צעד קדימה, שניים אחורה

שלום לכל אנשי מכבי ת"א. אני יודע שקושיות זה בפסח ולא בפורים, אבל בכל זאת יש לי שאלה אליכם: אתם רוצים לקחת אליפות? אני מניח שהתשובה היא כן. עכשיו יש לי שאלה נוספת: איך בדיוק אתם רוצים לקחת אליפות?

טיקטיק מונדיאל

איך אתם רוצים לקחת אליפות כשאתם לא מסוגלים לייצר שני משחקים טובים ברצף? איך אתם רוצים לקחת אליפות כשאחרי כל משחק טוב מגיעה נפילה? איך אתם רוצים לקחת אליפות כשהפער ברמה שלכם הוא כ"כ עצום משבוע לשבוע, כששבוע אחד אתם מפיקים קונצרט של כדורגל מול יריבה לצמרת ושבוע לאחר מכן אתם מציגים מפגן עלוב ומחפיר מול קבוצה שנלחמת על חייה ולא מצליחים לייצר אפילו מצב מסוכן אחד במשך 90 דקות?

איך אתה רוצה לקחת אליפות, דור מיכה, כשאתה לא מצליח להכניס כדור עומק אחד טוב כל המשחק? כשאתה משחק כ"כ לאט ומהוסס? מה קרה, הנג-אובר מחגיגות יום ההולדת? אני לרגע לא מפקפק במחויבות שלך, אבל לא יכול להיות ששחקן במעמדך, שאמור להיות הברומטר, זה שמחלץ את הקבוצה ממצבים קשים, זה שמייצר את המהלך החכם שפותר סיבוכים – יציג יכולת כ"כ ירודה במשחק כ"כ חשוב.

מכבי תל אביב, דור מיכה
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

איך אתה רוצה לקחת אליפות, ניק בלקמן, כשכל פעם שאתה מקבל כדור אתה קודם כל עוצר ומחכה אלוהים יודע למה? יש לך כישרון ועוצמה שאין להרבה שחקנים בליגה שלנו, אבל הנדנדה ביכולת שלך היא משהו הזוי לחלוטין. בשבוע שעבר כבשת שער ובישלת עוד שניים, הפעם לא ביצעת מהלך ראוי אחד של כדורגל לאורך כל המשחק.

איך אתה רוצה לקחת אליפות, ארון שוינפלד? אני מניח שאני לא צריך לספר לך שתפקידו העיקרי של חלוץ הוא לייצר איומים על שער היריבה. ובכל זאת, אתה פשוט מסרב לעשות את זה. בליגה חלשה כמו שלנו, שחקן עם הנתונים הפיזיים שלך אמור לייצר 5-4 איומים במשחק בלי למצמץ בכלל, שלא לדבר על כיבוש שערים. במקום זה, אתה לא מגיע לכדורים, וכשאתה כבר מגיע אתה מאבד אותם תוך שניה.

איך אתה רוצה לקחת אליפות, ג'ורדי קרויף? הרי אתה ואני ראינו את אותו משחק בדיוק, נכון? ראית כבר במחצית הראשונה שזה פשוט לא עובד. אבל שוב, חיכית וחיכית עם החילופים. היוהרה והגאוותנות שלך שלא מאפשרות לך להודות בטעויות וגורמות לך ללכת עם הראש בקיר פעם אחר פעם היא בדיוק מה שימנע ממכבי לזכות בתואר. המחשבה לעלות עם אותו הרכב שהצליח בשבוע שעבר היתה נכונה, אבל אם זה לא מסתדר, צריך לשנות. כשהקבוצה משחקת רע אתה לא יכול להרשות לעצמך חילופים מאוחרים. חוץ מזה, אם הקבוצה מגיעה כל פעם מחדש למצב הזה בו אחרי משחק טוב באה נפילה כ"כ חדה ביכולת, יש לזה רק כתובת אחת והיא המאמן. לא יכול להיות שאתה פשוט לא לומד, ואותו דבר בדיוק שקרה אחרי ב"ש קורה שוב.



איך אתם רוצים לקחת אליפות, מכבי ת"א, כשאתם לא מסוגלים להפיק משחק ראוי מול קבוצות התחתית בליגה שלנו? איך אתם רוצים לקחת אליפות כשאתם משחקים מול קבוצה שבאה אחרי ששיחקה 120 דקות באמצע השבוע ובדקות האחרונות אתם נראים יותר עייפים מהם? איך אתם רוצים לקחת אליפות כשאין לכם אמצע? ואני לא מתכוון לקישור, שגם הוא לא היה קיים, אלא לזה שאו שאתם נותנים הצגה גדולה, או שאתם משחקים ממש אבל ממש ממש רע? איך אתם רוצים לקחת אליפות כשאתם מאבדים 11 נקודות מול הקבוצות שנמצאות במקומות 10 ומטה? להתעלות מול הגדולות זה אחלה, אבל זה לא שווה כלום כשאתם לא יודעים למנף את זה.

לפני שבועיים, אחרי ההפסד לרעננה, כתבתי שמכבי סיימה את חלקה במירוץ האליפות. בשבוע שעבר אחרי הניצחון מול הפועל חיפה סייגתי קצת את דבריי. עכשיו אני יכול לומר רק את זה – ברור שמכבי עדיין בתמונה מבחינת הנקודות, אבל הסיכוי לקחת אליפות בצורה כזאת הוא קלוש מאד.

לפני שנתיים מכבי סיימה במקום השני אחרי עונה טובה בהרבה פרמטרים. זה לא היה כישלון. בעונה שעברה מכבי פשוט היתה קבוצה פחות טובה מב"ש וסיימה במקום השני. גם לזה קשה לקרוא כישלון. אם העונה מכבי לא תיקח אליפות זה כישלון מהדהד. כשאלופת השנתיים האחרונות מקרטעת ובית"ר קבוצה משוגעת, מכבי היתה צריכה לנצל את זה ולרוץ קדימה. במקום זה היא יורה לעצמה ברגל שוב ושוב ושוב.

באופן אבסורדי, עדיין יש זמן לתקן, אבל זה חייב להיות סוויץ' של 180 מעלות בגישה למשחק. בשבוע הבא מכבי פ"ת מגיעה למשחק האחרון לפני הפלייאוף. קרויף חייב לשבור את הראש איך מרימים את הקבוצה ומוציאים 3 נקודות, כי אם זה לא יקרה, מכבי תסיים את חלקה במירוץ, והפעם באמת.

מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח