היקום נחלץ עבורה

"כשאתה רוצה משהו, היקום כולו נחלץ לעזרתך כדי שתגשים את המשאלה שלך"

ספק אם פאולו קואלו ידע עד כמה המשפט שלו נתפר בדיוק למידותיה של האליפות העתידית שיקחו הקולצ'ונרוס. מספר גורמים הפכו והופכים את אתלטיקו מדריד לפייבוריטית לזכייה באליפות הליגה הספרדית, ולמרות שיש עוד הרבה משחקים בפתח, נדמה שסימאונה וחניכיו יהיו אלו שיניפו את הגביע.

יורנטה, אתלטיקו מדריד
via "uefa champions league" facebook page

 

מתעלים על עצמם

אתלטיקו מדריד נראית אטרקטיבית יותר מבחינה התקפית העונה, נדמה שזנחה מעט את משחק ההגנה הנוקשה שהיה מוביל אותה למשחקים מעוטי שערים. לקראת עונת 2020/2021 ההתקפה של הקולצ'ונרוס התחדשה בחלוץ מטרה רב ניסיון ומכונת שערים מוכחת. כאשר אתלטיקו רכשה את לואיס סוארס, היא קיוותה שהוא יהפוך לדויד וויה השני, כידוע, השחקן שעבר מברצלונה לאתלטיקו והצליח לזכות איתה באליפות הליגה. ספק אם האורוגוואי האמין בליבו שהמשימה – לזכות עם אתלטיקו מדריד באליפות – תהיה אפשרית וקלה יותר ממה שציפה. אך בינתיים החלוץ הוותיק מספק שערים ובישולים משביעי רצון. העונה, ב-12 הופעות בליגה, כבש 9 שערים ובישל שניים נוספים. בעונה הקודמת במדי בארסה, הגיע ליעד זה ב-15 משחקי ליגה.

מלבד סוארס, עוד שניים שמספקים את הסחורה הם מרקוס יורנטה וז'ואאו פליקס. שניהם פתחו את עונתם השניה במדי האדומים לבנים כאשר הם רושמים נתונים גבוהים יותר מכלל העונה הקודמת של כל אחד מהם. יורנטה כבר הספיק לכבוש 6 שערים ולבשל שניים נוספים ב-15 הופעותיו העונה, לעומת העונה הקודמת בליגה, בה כבר 3 שערים ובישל 4 נוספים.

ז'ואאו פליקס, שסומן כתקווה הגדולה של אתלטיקו מדריד, כיורש הלא רשמי של גריזמן ויהלום נחשק בכדורגל העולמי, זכה להרבה ביקורות בעונתו הראשונה. יש שטענו שהוא אינו משתלב בצורה טובה בקבוצה, אך את העונה השניה הוא פתח בסערה ונראה שדברים מתחילים להסתדר בהתקפה. בעונתו הראשונה הפורטוגלי כבש 6 שערים ובישל 2, בעונה הנוכחית, ב-14 הופעות כבש 5 שערים ובישל 4 נוספים. עד המחזור ה15, בעונת 2019/2020 אתלטיקו כבשה 17 שערים, בעונה הנוכחית היא כבשה 10 שערים יותר ב-15 משחקים. כאשר קבוצה כובשת יותר שערים, היא מסוכנת יותר, אתלטיקו יכולה להיות מרוצה מהכלים ההתקפיים שלה.

 

שומר על יציבות

אי אפשר לדבר על אתלטיקו מדריד מבלי להזכיר את השוער המצוין שלה, יאן אובלק. הסלובני רושם את עונתו השביעית בקבוצה ורק משתבח עם השנים. אובלק הוא אי של יציבות בסגל של סימאונה ולא פעם היה זה שמנע מקבוצתו הפסד. בעונה הקודמת ספג 8 שערים ב-15 המחזורים הראשונים של הליגה הספרדית. העונה, הוא הצליח לשפר נתון זה כאשר הוא ספג רק 6 שערים ב-15 המחזורים ששיחקה קבוצתו, ב-10 מהם שמר על רשת נקייה. אתלטיקו לא יכלה לעשות את קפיצת המדרגה שעשתה העונה אם אובלק לא היה ממשיך לשמור על הכושר הנהדר שלו ולספק הצלות יוצאות מן הכלל.

 

הפוקוס על הליגה

מועדונים גדולים נמצאים מידי עונה באינטנסיביות של משחקים, בגלל ריבוי המפעלים והתחרויות בהם הם לוקחים חלק. לצד משחק שבועי בליגה הם צריכים להתמקד גם בליגת האלופות / ליגה אירופית וגם בגביע המלך הספרדי (או ארצי בהתאם למדינה שעליה אנו מדברים). ריבוי המשימות, שכולן נחשבות בהתחלה כחשובות, גורמות למאמן לנסות ולתמרן בין המפעלים ולדרג את עדיפותם. העונה, אתלטיקו מדריד הודחה בפעם השניה ברציפות מהגביע הספרדי ע"י קבוצה מהליגה השלישית. אמנם הקולצ'ונרוס הגיעו ללא כמה שחקנים משמעותיים למשחק (אובלק, סוארס, יורנטה), אך זהו אינו תירוץ, כאשר הם נקלעו לפיגור כבר בדקה השביעית ולא הצליחו להשוות עד לסוף המשחק.

ההדחה הזו משרתת את הקולצ'ונרוס. נכון, הם אינם יוכלו לזכות בטראבל, אבל כאשר המטרה העיקרית שלהם היא זכייה באליפות הליגה הספרדית, כל השאר פחות חשוב. העפלה לשלבים הבאים בגביע הספרדי משמע עוד משחקים – לו"ז צפוף יותר, וכאשר יש עומס משחקים לעיתים מפשלים דווקא במשחקים החשובים. ככל שיש יותר מטרות קל לאבד את הפוקוס וכתוצאה מכך למעוד, עכשיו כל הפוקוס טמון בליגה ובליגת האלופות.

יאן אובלק
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page

 

יריבות בירידה  

למרות הנתונים הנהדרים מצד ההתקפה וההגנה של אתלטיקו, כל זה לא היה שווה אם היריבות שלה לא היו מועדות ופותחות את עונת 2020/2021 בצורה שבה פתחו אותה. להיות טוב יותר ולהשתפר מעונה לעונה ביחס לעצמך זה תמיד טוב, אך כאשר היריבות נעשות טובות פחות ביחס לעצמם, ההצלחה שלך מורגשת עוד יותר. היריבה העירונית ריאל מדריד איבדה נקודות יקרות שהיו מקרבות אותה אל אתלטיקו, במשחקים נגד אלצ'ה, קאדיס ואוסאסונה. הבלאנקוס לא מצליחים להראות יציבות והמוקשים עבורם הם דווקא הקבוצות הקטנות והחלשות יותר בליגה. הפער כעת בין אתלטיקו לריאל עומד על נקודה אחת, אך כל זה יכול להשתנות ברגע ל-10, בגלל שלחבורה של סימאונה חסרים 3 משחקי ליגה. כדי שהלבנים יחזור לתמונה, הם יקוו מאד לנצח שוב בדרבי, ולראות את אתלטיקו מועדת לפחות ב-3 משחקים.

היריבה הנוספת של אתלטיקו, ברצלונה, הצליחה להתחבר רק במשחקים האחרונים ומציגה מגמת שיפור לאחר פתיחת העונה הכי גרועה שלה במילניום הנוכחי. זכיה של הקטלונים באליפות תחשב כבגדר נס – היא איננה תלויה בעצמה ותצטרך שהקבוצות ממדריד ימעדו פעמים רבות. ברצלונה מצידה, יכולה להיות מרוצה, כאשר לאו מסי וגריזמן סיימו עם צמד כל אחד נגד גרנאדה, ואפשר להגיד שהדברים מתחילים להתחבר ולהסתדר.

אתלטיקו מדריד רחוקה כמה משחקים בודדים מהרגע שבו היא תוכל להגיד שהגביע בדרך אליה. אך בינתיים היא יכולה להיות מרוצה, היקום נחלץ לעזרתה כדי שתגשים את משאלתה וסוף סוף תאחז בגביע.

אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כחובב ספורט תחרותי פחות מתחבר לקונספט ליגה ללא פלייאוף.
    זה מרגיש ארוך מדי, ידוע מראש יותר מדי פעמים ותמיד אותן שמות של אימפריות בתחרות על גב טבלה שמשקפת הישגים או אובדן נקודות מול קבוצות שלא ברור מה המטרות שלהן אם בכלל.

    אז הפעם אתליטיקו בדרך להיות מקום ראשון לאורך כל הדרך למרות שהם לא השם הראשון ברשימה.
    יפה.
    אבל תזכרו בכל השנים שהם ואולי אחרים סתם' היו מעולים עם 65-70 אחוזי הצלחה ובכל זאת לא ממש היוו איום ממשי מבחינה תכליתית ותודעתית על תואר האליפות.

    המסקנה היא שעל כל שנה כזאת שיש סיכוי למיני הפתעה נצטרך לעבור 8-10 שנים של קבעון וסגידה כפויה למועדונים העשירים ביותר, שכן רק להם יש את היכולות להעמיד סגלים רחבים עם מירב האיכות והכשרון להתמודד בהצלחה לאורך 38 מחזורים ולהעמיד בטבלה הישגים שאחרות לא יוכלו להתקרב, גם לא בחלומות.
    זאת למרות שבמשחקים הישירים נראה שלקבוצות הנוספות בליגה בהחלט יש כלים ותעוזה להתמודד במשחקים הישירים עצמם.
    אך המסע לתואר אינו בהתמודדות ישירה אלא בהעמדת צבא כלכלי אימפריאלי שיכול בהתמדה להוציא 3 נקודות מכל יריבה.
    ובמצב עניינים שכזה לך תפתח ציפיות שאי פעם בתקשורת גם יבנו וירימו את שאר הקבוצות כראויות לתשומת לב בפני עצמן.

    הכל איטרסים של כח.
    כאוהד ספורט תחרותי ממש לא מתחבר לקונספט הקיים ויודע שישנם חלופות טובות ומתאימות בהרבה.
    וזה הכל פו(ל)קס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח