נבחרת הסיבוב הראשון בליגת העל


הסיבוב הראשון של ליגת העל הגיע לסיומו וזהו זמן טוב לבחור את הרכב הסיבוב הראשון. נוסף על 11 שחקני ההרכב נבחר גם 9 שחקנים שיישבו על הספסל. בואו נצא לדרך.

 

שוער – ג'וש כהן (מכבי חיפה)

בתום המחזור השני ירד כהן לספסל לטובת עומרי גלזר, אולם לקראת המחזור ה-7 חזר לשער. התוצאה: שבעה ניצחונות רצופים בהם ספגה הקבוצה שער אחד בלבד. הוא עצר שני פנדלים תוך 3 ימים, התעופף לכדורים שטסו לחיבורים והציל איומים נוספים. כהן אחראי עליון לייצוב ההגנה החיפאית ולעליית קבוצתו למקום הראשון.

ג'וש כהן
ג'וש (יהושע) כהן. קרדיט לדף הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC

מגן שמאלי – מוחמד הינדי (מכבי פתח תקווה)

עד העונה שיחק בליגות הנמוכות ובליגה הפלסטינית. המגן בן ה-25 הגיע העונה לליגת העל לראשונה בקריירה, והוא מנפק מספרים נאים במדי העולה החדשה. הוא רשם עד עתה שער ושני בישולים, התפוקה הכי גדולה למגן שמאלי פרט למונטרי קמהאני מאשדוד. גם מאחור הוא נותן את חלקו ולקבוצתו ההגנה הטובה בליגה בצוותא עם ק"ש.

 

בלם – עידן נחמיאס (הפועל קריית שמונה)

קפטן הקבוצה מהצפון מתחזק יחד עם חבריו את ההגנה הטובה בליגת העל (יחד עם פ"ת) שספגה 10 שערים עד עתה. פתיחת העונה שלהם הייתה טובה, אולם רשמו אחר כך רצף של 5 הפסדים. למרות התקופה הלא טובה הם לא סופגים השפלות. מוביל את הליגה בחילוצי כדור.

 

בלם – אורי דהן (הפועל קריית שמונה)

שותפו של נחמיאס להגנת הלבנים מאצבע הגליל בן 21 בסך הכל. הוא מוליך את הליגה בתיקולים מוצלחים ואף רשם בישול אחד העונה. האם נראה אותו בקרוב נוחת באחת הקבוצות הגדולות? ימים יגידו. בינתיים איזי שרצקי מנסה להשאיר אותו במועדון.

 

מגן ימני – רז מאיר (מכבי חיפה)

לפני כמה שבועות כתבתי שאני מעדיף את ארנסט מאבוקה על פני רז מאיר. מאז המשיכה הקבוצה במלאכת ייצוב ההגנה והמגן הישראלי מוכיח שטעיתי. לא רק בהגנה הוא טוב, גם התקפית הוא משתפר וסיפק 3 בישולים בסיבוב הראשון. מכבי חיפה הרוויחה מגן לשנים.

מאיר ורודריגס נאבקים בעומרי אלטמן. קרדיט לדף הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC

קשר אמצע – שלומי אזולאי (מ.ס. אשדוד)

נראה שבגיל 30 אזולאי מצא את מקומו – להיות ברומטר של קבוצה מהדרג השני. מעורב ב-5 שערים (3 שערים ו-2 בישולים), יותר מכל קשר מרכז בליגה. מאיים על השער יותר מכל חבריו ומחלק מסירות, אזולאי הפך להיות המנהיג של אשדוד. האם יוכל להוביל אותה לפלייאוף העליון לראשונה מאז 2012?

 

קשר אמצע – אייל גולסה (מכבי תל אביב)

שער ושלושה בישולים רשם הקשר העונה, ומכבי תל אביב צריכה אותו בריא אם ברצונה לתפוס את מכבי חיפה ולזכות באליפות שלישית ברציפות. מאז הפציעה הקשה מראה סימני התאוששות ויש לו חשיבות לא מבוטלת עבור האלופה.

 

קשר התקפי – גבי קניקובסקי (מכבי נתניה)

4 שערים ו-5 בישולים. זו התוצרת ההתקפית הנהדרת של הקשר הקדמי הנהדר של נתניה. רק רוקאביצה ויונתן כהן מעורבים ביותר שערים ממנו. יחד עם חן עזרא, יונס מלדה ושאר חבריהם לקבוצה, היהלומים מחזיקים בהתקפה השנייה בטיבה בליגה לאחר מכבי חיפה. תקופה לא טובה לקראת סוף הסיבוב מנעה מהם לסיים אותו גבוה יותר.

גבי קניקובסקי. קרדיט לדף הפייסבוק FC Maccabi Netanya – מועדון כדורגל מכבי נתניה

קיצוני שמאלי – יונתן כהן (מכבי תל אביב)

כהן מתופקד בעיקר כשחקן מתחת לחלוץ, ויודע לשחק בכל צד בהתקפה. לצורך הרכב זה נציב אותו בצד שמאל. הדבר החשוב באמת הוא המספרים המרשימים שלו: 8 שערים ו-4 בישולים. כהן הפך לכובש המצטיין של האלופה העונה וניכר שגם לבשל הוא יודע. מאיים רבות על שערי היריבה. שער הניצחון שלו במשחק העונה שעברה עדיין כואב לאוהדים הירוקים.

 

קיצוני ימני – ליאל עבדה (מכבי פתח תקווה)

ילד הפלא של העולה החדשה בן 19, וכבר משווים אותו למנור סולומון, האקזיט הקודם של המלאבסים. 4 כיבושים ו-3 אסיסטים יש לנער המוכשר של הלוזונים, שלא מתכוונים למכור אותו לאף קבוצה בישראל. אם יהיה גורלו כמו זה של סולומון עד עכשיו, נבחרת ישראל תרוויח שחקן נהדר לשנים רבות.

 

חלוץ – ניקיטה רוקאביצה (מכבי חיפה)

למישהו היה ספק בשאלת החלוץ המצטיין? 13 שערים כבר הבקיע האוסטרלי של הירוקים, עובדה מדהימה במיוחד בהתחשב בגילו המתקדם- 33 וחצי. החלוץ לא כבש רק בשני משחקי ליגה העונה, באחד מהם כלל לא שיחק. האם הוא יוביל את מכבי חיפה לאליפות ראשונה מאז 2011?

רוקאביצה חוגג
איזה חלוץ! קרדיט לדף הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC

שחקני הספסל

דז'יוגאס ברטקוס (הפועל קריית שמונה); מאור קנדיל (מכבי תל אביב); טימותי אוואני (מ.ס. אשדוד); מונטרי קמהאני (מ.ס. אשדוד); חוסה רודריגס (מכבי חיפה); דן ביטון (מכבי תל אביב); ז'וזואה (הפועל באר שבע); חן עזרא (מכבי נתניה); יונס מלדה (מכבי נתניה).

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. קבוצה לאליפות!

  2. לא קבוצת הסיבוב בלשון המעטה. רק 4 שחקנים ממכבי חיפה, 3 שחקנים מנתניה 4 ממכבי תא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח