יחס תקשורת הספורט לכדורגל הישראלי

הרי אם לא יהיה על מי ועל מה להסתלבט יהיה פה ממש משעמם ובטח שלא יהיה מה למכור למאזין/קורא/צופה. בוא ניתן לו בידור זול על חשבון איכות, ונדאג לשמר את המצב הזה – זה הקו המנחה את מערכות תקשורת הספורט בארץ. גם תקשורת הספורט למדה, כמו כל אחיותיה בעולם התקשורת, שג'אנק ראליטי זה מה שמוכר (המצחיק הוא שיש כל כך הרבה תכניות אירוח בערוצי הספורט השונים שמבקרים את תכניות הריאליטי והן בעצמן מתנהגות כך כאשר כל טאלנט שם מלוהק לתפקיד הרלוונטי).

בואו אעשה לכם סדר. נוזיל את המוצר, נוכל לבקר ולהסתלבט עליו (ולעיתים גם נוכל להגיד "אמרנו לכם") וכך נשיג רייטינג, כי בידור עולה על איכות. כל המשוואה הזו היא במעטפת "מקצועית" נטולת אגו כביכול של אמצעי התקשורת. לדוגמא, אציג את יחס גופי התקשורת (תכניות רדיו, טלוויזיה, וכל אותם טאלנטים מפוצצי אגו) למכבי תל אביב בכלל ולג'ורדי קרויף בפרט.

סיכום שנה 2016 תקשורת
(צילום מסך)

כל אוהד כדורגל ואוהד מכבי תל אביב יודע ומבין את הדבר הטוב ביותר שעשה מיץ' גולדהר וג'ורדי קרויף עבור הקבוצה שלהם שהוא הרחקת התקשורת ובעלי אינטרסים מהקבוצה הגדולה והמעוטרת ביותר בארץ. את האינטרס של התקשורת הבנו כבר במשוואה למעלה, ולכן הצעד שעשו קברניטי מכבי היה מתבקש ונכון. אבל אותם גופים סובלים. אין מי שידליף/ילכלך מבפנים תמורת טור אוהד. כל הקומבינה של "תן לי ואתן לך" נפגעה. הם כבר לא מכתיבים את העניינים בקרית שלום. אז מה עושים? מטנפים, מקללים ויורדים למקום הנמוך והרחב ביותר שיש על מנת למכור ועל מנת לספק את האגו.

השבוע נשמע רון קאופמן משתלח בג'ורדי בתוכנית הרדיו. "עובד זר" ועוד כל מיני העלבות אישיות רצו שם. למה? כי ג'ורדי מסרב לשתף פעולה עם כל שאלה. אז הקוף בוחר לתקוף את הקולגות שלו שהולכים למסיבות העיתונאים ורודפים אחרי ג'ורדי. רק שלקוף זה מאוד קל לשבת על משבצת הטאלנט בתוכניות הרדיו והטלוויזיה ולבקר את כתבי השטח וכל זאת בטענה שג'ורדי עושה צחוק מהצופים וקהל האוהדים שלו.

ג'ורדי קרויף
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

אז לכל אותם "טאלנטים" בתקשורת אני אענה כמו שאתם אוהבים: גילוי נאות, אני אוהד מכבי תל אביב ואני חי בשלום עם חוסר השקיפות של מכבי והיחס שלה לתקשורת. יותר מזה, זה עושה אותי שמח, כל מה שאתם קוראים לו "מתנשא". ואתם אוהדי הכדורגל הישראלי, גם אם המוצר לא הכי יפה שיש, זה מה יש וזה שלנו. אז תדעו ליהנות מההצגה של אמצעי התקשורת, אבל קחו אותה בערבון מאוד מאוד מוגבל ואל תתנו להם להסתלבט עליכם.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח