קצת היגיון בשיגעון – הכנה למחזור ה-32 בליגת החלומות

ככל שהפלייאוף הזה ממשיך ומתפתח, הוא מתייצב כאחד המאתגרים והמעצבנים לחובבי ליגת החלומות. הרוב המוחלט של הקבוצות מצליח לשמור על חוסר יציבות דיי עקבי, כמות הקבוצות שאין להן על מה לשחק גדלה משבוע לשבוע, קבוצות שכן צריכות את הנקודות מצליחות להשיג אותן מחזור כן מחזור לא ואפילו מכבי חיפה פתאום מחברת שני נצחונות רצופים.

טיקטיק מונדיאלההרגשה היא שכל מחזור קשה. אין את מי לקחת בהגנה, את הקשרים שמספקים נקודות גם ככה יש לכולם והפער בין מחזור פח למדהים הוא ברמת רנדומליות של רולטה בזלצבורג. אז הכל נכון, אבל זה בדיוק הזמן שלכם להיות החכמים יותר ולעשות את המקסימום כדי שהמזל יהיה בצד שלכם.

נקודות לחשוב עליהן

  • מעכשיו יש 3 מחזורים עד שיש לכם 11 חילופים. כלומר, כשמסתכלים על רצף המשחקים, תקחו בחשבון שאחרי המחזור הזה יש לכם 5 שחקנים לפחות שאתכם עד אז. נכון, הסתכלות על רצף משחקים זה דבר מאוד קשה כרגע עם חוסר היציבות וחוסר הוודאות על כמה המשחק יהיה חשוב, אבל כבר יש לכם היכרות גבוהה עם הנפשות הפועלות.
  • אפשר לקחת 3 שחקנים מאותה קבוצה. זה משהו שבתחילת הפלייאוף היה מאוד בולט ובמחזורים שיש רק עליון כמעט הכרח. גם עכשיו, כשכולם משחקים, אל תשכחו שיש את הכלי הזה ואתם יכולים להמר מאוד חזק על קבוצות מסוימות. כרגע הפועל ב״ש היא המועמדת הטבעית לניצול של האפשרות, אבל היא ממש לא היחידה שהגיוני לעשות את זה איתה. בעיקר אם אתם במוד הרפתקני יותר.
  •  הפועל רעננה ומכבי חיפה נכנסו רשמית למועדון ה-״למה אנחנו משחקים בכלל?״ אחרי שהבטיחו הישארות מעשית. רעננה עד עכשיו הייתה הקבוצה הכי יציבה בפלייאוף התחתון אז כדאי לשים לב אם היא ממשיכה באותו כיוון (ואולי גם אובחצירה ישחק 😐 ).
  • ״זכינו״ במחזור שרובו ביום שבת. זה אומר שאין צורך לקחת הרבה הימורים לגבי שחקנים שספק ישחקו ספק לא במשחקים שבאמצע שבוע. תהיו חזק על הדיווחים של ההרכבים לקראת המשחקים בשבת ואם יש לכם אפשרות תרכזו בחירות על המשחקים בשבת או באנקרים מהמשחקים של יום א׳\ב׳ בלבד.
מכבי חיפה
פתאום מנצחים פעמיים?? Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

אז איך מפתיעים ולא מופתעים?

לקראת קו הסיום לכל אחד יש את המטרות שלו לסוף – אם זה לשמור על מיקום מסוים מעל אחרים ואם זה לעקוף. בשביל לדעת איך לממש את הגישה השמרנית או המעיזה שלכם אנסה לעזור על ידי הצגת הבחירות העיקריות של אחרים. בשביל שתדעו מה לעשות אם תרצו להיות עם כולם, או נגד הזרם.

הבחירות הפופולאריות של ה-1,000 המדורגים ראשונים:

  1. דיא סבע – 93%
  2. חנן ממן 67%
  3. אורן ביטון 66%
  4. יאקוב סילבסטר 55%
  5. אלי דסה 54%
  6. ערן לוי 47%
  7. נייג׳ל האסלביינק 45%
  8. פיראס מוגרבי 44%
  9. עידן ורד 37%
  10. ניקיטה רוקאביצה 34%
  11. סיניטיהו סלליך 26%
  12. לידור כהן 22%
  13. עדי נמני 21%
  14. ברניסלב יובאנוביץ`20%
  15. קלאודמיר 19%
  16. וידאר קיארטנסון 18%
  17. דלה איינוגבה 18%

הרכב: איינוגבה – אורן ביטון, דסה, עדי נמני – סבע, ממן, ערן לוי, מוגרבי, ורד – סילבסטר, האסלביינק



באמירה כללית יש מגמה של פיזור בחירות לעומת שלבים מוקדמים יותר של העונה. כמובן שדיא סבע ואורן ביטון הם היוצאים מהכלל בעניין הזה (% הבחירות של שחקני הגנה הוא תמיד נמוך יותר, 66% בהגנה שווה יחסית להרבה יותר בקישור). הקישור ממשיך להיות האיזור הכי מרוכז מבחינת בחירות כי הרי לאי הרכבת השחקנים המובילים יכולות להיות השפעות הרסניות. מצד שני, כמובן שכן לקחת אותם מגביל את יכולת ההימור שלכם. בעיקרון, לדעתי, עדיף לא לוותר על השחקנים הגבוהים ממש בבחירות כי יש מספיק מקום להימור. תקחו בסיס של 3-5 שחקנים פופולאריים ותהמרו מעבר אליהם. בחלוצים כרגע ממש אין ריכוז בחירות (חוץ מסילבסטר) כאשר אפילו המקום השני הוא שחקן שלא פוגע כבר תקופה (האסלביינק).

מה הווינר אומר לנו על הסיכויים של ההגנות לשמור על שער נקי במחזור הזה

אחד האתגרים הגדולים ביותר כרגע בליגת החלומות, בעיקר העונה, בעיקר בפלייאוף, הוא בחירת שחקני הגנה. ברגע שהחשיבות יורדת, גם משחק ההגנה נהיה רופף יותר. קבוצות שהתרגלנו שמשחקות יחסית מבוקר פותחות את המשחק ויש לנו כמות גדולה יחסית של משחקים דו-צדדיים.

כבכול שבוע, אעזר ביחסי הימורים של הווינר בשביל להבין מה הם חושבים שהבחירה הנכונה ביותר לקבוצות לקחת מהן שחקני הגנה ושוער.

  1. הפועל באר שבע 67% (בני יהודה ח׳)
  2. מכבי פתח תקווה 55% (עכו ח׳)
  3. מ.ס אשדוד 55% (אשקלון ב׳)
  4. מכבי חיפה 55% (ק״ש ב׳)
  5. בני סכנין 54% (רעננה ב׳)
  6. מכבי תל אביב 54% (ה. חיפה ח׳)
  7. בית״ר ירושלים 53% (נתניה ח׳)
  8. הפועל אשקלון 46% (אשדוד ח׳)
  9. הפועל רעננה 45% (סכנין ח׳)
  10. מכבי נתניה 41% (בית״ר ירושלים ב׳)
  11. הפועל חיפה 40% (מכבי ת״א ב׳)
  12. הפועל עכו 39% (מכבי פ״ת ב׳)
  13. הפועל עירוני קריית שמונה 39% (מכבי חיפה ח׳)
  14. בני יהודה 29% (ב״ש ב׳)
מנור סלומון, מכבי פתח תקווה
סלומון. הקבוצה שלו לא תספוג?
קרדיט לדף הפייסבוק "מכבי פ"ת העמוד הרשמי"

מבחינת היחסים בווינר זה אחד המחזורים הכי פחות צפויים בהקשר של שער נקי. יש רק קבוצה אחת עם אחוז גבוה בצורה מובהקת (ב״ש). ה-״בטן״ של הקבוצות שמבחינתם הימור על שער נקי הוא בסדר גודל של הטלת מטבע או יותר ממחצית הקבוצות בליגה. או במילים אחרות, הישועה בהקשר הזה לא תגיע מהיחסים בווינר הפעם. מדהים לראות איך שני נצחונות רצופים של חיפה מחזקים את אפקט מכבי חיפה בווינר (יחסים לטובתם לעומת מה שבאמת קורה) עוד יותר. כאשר גם היא עצמה עם הסיכוי השני הכי גבוה לשמירה על שער נקי וגם ק״ש עם השני הכי נמוך מבחינתם.

המשמעות הפרקטית מבחינתכם היא שהגיוני שהקבוצה שלכם תהיה עם 3 שחקני הגנה בלבד. הקבוצה היחידה ש״טריוויאלי״ לרכז אצלה הגנה (2-3 שחקני הגנה\שוער) היא הפועל ב״ש, למרות שגם שחקני התקפה בכושר טוב לא חסר לה. כלומר, פיזור בין הקבוצות בתפקידים האלה הוא מאוד הגיוני. הבעיה במבנה קבוצה כזה הוא שאין כמעט סיכוי שתצליחו להוציא ״נקודות מירביות״ מההגנה. למה? כי 3 שחקנים מאותה קבוצה ששומרים זה ישר 18 נקודות, לעומת זאת לפגוע ב-3 קבוצות שונות זה משהו שכמעט לא קורה. היתרון במבנה קבוצה כזה הוא שבגלל שריכוז הגנה הוא בד״כ בקבוצות ״גדולות״ יותר, זה בד״כ יותר יקר. במבנה הפיזורי אתם יכולים להמר על קבוצות עם שחקנים זולים יותר ולהשאיר יותר מקום בתקציב, בתקווה שתפגעו בהתקפה.



שחקנים לשים אליהם לב

שבוע שעבר היה מהפחות מוצלחים. אשקלון האכילו את כל מי שהקשיב לי (ואת האוהדים שלהם) מרורים, וההימורים על מקסים ו-חוזז לא נשאו פירות (למרות שאל תשכחו שההמלצות שלי הן בד״כ לא למחזור בודד – למשל אני מקווה שלקחתם והשארתם את וואקמה שהומלץ עליו מחזור לפני).

עידן נחמיאס – הגנה, 3 מ׳ – עירוני קריית שמונה

בהמשך לחלק הקודם על השער הנקי ופיזור שחקני הגנה (זולים) בין קבוצות, נחמיאס צריך להיות אחד הראשונים שאתם שוקלים אם אתם הולכים בכיוון הזה. הוא משחק קבוע בהרכב של ק״ש כבר חודשים, הוא עולה רק 3 מ׳ ורצף המשחקים של ק״ש עד שיש לכם 11 חילופים הוא מכבי חיפה, עכו ואשדוד.

למה לא? כי מכבי חיפה במומנטום חיובי יותר מק״ש והיא סך הכל משחקת סבבה בפלייאוף (חוץ מנגד אשדוד). כי לק״ש באמת שאין על מה לשחק.

עומר אצילי – קישור, 14 מ׳ – מכבי תל אביב

עומר אצילי
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

בשבוע שעבר כבר התחלתי לכתוב את הפיסקה הזו, אבל אז עצרתי את עצמי. לא ראיתי אותו מספיק מאז החזרה. "סך הכל כבש פנדל והוא יקר" תירצתי לעצמי למה לא לכתוב עליו וללכת על שחקנים יותר איזוטריים. אז סליחה, ההמלצה הזאת תכלס הייתה צריכה להגיע כבר לפני המחזור הקודם. עומר אצילי חזר. הוא בועט פנדלים, הוא בועט חופשיות, הוא מסכן את השער (יותר מ-2 בעיטות למסגרת למשחק), הוא מייצר הזדמנויות. או בקיצור, הוא מפלצת פנטזי. זוכרים את תחילת העונה שהרכב בלי סבע, אצילי ו-ורד נשאר מאחור? הייתי אומר שאפשר להרגיש קצת נוסטלגיים.

למה לא? כי הוא בכל זאת רק חוזר מפציעה. כי מכבי ת״א עדיין לא משחקת כזה טוב והוא לא סופר משמעותי במשחק פתוח. וכי הוא יקר פצצות.

 

 

אור אינברום – קישור, 8 מ׳ – מ.ס אשדוד

נכנס הרבה בגלל אפקט המאמן ה״חדש״ (אם אפשר לקרוא לזה ככה) וההחלפה של תורג׳מן ביוסי מזרחי. קיבל פחות קרדיט מהמאמן הקודם ויש הרגשה שעם כל הפצועים והרצון של מזרחי לשנות ממה שהיה, אינברום יקבל את המושכות. אתם מדמיינים כבר את הראיון של מזרחי אחרי שהוא נתן את הקר-דיט לשחקן הבית שחזר על חשבון המושאל המדובר והוא החזיר לו בשער נצחון מרגש שכנראה ישאיר את אשדוד ליגה? כן, גם לי באמת לא אכפת מספיק בשביל לדמיין את זה, אבל לפחות תקחו 7 נקודות הביתה אם זה יקרה.



למה לא? כי אשדוד באמת משחקת גרוע. כי חסרים לה כלים משמעותיים בקישור ואינברום הוא לא מהשחקנים שינהלו משחק, מה שמאוד חסר כרגע. כי יש עוד כלים התקפיים שם כמו אלקה ומאוריציו שיכולים להיות אלה שיכבשו גם אם אשדוד תנצח. כי מאמן חדש במצב כזה עוד מסוגל לנסות להפתיע ״יותר מידי״ ועוד להשאיר אותו בחוץ.

***

בונוס: קליימן בחוץ וסתיו שושן בפנים. אם היה דבר כזה הייתי שם אובר על 5 בעיטות של ערן לוי מ-25 מטר ומעלה במשחק הזה. זה לא זמן טוב להוציא את דיא או ערן.

בהצלחה לכולם!

עמיר תורג'מן
קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח