תנו לאוהדים את הכבוד

בליגת העל שלנו כל הקבוצות מתהדרות בקהל אוהדים נאמן ומסור שמלווה את הקבוצה שלו לכל מקום, ומגיע לתמוך בקבוצה בכל מגרש בכל רחבי הארץ, גם אם זה בצפון הרחוק והקריר או בדרום השומם והחם, עדיין קהל אוהדים הוא חלק בלתי נפרד בכל קבוצת כדורגל בארץ ובעולם. גם שהקבוצה נמצאת במצב פחות טוב בטבלה, ומציגה יכולת חלשה, האוהדים תמיד ישארו נאמנים לקבוצה שלהם וימשיכו להגיע ולתמוך.

ועם כל זאת, עדיין בישראל עושים הכל כדי להקשות על הקהל הישראלי, בכל מיני דרכים שונות ומשונות. נכון שבשנים האחרונות בנו כאן איצטדיונים חדישים שמשפרים את חווית הצפייה של האוהדים, אבל נראה שחוץ מזה לא נעשית כאן שום תוכנית למשיכת קהל למגרשים, ההיפך הוא הנכון. כל מה שעושים רק מרחיק אוהדים מלהגיע ולתמוך בקבוצתם האהובה.

קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל"

תנו לי להציג בפניכם חלק מהבעיות שזיהיתי בארץ:

  1. מחירי הכרטיסים: מחירי הכרטיסים בארץ הם גבוהים במיוחד כשהמחירים נעים בין 80-100 שח למבוגר. נכון שיש משחקים שבהם מוכרים בפחות (במיוחד לאור המחאה שפרצה בנושא והגבילה את מכירת הכרטיסים במשחקים ללא השתתפות הקבוצות הגדולות ל-50 ש"ח), אבל עדיין משחקים רבים מתומחרים במחירים גבוהים והחשיבה היא על לסחוט כמה שיותר מהקהל שמגיע לעודד ונאמן לקבוצה בצורה עיוורת.
  2. ארגוני אוהדים: ארגוני אוהדים בארץ נחשבים כעויינים בעיני המשטרה ולפעמים גם על ידי קבוצתם ובעקבות כך עושים הכל כדי למנוע מהם הכנסת אביזרי עידוד, שלטים, ודגלי פריסה כאלה ואחרים.
  3. חוסר שיתוף פעולה עם המועדון: רוב הקבוצות לא נמצאות בקשר רציף עם ארגוני האוהדים, ולא נותנות מענה מספיק טוב לבעיות של הקהל מהיציע.
  4. מכירת אביזרי מועדון ותלבושות: אין מספיק מקומות לרכישת מוצרים של המועדונים, אם זה חנויות רשמיות או חנויות רגילות וגם כשיש חנויות כאלה, המחירים בשמיים.
  5. נגישות למשפחות: לא כל הקבוצות מקפידות על יצירת יציעים מיועדים למשפחות עם ילדים שמרוחקים מכל המולת הקללות והצעקות ובכך להכניס את הדור הצעיר לאווירת האיטדיונים בקלות ולא כטראומה.

אוהדים מכבי נתניה כדורגל ישראלי

אבל לא באתי רק לדבר על הבעיות של הכדורגל הישראלי, אלא הכנתי גם כמה פתרונות שיתנו מענה לבעיות לעיל ויקרבו את הקהל הישראלי למגרשים ולקבוצות:

  1. מכירי הכרטיסים חייבים להיות אחידים וזולים כדי שיגיע יותר קהל למשחקים, ושתהיה אפשרות לאוהדים שגרים רחוק ולא יכולים לקנות מנוי, להגיע בכיף למשחקים של קבוצתם, כמו כן, חובה לאפשר מחיר משפחתי למי שרוצה להגיע עם ילדיו כדי שלא יהיה צריך למשכן את חשבון הבנק שלו בשביל כרטיסי כניסה.
  2. מיסוד של ארגון האוהדים של הקבוצה וקיום ישיבות תקופתיות עם המשטרה והנהלת הקבוצה, ובעזרת שיתוף הפעולה יהיה אפשר לקיים הופעות פירוטכניקה והופעות עידוד אחרות בצורה מבוקרת ובטיחותית. כשיש אוהדים שמפרים את החוק ואת הסדר, חובה על הארגון לעזור בזיהוי הסוררים ובהרחקתם מהמגרשים.
  3. לארגון האוהדים יהיה איש קשר בהנהלת המועדון שאיתו יוכלו לתקשר במקרה של בעיות כאלה ואחרות, וגם חייב להיות שיתוף פעולה בין השניים בהפעלות חברתיות, התנדבויות משותפות, וימי קהל פתוחים.
  4. החנויות הרשמיות של הקבוצה חייבות להוריד מחירים בשביל קהל האוהדים שלה. לא הגיוני שילדים שמגיעים למשחק יצטרכו לקנות מוצר בסכום שמצריך דמי כיס של שנה שלמה.
  5. מי לא מכיר את הויכוח במשפחה על כך שלא צריך לקחת ילד קטן לאיצטדיון בגלל כל הקללות והדחיפות והסיגריות שמעשנים שם? אז בגלל זה צריך להיות איזור שלם של משפחות ששם יתרכזו ההורים עם הילדים ויצפו במשחק ללא כל הפרעות מצד אוהדים "ברבריים".

לסיום, יאמר לזכות האוהדים בשנתיים האחרונות שמגיעים למגרשים למרות הקושי הרב, לאוהדי מכבי חיפה שממלאים את סמי עופר במשחקי ליגה ומגיעים באלפים לסכנין בגביע הטוטו, לאוהדי מכבי תל אביב שנסחבים אחרי קבוצתם למשחקי בית בנתניה ולטדי בירושלים, ולאוהדי הפועל באר שבע הותיקים והחדשים, שמגיעים בהמוניהם ונותנים הצגות ותצוגות במשחקים ממש כמו אוהדי דורטמונד בגרמניה, אז עם קצת השקעה באוהדים המסורים, אני בטוח שגם רמת המשחק תעלה בהתאם.

קהל מכבי חיפה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח