הבלם הבא של ישראל – פתיחת עונה 19/20

עוד עונה, עוד מעקב.

אנחנו ממשיכים מאיפה שעזבנו בסיכום של העונה שעברה כשהמטרה זהה: לסמן את הבלמים הצעירים המבטיחים ביותר תוצרת כחול לבן שיש לנו.
תנאי הסף לכניסה למעקב הוא להיות מתחת לגיל 24 בעת כתיבת טור הפתיחה וכמובן לשחק בעמדת הבלם. השנה הנהדרת שעברה על חלק מהחבר'ה פה היא רק תמריץ נוסף להמשיך את הפרויקט הזה ולראות לאן כל אחד מהם יכול להגיע.

*הנתונים מגיעים מאתר מנהלת הליגות לכדורגל עם חיזוק מאתר ההתאחדות לכדורגל בישראל.

שחר פיבן, בלם, מכבי תל אביב
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי ת"א

רז שלמה, 20, הפועל תל אביב

4 הופעות ו292 דק׳ בגביע הטוטו, 0 שער נקי

תכלס: רז שלמה, עם 188 ס״מ הגובה שלו, פתח את העונה בצורה קצת מבלבלת בהפועל. במשחק הראשון מול נתניה הוא שמר על שער נקי עם הופעה נהדרת, מצד שני, נראה רע מאוד בהפסד לאשדוד, וסה״כ הוא עם 299 דקות. בינתיים שלמה פשוט לא יציב, אבל זה ממש לא הפריע לו לקבל זימון בכורה לנבחרת ישראל מאנדי הרצוג, הראשון מהמעקב שמקבל זימון.

בקיץ עפו באוויר דיווחים ושמועות על גישושים מהצד הצהוב, ואף סירוב של השחקן לחתום על חוזה חדש בהפועל, עוד שלב בהתרופפות היחסים בין המועדון לסוכן של שלמה, אבי נמני. יש סיכוי סביר שהדברים האלו משפיעים על שלמה עד עכשיו, אבל יש לו מספיק זמן כדי להתאפס ולהמשיך בשעטה שלו לפסגה.

מטרות: מבחינת מטרות, נראה ששלמה צריך לכוון לצבור כמה הופעות ראשונות בנבחרת הבוגרת ולהוכיח שהאמון של הרצוג בו לא מוטעה. בנוסף, הוא אמור וצריך להגיע ל30 הופעות לפחות במדי האדומים, רובן בהרכב, ולהפוך להיות שחקן יציב שאפשר לסמוך עליו. וכמובן כמה שיותר דקות. בשלב הזה של הקריירה, כל דקה חשובה.

Credit To "Hapoel Tel Aviv FC- מועדון הכדורגל הפועל תל אביב" Facebook Page

דולב אזולאי, 22, מכבי נתניה

2 הופעות ו146 דק׳ בגביע הטוטו, 0 שער נקי.

תכלס: איזה כיף להכניס שחקן של הקבוצה הכי כיפית בליגה למעקב. מצטרף חדש למעקב זו כמובן תמיד סיבה למסיבה, בעיקר כשאחד כמו דולב אזולאי מצטרף. העונה שעברה הייתה הראשונה שלו בליגת העל, אז כצפוי, הוא פתח את העונה הזו בסערה. לא ירד מהמגרש אפילו לדקה בשלושת המשחקים הראשונים, ואסף לעצמו שער נקי בכל אחד מהמחזורים. הוא ללא ספק אחד הגורמים העיקריים לכך שנתניה עוד לא ספגה שער העונה (נכתב לפני המחזור האחרון), ואפילו נגד הכתומים המקוללים (לנתניה לפחות) הוא הופיע נהדר. נכון לפתיחת העונה הוא הבלם הכי מרשים ברשימה.

מטרות: בגלל שהוא נכנס למעקב רק עכשיו אין לו מדדים להשוואה כרגע, ולפחות מההופעות הראשונות שלו אין לו איזו חולשה מיוחדת שאפשר להצביע עליה נכון לעכשיו. הסיטואציה עם הויבך בנתניה לא כל כך ברורה בינתיים, אבל עם איך שאזולאי משחק, למה להוציא אותו מההרכב בכלל? השילוב עם גולובארט עובד יוצא מן הכלל, הקבוצה נראית טוב מאוד מבחינה הגנתית והרשת נשארת נקייה ללא רבב.

כנראה שבאמת התחרות העיקרית של אזולאי תהיה עם אותו הויבך על מקום בהרכב (שימו לב גם לבלמים הצעירים צליל נחמיה ויובל שדה). לדעתי, הוא כבר בלם יותר טוב מהויבך, שמוביל עליו בעיקר מבחינת ניסיון. אז אם העונה שעברה נגמרה עם 13 הופעות ו950 דק׳ בליגה בשביל אזולאי, העונה המטרה תהיה 25 הופעות בכל המסגרות במדים הצהובים. יש האומרים שכל המרבה אזולאי בליגה הרי זה משובח. אני אומר, תנו לנו עוד כמה כמו דולב אזולאי.

Credit To " FC Maccabi Netanya- מועדון כדורגל מכבי נתניה Facebook Page

 

שחר פיבן, 23, מכבי תל אביב

2 הופעות ו166 דק׳ בגביע הטוטו (כולל אלוף האלופים), 2 שער נקי. 4 הופעות ו360 דק׳ באירופה (מוקדמות ליגת האלופות, מוקדמות הליגה האירופית), 0 שער נקי.

תכלס: שחר פיבן הוא הבלם השני הכי נמוך במעקב (180 ס״מ) אבל זה אף פעם לא הפריע לו לככב פה, ועכשיו כשהוא עובר בקושי את תנאי הסף למעקב (בזמן כתיבת הטור הוא עדיין בן 23) הוא צריך לתת לנו עונה אחרונה שלא נשכח לפני שהוא יוצא מהמעקב.

פיבן לא הצליח להציל את מכבי מהקמפיין הנוראי באירופה, ואפילו שהוא לא אחראי מרכזי לשערים שהקבוצה ספגה, הוא היה חייב לגלות יותר אחריות ומנהיגות בתקופה שבה עלו כמה דיווחים (לא אמינים…) על התעניינות מרוסיה. הוא סיים את העונה שעברה עם המספר הכי גבוה של שערים נקיים במעקב (13), ולמרות שלא שיחק במחזור הראשון והשלישי, הוא כבר הספיק לצבור שער נקי ראשון נגד בני יהודה בקצת יותר מ9 הדקות שהוא שיחק (ולהוסיף עוד 90 דקות מוצלחות במשחק מול מכבי חיפה)

מטרות: איביץ' טוען שפיבן הוא הבלם הישראלי הכי טוב שיש בארץ כרגע. כדי להוכיח את הטענה הזאת, הוא צריך לתת לו לשחק ולא לייבש אותו על הספסל בלי סיבה נראית לעין. פיבן עצמו צריך לבוא על שכרו ולקבל את הזימון (המוצדק) מהרצוג כמה שיותר מהר. חוץ מזה, אין סיבה שהבלם הצעיר לא ינסה להתעלות על עצמו ולשמור על שער נקי יותר מ13 פעמים העונה, ולהגיע ל35 הופעות במדי הצהובים העונה. אבל כנראה שבסופו של דבר המטרה העיקרית והחשובה ביותר היא מעבר לקבוצה באירופה בסוף העונה, מעבר הכרחי להתקדמות שלו.

Credit To " Maccabi Tel Aviv FC- מועדון הכדורגל מכבי ת"א " Facebook Page

 

ירין פרץ, 21, הפועל תל אביב

4 הופעות ו234 דק׳ בגביע הטוטו, 0 שער נקי.

תכלס: אם יש ״מגיע לו״ בכדורגל, אז ירין פרץ הוא מישהו ש״מגיע לו״. אחרי הסאגה המסויטת שלו מול בית״ר טוברוק שכמעט גרמה לו לפרוש מכדורגל, הוא הצליח לבנות את עצמו בחדרה תחת אביטן, ולגרום לאותו אביטן להביא אותו להפועל במקום שיושאל שוב. את העונה הזאת הוא אולי קיווה לפתוח קצת יותר טוב אחרי העזיבה של גוטליב וה״קרב״ בין דגני להנהלה, אך בינתיים הוא צפה במשחקי הליגה מהספסל.

מטרות: אפשר להגיד שפרץ נמצא בערך באותה נקודה שבה רז שלמה היה בעונה שעברה בהפועל. הוא לא הבלם הפותח, והוא צריך להיות מוכן לקחת את הצ'אנס בידיים ולא לעזוב כשהוא יגיע. הוא כנראה לא יוכל להגיע ליותר מ25 הופעות כפי שעשה בעונה שעברה במצב הנוכחי, אז העונה המטרה תהיה 20 הופעות במדי האדומים והשתתפות משמעותית בקמפיין של הנבחרת הצעירה במוקדמות היורו, וכמובן שיפור כללי במדדים שלו, בעיקר התיקולים והדיוק במסירות. וואלה, מגיע לו.

Credit To "Hapoel Tel Aviv FC- מועדון הכדורגל הפועל תל אביב" Facebook Page

 

אור זהבי, 23, בית״ר ירושלים

5 הופעות ו427 דק׳, 2 שער נקי.

תכלס: אני חייב להודות שעשיתי עוול גדול לאור זהבי שבעונה שעברה. נקווה שיסלח לי. עכשיו מגיע התיקון: אור זהבי שהגיע משום מקום בעונה שעברה ונתן עונה מצוינת, 188 ס״מ גובה, לא קשור לזהבי האחר, נכנס למעקב הבלמים הצעירים העונה. אמנם הוא כבר בן 23 וזאת תהיה העונה הראשונה וגם האחרונה שלו פה, אבל בטוח יהיה מעניין לעקוב אחרי שחקן ייחודי מקבוצה ייחודית כמו בית״ר. העונה הוא הספיק לשחק רק 117 דקות בליגה במסגרת ההפסדים לרעננה ולהפועל חיפה, ומבחינת העתיד נראה שהוא יצטרך להילחם בשיניים כדי לתפוס מקום בהרכב על חשבון ורדאסקה וטב״ח, אבל הכל פתוח. בגביע הטוטו לעומת זאת, הוא הרשים מאוד רוב הזמן ונראה טוב.

מטרות: 23 הופעות בבית״ר בעונה הראשונה אולי נשמע לא רע בכלל, אבל צריך לקחת בחשבון כמה חלשים היו הירושלמים רוב העונה שעברה. זהבי לא פתח את העונה כשחקן הרכב, וזה יכול להקשות עליו מאוד בהמשך, אז הוא יסתפק ב20 הופעות העונה ובדחיקה של בן חיים המבוגר מההרכב כמה שיותר. הטעות תוקנה, ואפשר להגיד: ״תם ונשלם הקונדס״.

Credit To " בית"ריסט- הבית של אוהדי בית"ר ירושלים" Facebook Page

 

עידן נחמיאס, 22, עירוני קריית שמונה

5 הופעות ו450 דק׳ בגביע הטוטו, 0 שער נקי.

תכלס: הוא יגיע העונה להופעה ה50 שלו בליגה בסה״כ, עכשיו הוא גם הקפטן, ובכל זאת זה מרגיש שהוא איתנו כבר נצח וקצת. כנראה גם מכבי תל אביב הרגישה שנחמיאס משחק בצפון כבר יותר מדי, והלכה עליו חזק בקיץ במטרה לצרף אותו ולהמשיך את תהליך ריענון חוליית ההגנה שלה.

נכון לרגע זה הניסיון לא צלח, אז אולי איזי רואה פה אקזיט היישר לאירופה? הבעיה היא שחרושת השמועות כנראה השפיעה עליו למרות ההצהרה שהוא ״מרוכז לגמרי בק״ש״. בגביע הטוטו הוא הרשים בקמפיין הנהדר של הקבוצה, אבל מאז תחילת הליגה הוא אחד האחראים לפתיחה העלובה של הצפוניים. יותר מדי טעויות לא מחויבות שאנחנו ממש לא רגילים לראות ממנו ב303 הדקות הראשונות של העונה, כולל ההפסד לכפ״ס.

מטרות: מספר אחד בדקות, הופעות, איבודים ותיקולים במעקב בעונה שעברה, עם תוספת קטנה של 12 שערים נקיים. 190 ס״מ גובה. המטרה עכשיו? להתאפס על עצמו מפתיחת העונה הלא מחמיאה ואז להמשיך להוביל במדדים ולהצטיין אפילו יותר. נחמיאס פשוט צריך להמשיך ולהשתפר, כפי שהוא עושה בשנתיים האחרונות. 35 הופעות בכל המסגרות זו מטרה ריאלית בהנחה שהוא לא (טפו טפו טפו טפו) ייפצע, ועם הצרות ההגנתיות של הנבחרת יש סיכוי שהרצוג יזמן אותו כבר העונה. לסיום, נחמיאס יותר ממוכן למעבר לשלב הבא בקריירה שלו ולמרות שזה יכול לקרות כבר בינואר, סביר להניח שנראה אותו בקבוצה אחרת רק בקיץ הבא. לפחות בינתיים אנחנו זוכים לראות את ״הקפטן של הצפון״ עוד קצת.

Credit To "עירוני איתוראן קרית שמונה" Facebook Page וErez Yaakovi

 

ניר ברדע, 23, מ.ס. אשדוד

4 הופעות ו280 דק׳ בגביע הטוטו, 0 שער נקי.

תכלס: ברדע היה ונשאר הבלם הכי אנדרייטד ברשימה, למרות מדדים נהדרים למעט דיוק במסירות. כנראה שהעובדה שהוא משחק באשדוד ב״מבצר״ הי״א היא הסיבה המרכזית לכך. עד עכשיו הוא ממשיך בדיוק מאיפה שהשאיר עונה שעברה בהופעות שלו בגביע הטוטו ובליגה. אחרי שפתח במחזור הראשון הוא סופסל מסיבה כלשהי נגד הפועל תל אביב. זה לא הפריע לו לעלות במחצית השנייה, לספוג הרחקה, לחזור אחרי ביטול ההרחקה על ידי הVAR ולהבקיע שער שיוביל בסוף לניצחון של האשדודים. ברדע עם 249 דקות טוטאל ושער נקי עוד אין לו, אבל כל דבר בעיתו.

מטרות: ברדע צריך להפוך לקונצנזוס. להיות אנדרייטד זה נחמד והכל, אבל בגיל שלו הוא כבר חייב לחפש את המעבר קדימה שיאפשר לו להשתדרג. בנוסף, בגובה 189 ס״מ ראוי לצפות מברדע להמשיך את השיפור הניכר שלו במצבים נייחים ששווים לקבוצה שלו שערי זכות. את העונה שעברה הוא סיים עם 31 הופעות בליגה, השיא לבלם במעקב ביחד עם עידן נחמיאס. כל עוד הוא נשאר באשדוד עד סוף העונה הוא יכול וצריך לצבור לפחות 35 הופעות בכל המסגרות. הגיע הזמן להפוך מאנדרייטד לקונצנזוס, לא?

Credit To " מועדון ספורט אשדוד- הדף הרשמי" Facebook Page

 

עמית ביטון, 23, הפועל באר שבע

2 הופעות ו180 דק׳ בגביע הטוטו, שער נקי אחד. 3 הופעות ו224 דק׳ באירופה (מוקדמות הליגה האירופית), 0 שער נקי.

תכלס: אחד הבלמים הגבוהים במעקב עם לפחות 190 ס״מ, ביטון סוף-סוף חזר הביתה מההשאלות. הפועל באר שבע ממש לא הייתה צריכה לחשוב פעמיים על ההחזרה של הבלם הכי מבטיח במעקב מבחינה פיזית. אמנם באירופה הוא קיבל יותר דקות מהצפוי בגלל הפציעות הקטנות של ויטור, אבל הוא נראה נהדר רוב הזמן והצדיק את הצ׳אנס שהוא קיבל.

בגביע הטוטו הוא יכל לעשות קצת יותר אולי, ובאמת את המשחק נגד בית״ר הוא פספס, אבל הוא החזיר בענק מחזור לאחר מכן עם שער נקי במעיכה 3-0 של הפועל חדרה. במחזור השלישי נגד אשדוד הוא פתח שוב, והוא עם 198 דקות בסך הכול עד עכשיו.

מטרות: המדדים של ביטון נקיים מאוד עד עכשיו. הוא בלם שכמעט ולא עושה טעויות (נדיר בגילאים האלה), הוא לא הכי גרוע, אבל גם לא הכי טוב. ביטון צריך לעבוד בעיקר על שיפור החוזקות שלו (הפן הפיזי) כדי להיכנס להרכב של הפועל באר שבע באופן קבוע. לכן המטרה שלו צריכה להיות להתמודד עם טאהא שווה בשווה על המקום בהרכב, ולנסות להגיע ל20 הופעות בכל המסגרות. ״הבן האובד שב הביתה״, קלישאה מפוצצת או אמת לאמיתה במקרה הזה?

Credit To "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook Page

 

עופרי ארד, 21, מכבי חיפה

הופעה אחת ו90 דק׳ בגביע הטוטו, 0 שער נקי. 4 הופעות ו356 דק׳+ אסיסט באירופה (מוקדמות הליגה האירופית), 1 שער נקי.

תכלס: טובים וחכמים ממני בוודאי ידעו להגיד כמה בלמים היו באנקרים בהרכב של קבוצה בסדר גודל של מכבי חיפה בגיל 21, אבל אני מנחש שלא הרבה. עופרי ארד, ומה עוד צריך להגיד? 178 הס״מ שלו לא נראים כל כך מרשימים מרחוק, אבל הניתור! איזה ניתור! אומרים שגובה זה אוברייטד בכל מקרה… באירופה זה לא הספיק הפעם, אבל לארד היה קמפיין אירופי ראשון מצויין, עם שער נקי ואסיסט.

נכון שהוא אחראי על אחד השערים במשחק החוץ נגד שטרסבורג, ונכון שחיפה לא הצליחה לעלות למרות שהיא הייתה כל כך, כל כך קרובה, אבל עדיין. את הליגה הוא התחיל עם 271 דקות בשלושה משחקים, ביחד עם שער נקי בדרבי המאכזב (מבחינה התקפית) ועוד אחד נגד ק״ש.

מטרות: איבודים איבודים איבודים. ארד חייב להשתפר אחרי שהוא סיים את העונה שעברה עם הכי הרבה איבודים מבין הבלמים במעקב. בנבחרת הצעירה הוא כבר מוביל עם סרט הקפטן, ועם הבית היחסית אפשרי שם, בהחלט צריך לדבר על עלייה. לסיום, אחרי 21 הופעות בעונה שעברה, צריך לקחת צעד קדימה. 35 הופעות זו אולי קפיצה גדולה, אבל עופרי ארד יודע לקפוץ.

*****

נאחל לבלמים הצעירים שלנו עונה מצוינת ומלאה בהופעות.

Credit To " מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC" Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח