טובים מול הטובות

אין אוהד מכבי ת"א בגילאי 30 ומעלה שישכח אי-פעם את עונת 1995/96. באותה עונת דאבל קסומה התחרתה מכבי על האליפות במירוץ ארבע-ראשי מול בית"ר י-ם ושתי החיפאיות. בסיבוב הראשון מאזנה מול השלוש האלה: תיקו ו-2 הפסדים. בסיבוב השני היא ניצחה את שלושתן.

22 שנה מאוחר יותר, מכבי מוצאת עצמה במירוץ ארבע-ראשי מול אותן יריבות כמעט, כשהפועל ב"ש על תקן מכבי חיפה. מאזנה של מכבי מול 3 יריבותיה לצמרת בסיבוב הראשון: תיקו ו-2 הפסדים. בסיבוב השני היא ניצחה את שלושתן.

טיקטיק מונדיאל

אז העונה הזו רחוקה מלהסתיים ויש עוד שני סיבובי פלייאוף, אבל התוצאות האלה של מכבי מול היריבות לצמרת מעבירות מסר חד וברור לגבי המשך הדרך. מכבי מוציאה מעצמה יותר דווקא מול הקבוצות האלה. קצת מוזר ואף מתסכל לחשוב על כך שדווקא מול קבוצות התחתית מכבי איבדה העונה לא מעט נקודות שעלולות להיות חסרות בהמשך, אבל השבוע באמת שאי-אפשר לבוא למכבי אפילו בחצי טענה.

במחזור שעבר מול רעננה זה היה המשחק הכי גרוע של מכבי העונה. בחלוף שבוע בלבד, מול הפועל חיפה, זה היה אחד המשחקים הכי גדולים של מכבי בעידן ג'ורדי קרויף. כזאת היא מכבי של ג'ורדי, קבוצה במאניה-דיפרסיה. ומכבי הנוכחית היא ג'ורדי קרויף, לטוב ולרע. כשם שמול רעננה היה זה ג'ורדי שבמערך מוזר וניהול משחק רע גרם להפסד, הפעם הוא פגע בינגו והביא לניצחון ענק.

ג'ורדי קרויף

רבים, ואני ביניהם, הרימו גבה כשפורסם ההרכב הפותח. הרכב מאד לא שגרתי, יש שיאמרו אפילו הרפתקני. ההרכב הזה עבד מעל ומעבר לציפיות. מול קבוצה עקשנית עם הגנה חזקה מכבי רקדה על הדשא וניצחה רק 0:4, כשהיא משאירה טעם של עוד לכל האוהדים.

כל השחקנים ראויים למחמאות על תצוגה קבוצתית פנטסטית. מכבי שלטה מהרגע הראשון, הניעה את הכדור מצד לצד, היתה אגרסיבית בהתקפה, אלגנטית בהגנה ויצירתית בקישור. בלקמן ממשיך בנדנדה שלו ואחרי תצוגת הנפל מול רעננה נתן הופעה נהדרת עם שער גדול ושני בישולים. חוזה רודריגז חזר בענק, טיבי ובאבין היו מתואמים להפליא, ריקן היה נייד ומסוכן ואפילו שוינפלד נתן משחק לא רע, אבל איש המשחק שלי הוא אלי דסה. פשוט מדהים כמה מכבי תלויה בשחקן הזה, שעשה השנה קפיצת מדרגה משמעותית. במשחקים רבים העונה הוא היה הברומטר של הקבוצה. הרבה זמן לא היה בארץ מגן ימני כ"כ יעיל גם בהגנה וגם בהתקפה. מול רעננה החיסרון שלו הורגש היטב, וכשנכנס למגרש מכבי התחילה לייצר מצבים. הפעם הוא חזר להרכב ונתן הופעה מעוררת השראה, בלי טעות אחת.

חוזה רודריגס
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

להפועל חיפה ולניר קלינגר מגיעות הרבה מחמאות על העונה הגדולה שלהם. הפעם זה פשוט לא היה זה. חיפה לא היתה אגרסיבית מספיק, לא הצליחה לייצר התקפות וההגנה, שלרוב היא החוליה החזקה של הקבוצה, נקלעה ליום קטסטרופלי. קלינגר טעה כשלא הגיב בזמן למתרחש על כר הדשא ושילם על כך מחיר כבד. לאורך כל העונה הפועל חיפה היוותה סימן שאלה גדול, כל הזמן היתה תחושה שעם כל הכבוד הקבוצה הזו לא באמת יכולה לאיים על התואר. אז נכון שכרגע היא עדיין רק 5 נקודות מהמקום הראשון, אבל ב"ש עוד יכולה להגדיל את הפער אם תנצח את בית"ר. חוץ מזה, מול 3 הקבוצות שמעליה חיפה השיגה 4 תוצאות תיקו, 2 הפסדים ו-0 נצחונות. אי-אפשר לרוץ לאליפות עם מאזן כזה. אולי בגביע זאת תהיה העונה שלהם.



אז מכבי הרוויחה בענק כשבערב אחד חזרה למסלול הנצחונות, שיפרה משמעותית את הפרש השערים והרחיקה מהמירוץ את אחת היריבות שלה. בשבוע הבא מפגש מול קבוצת התחתית של אשדוד, וכאן מגיעה השאלה המתבקשת: מה צריכה מכבי לעשות כדי להימנע מליפול לאותו בור שכרתה לעצמה בניצחון על ב"ש? ג'ורדי חייב להוריד את השחקנים שלו לקרקע ולעבוד איתם על עניין השאננות כדי להימנע מהסתבכויות מיותרות מול אשדוד ופ"ת. מכבי חייבת לנצח בשני המשחקים האלה כדי להגיע לפלייאוף בפורמה הכי טובה שאפשר. בעונה כ"כ הפכפכה וצמודה, המשכיות היא שם המשחק. את הפונטציאל לאליפות יש לקבוצה הזאת, לפרקים גם את היכולת. מה שיכול להביא אליפות זה האופי. האם למכבי יש מספיק מזה? המשך בשבוע הבא.

מכבי תל אביב חוגגת
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח