שרן ייני, פשוט קפטן

לא הרבה זוכרים, אבל עידן ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב התחיל עם הענקת סרט הקפטן לשרן ייני, שחקן בית ותיק, עם יכולת מנהיגות וורסטיליות על המגרש. הענקת הסרט נראתה אולי לגיטימית בזכות היותו שחקן בית ושחקן נשמה של עבודה שחורה כמו שנוהגים להגיד, אבל כל זאת נכון אולי רק עד לינואר האחרון.

שרן ייני מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

חייבים להודות. שרן אולי נחשב פחות בולט וכריזמטי בתקשורת, הוא נטול אגו, לא השחקן הכי כשרוני בסגל והוא לא באמת "הכדורגלן המצוי" שהתרגלנו להכיר. אבל כנראה שרק כשאתה מאבד משהו אתה יודע להעריך אותו ואף מעבר. מתחילת העונה התברר שהעזיבות של זהבי, זיו וגרסיה השאירו חלל ענק של מנהיגות בחדר הלבשה. קרויף השכיל להבין זאת וידע ששרן זה האדם הנכון וגם כל אוהדי מכבי ידעו שזה הדבר הנכון לחדר ההלבשה של מכבי שלא הצטיין בלהרים את הקבוצה בתקופת המשבר עם שוטא ארבלדזה.

הקפטן חזר, אבל רק כשהגיע הבנתי כמה הוא היה חסר על המגרש. מסתבר שגם מקצועית הקבוצה הייתה נואשת לו. זה לא רק הקפטן האינטליגנט בחדר ההלבשה שיודע לדרבן, להרים וללכד. זה הקפטן האינטליגנט, המדרבן, המנהיג והמלכד גם על המגרש!

שרן ייני מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

עם עובדות אי אפשר להתווכח. הקפטן שותף ב-5 משחקים, 4 מתוכם הקבוצה לא ספגה, (במשחק נגד חיפה שהסתיים ב2-2 הוא עלה במצב של 1-0 לחיפה). השפעה ישירה ומובהקת על הקבוצה ולא שהיה מדובר במשחקים קלים – הפועל ב"ש, פעמיים מכבי פ"ת וקריית שמונה, כולן קבוצות צמרת.

הוא נכנס למשחק הראשון נגד חיפה לעמדת המגן השמאלי (שחקן עם רגל ימין מובהקת) ובמצב של 2-1 לחיפה בדקות הסיום הוא היה כבר הוצב מתחת לחלוץ ודחף את הקבוצה למעלה באחריות. נגד ב"ש הוא שיתק את בוזגלו, לדעת רבים השחקן הטוב בליגה, ושוב כל זה בעמדה של מגן שמאלי! נגד מכבי פ"ת הוא הצליח בהתקפה הראשונה של שינוי המערך ל-3 מאחורה להוציא התקפה של גול. אלו רק מספר דוגמאות המוכיחות ששרן חזר פשוט הרבה, הרבה יותר טוב מהבחינה המקצועית.

הרבה שינויים עשתה מכבי בחלון האחרון, אבל חד משמעית זהו השינוי המשמעותי והמשפיע ביותר ולא רק בחדר ההלבשה. אין ספק שיש פה קפטן שלם וראוי מכל הבחינות להוביל את הקבוצה המעוטרת ביותר במדינה בניסיון להשיב לה את התואר.

אחריך קפטן

שרן ייני מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח