
Credit to "The Atlas Lions" Twitter account

על פי משחקי ההכנה (1:2 על סלובקיה ו-1:3 על אסטוניה) מרוקו תשחק ב4:5:1 המסורתי שלה, כשההרכב המשוער נראה כך: מוניר; דיראר, בנעטיה, סאיס, חכימי; אל אחמדי, אמרבאט/בוסופה, בלהאנדה, זיאש, חאריט; אל-קעבי

המאמן הצרפתי הרווה רנאר מקפיד מאוד על המערך שלו ולא מרבה להשתמש במערכים אחרים. העוזר שלו, פטריס בומל, נחשב ליד ימינו ושיתוף הפעולה הפורה שלהם הביא ללא מעט הצלחות בעבר.



התסריט הפסימי: מודחים בבתים עם תבוסות כואבות לספרד ופורטוגל.

התסריט הריאלי: מנצחים את איראן, נותנים פייט לפורטוגל וספרד, אך עדיין מפסידים לשתיהן ומודחים.

התסריט האופטימי: מנצחים את איראן, סוחטים תיקו הירואי מול פורטוגל ועולים לשמינית. ההפסד לספרד לא מעניין אף אחד.

ההימור שלי: כריסטיאנו מי? חאקים זיאש מוביל את האריות של מרוקו לשמינית הגמר.

נבחרת מרוקו
Credit to "The Atlas Lions" Twitter account
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח