שיכון הישרדות כפר סבא

קללותיי (ההפך של ברכותיי, לא?) להפועל כפר סבא על שניצחו אותנו (מכבי חיפה) בדקה ה-96 בשבת שעברה, ברכותיי להם על שניצחו אחר כך את בית"ר ירושלים. השבוע האחרון של הירוקים מהשרון, היויו של ליגת העל (10 ירידות לליגת המשנה – הכי הרבה בהיסטוריה), היה מהטובים בתולדותיה, או לפחות מהטובים בשנים האחרונות.

מכבי חיפה, הפועל כפר סבא
כפר סבא נערכת להדהים את מכבי חיפה. קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה

למעשה, ההישג הגדול של קבוצתו של אופיר חיים מול בית"ר הוא מגוחך למדי – היא השיגה ניצחון בית ראשון העונה רק במחזור ה-22, במשחק הביתי ה-11! לא ברור איך נשארים בליגה בלי לשמור על הבית, או בכלל בלי לשחק בבית, כי להזכירכם אצטדיון לויטה לא מאושר לשימוש בליגת העל. גם רעננה ונס ציונה נאלצו לנדוד השנה למושבה, אבל הן כבר הצליחו לפחות פעם אחת לשמור על כל הקופה בבית (רעננה ללא ניצחון חוץ),

אבל בואו נחזור לכפ"ס. שני ניצחונות רצופים על 2 מ-3 הקבוצות המובילות בארץ מציבים את כפ"ס במרחק של 7 נקודות מהקו האדום, ולפי היכולות של יריבותיה לתחתית, זה עשוי להספיק.

אז מי משאיר את הירוקים עם הראש מעל המים? מעל כולם, הקפטן הוותיק עומר פדידה, שמשחק במועדון כבר 10 שנים, למעט שנה אחת בהפועל תל אביב ושהעלה את הירוקים ליגה עם הבאזר בתום העונה שעברה. פדידה כבש 6 מתוך 17 השערים השנה של הקבוצה – יותר משליש מהגולים, כולל שני שערי ניצחון מול חיפה ובית"ר. ההתקפה של אופיר חיים מזעזעת, כאשר רק נס ציונה עם 13 שערים כבשה פחות ממנה, ולכן פדידה הוא איש המפתח.
בנוסף, במהלך חלון ההעברות האחרון עשתה כפ"ס טרייד עם הפועל פ"ת מהלאומית כשהעבירה את בנג'מין קוקו המאכזב (שער אחד ו-3 בישולים ב-20 הופעות) תמורת אמאדו סוקונה, שבשני המשחקים הראשונים בירוק סיפק בישול בסמי עופר ושער שוויון מול הירושלמים. רק הזמן יגיד האם העסקה השתלמה, אבל כרגע נראה שכן.

 

לעומת האסון ההתקפי שנקרא הפועל כפר סבא, ההגנה שלה סבירה, כשהוציאה 29 כדורים מהרשת ב-23 מחזורים, פחות מ-3 יריבותיה לתחתית, ק"ש, רעננה ונס ציונה. יש לה 6 רשתות נקיות, הרבה בזכות שוערה איתמר ישראלי, שגם עצר פנדל בניצחון על בית"ר בדקה ה-90. שאר היריבות לא מתקרבות ל-6 רשתות נקיות. רעננה ונס ציונה, למשל, כבר עברו מזמן את 30 שערי החובה.

לכפ"ס יש את הקהל הגדול בתחתית, עם בערך 1000 אוהדים שמלווים את הקבוצה למשחקי הבית (וכאמור התאכזבו כל פעם עד בית"ר), ובמשחקי חוץ מאות בודדות. לקריית שמונה מספר דומה בבית ועל נס ציונה ורעננה אין מה להרחיב בדיבור. הקהל הכפר סבאי נשאר עם קבוצתו גם בשנים הקשות מאוד שהיו לה בעשור האחרון, כולל הופעת בכורה אי פעם בליגה השלישית, ובכלל, כפ"ס קבוצה ותיקה יחסית בהשוואה לשאר קבוצות התחתית. לעתים זה נותן את הטון.

כשכתבתי על החולשה של התחתית השנה, בזמן שכפ"ס הייתה עדיין קרובה בהרבה לקו האדום, הערכתי שתשרוד את העונה ותרד בתום העונה הבאה. אם מניחים שמכבי פ"ת והפועל ראשל"צ עולות, כפ"ס עשויה להיות הקבוצה החלשה ביותר בליגת העל בעונת 2020-2021. היא חייבת לשרוד את השנה ואחר כך לחשוב טוב טוב במהלך הקיץ מה היא רוצה לעשות עם עצמה על מנת להמשיך ולשרוד ואולי לקרוץ לכיוון מרכז הטבלה.

הקדנציה הקודמת שלה בליגת העל נמשכה רק שנתיים, אבל ההיסטוריה העשירה והקהל הלא קטן (בהשוואה למספר קבוצות אחרות בליגה) שווים מקום בליגת העל.

הפועל כפר סבא
קרדיט לדף הפייסבוק "הפועל כפר סבא – העמוד הרשמי"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח