רגע, זה לא מה שזכרנו …

הרבה מחובבי הספורט יכולים לזכור מאות ואף אלפי אירועים ספורטיביים שקרו לאורך ההיסטוריה. מזכיות באליפויות, דרך שמות של ספורטאים ועד לתאריכים של אירועים. אך צריך לזכור, הרבה מאיתנו זוכרים אירועים שלאו דווקא קרו כפי שאנחנו זוכרים אותם.

זה קורה מסיבות שונות. אולי כי עבר הרבה זמן, אולי כי רצינו להתאים אירועים לרצונות אישיים. אלו דברים שקורים לנו כל הזמן ואנחנו לא באמת מודעים לזה. הרבה רגעים כאלו ניתן למצוא בעבר הספורטיבי. אז הנה 5 דוגמאות שונות ב-5 ענפי ספורט שונים שנפרשו על פני 5 עשורים שונים, ואולי חלקינו זוכרים אותם בצורה קצת שונה.

 

שנות ה-70. כדורסל.
מכבי ניצחה את צסק"א מוסקבה לא בגמר גביע אירופה.
בשנת 1,977, מכבי תל אביב זכתה בפעם הראשונה בגביע אירופה לאלופות. רבים משייכים לגביע דווקא את הניצחון ההירואי על צסק"א מוסקבה בוירטון ואת המשפט במפורסם "צסק"א אכלה אותה", אך התצוגה מול הרוסים התרחשה בכלל בחצי הגמר, חודשיים לפני הנפת הגביע. אגב, גם התוצאה המפורסמת 77-78 היתה בגמר, ולא מול צסק"א. את הרוסים מכבי ניצחה בתוצאה 77-91. במשחק הגמר מכבי ניצחה את וארזה וחגגה  זכייה ראשונה בגביע האלופות בדרך ל-6 זכיות סך הכל.

מכבי תל אביב אלופת אירופה 1977
אלופת אירופה 1977. לא אחרי נצחון על צסק"א

 

שנות ה-80. אתלטיקה.
פלורנס גריפית ג'וניור לא שברה את שיא העולם ב-100 מטרים באולימפיאדה בסאול.
השיא האלמותי 10.49 שניות בריצת 100 מטרים של גריפית ג'וניור התרחש כבר חודש לפני האולימפיאדה בסאול, בתחרות באינדיאנפוליס. בסאול היא קבעה תוצאה של 10.54 שניות שנתן לה כמובן את מדליית הזהב. להבדיל זאת, השיא בריצת ה-200 מטרים (21.34 שניות), אכן התרחש באצטדיון האולימפי בסאול. כאן חובה להעלות ולציין את החשדות כי גריפית ג'וניור נטלה חומרים אסורים לפני שקבעה השיאים. את הסוד היא לקחה איתה לקבר והשיאים נשארו עד היום.

 

שנות ה-90. כדורגל.
הפנדל שהחטיא רוברטו באג'ו בגמא המונדיאל לא בהכרח היה מכריע את המשחק.
עד היום כאשר שחקן מחטיא פנדל בדו קרב פנדלים, אומרים לו שזה לא נורא כי גם רוברטו באג'ו הגדול החטיא פנדל ועוד בגמר מונדיאל. זה אמנם נכון, ולאחר ההחטאה אכן ברזיל הוכתרה כאלופת העולם, אך נקודה נוספת שכדאי לשים לב אליה היא כי באג'ו ניגש לבעיטה כאשר איטליה כבר היתה בפיגור בדו קרב הפנדלים. בארזי ומסארו האיטלקיים החמיצו את הבעיטות שלהם והתוצאה הראתה 2-3 לטובת ברזיל כאשר לכל נבחרת נשארה עוד בעיטה אחת. זה אומר שגם אם באג'ו היה כובש, לברזיל עדיין היה עוד פנדל אחד על מנת להכריע את ההתמודדות. באג'ו ניגש לכדור והשאר הסטוריה.

רוברטו באג'יו

 

שנות ה-2,000. גלישה.
גל פרידמן לא פרש אחרי הזכייה בזהב האולימפי.
בשנת 2004 גל פרידמן זכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים, מדליה אולימפית שנייה שלו אחרי הארד באטלנטה. אחרי התחרות באתונה, פרידמן המשיך להתחרות במטרה לחזור למשחקים האולימפיים בבייג'ין. הוא התחרה בגולש צעיר בשם שחר צוברי והפסיד לו את הכרטיס האולימפי. זה קרה בעיקר בגלל הקושי של פרידמן להסתגל לשינוי בדגם הגלשן. פרידמן פרש לאחר ההפסד בשנת 2008, וצוברי המשיך לזכייה במדליה אולימפית ולהעפלה לעוד שלושה משחקים אולימפיים, נכון להיום.

 

שנות ה-2,010. טניס.
רפאל נדאל לא הפסיד רק פעם אחת ברולאן גארוס.
הרזומה של רפאל נדאל על מגרשי החימר בצרפת הוא 93 נצחונות לעומת 2 הפסדים. ההפסד הראשון שלו בצרפת לשבדי רובין סודרלינג זכור היטב בעיקר בגלל עוצמת ההפתעה. אבל גם בשנת 2015 רפא הפסיד על החימר הצרפתי והפעם זה היה ללא אחר מאשר נובאק דג'וקוביץ' ב-3 מערכות כבר בשלב רבע הגמר. דג'וקוביץ' לא זכה באותה שנה בתואר, אלא המתין שנה אחת כדי לזכות ב-2016. באותה שנה נדאל אמנם לא הפסיד משחק, אבל פרש כבר בסיבוב השלישי לאחר שנפצע לפני המשחק. אגב, רוג'ר פדרר מעולם לא ניצח את הספרדי בצרפת, הזכייה היחידה שלו ברולאן גארוס היתה על אותו סודרלינג בגמר.

לפעמים אירועים נכרתים אצלנו בזיכרון בצורה מסוימת וזה קורה מהרבה סיבות. אבל צריך לזכור שלא הכל אפשר לזכור ושלפעמים מה שאנחנו זוכרים, זה לא בדיוק מה שבאמת קרה.

Soderling Roland Garros
Credit to "ROLAND-GARROS" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח