עם הפנים קדימה

בשורה התחתונה – זה לא נורא. צריך לפרגן למכבי חיפה על משחק טקטי מצוין וניצול מצבים מקסימאלי.

כשראיתי את ההרכב, חשבתי כמו כולם שמדובר על התחכמות מיותרת, אבל קיוויתי שבכל זאת ננצח. במשחק כזה חשוב, ורגע לפני משחק העונה, לא עושים ניסויים. עם זאת, צריך לציין שמכבי ת"א עדיין יצרה מספיק מצבים כדי לנצח את המשחק. אם בשני המשחקים הקודמים שהצהובים לא הצליחו לנצח את הירוקים (סמי עופר בפלייאוף, גמר הגביע) הייתה תחושה שלמרות שליטה אבסולוטית במגרש מכבי בעיקר הניעה כדור לרוחב ולא ייצרה מספיק מצבים כדי לנצח, כאן הסיפור שונה. אמנם מכבי חיפה הקשתה מאוד, אבל בשורה התחתונה הצהובים הגיעו למספיק הזדמנויות כדי להבקיע. אלמלא החמצות מזעזעות, התוצאה בוודאי הייתה אחרת. הסטטיסטיקה אומרת הכל: 30-70 בהחזקת כדור, 9-17 באיומים לשער, 2-7 בבעיטות למסגרת. שתי בעיטות למסגרת של חיפה בכל המשחק ושתיהן נכנסו.

שוטא ארבלדזה
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

משהו לגבי ארבלדזה. כפי שקמנו הבוקר וקראנו ביקורות על ניהול המשחק של הגיאורגי, כך גם יכולנו לקום לכותרות אחרות לגמרי. אם בניון היה מבקיע או מבשל, אז ההחלטה לפתוח איתו בוודאי הייתה גאונית, ואם יצחקי היה מבקיע את אחד המצבים משני המצבים שהגיע אליהם, אז ההימור של שוטה להוציא את דסה ולעבור לשלושה בלמים היה מבריק, ואם נוסא היה בועט כמו שצריך ומבקיע בדקה ה-46 במהלך שהתחיל עם סקאריונה וקיארטנסון באגף שמאל, אז ההחלטה להוציא את בן חיים הייתה פנטסטית. ובל נשכח שגולסה נפצע ויצא אחרי 7 דקות. כדורגל זה לא מדע מדויק. לכל מאמן יש תחושות לגבי הרכבים וחילופים. לפעמים זה מצליח יותר, לפעמים פחות. וכן, גם לגורם המזל יש חלק נכבד במידת ההצלחה. אז מצד אחד רצוי לא להתחכם יותר מדי בבחירת ההרכב ולבצע התאמות נקודתיות, מצד שני – כולנו חכמים בדיעבד.

באשר למכבי חיפה, אין ספק שמשהו טוב עובר על המועדון, אבל עם זאת, מולנסטיין בוודאי יודע שלאורך זמן, פילוסופיית המשחק מול הגדולות חייבת להשתנות. מכבי חיפה זה מועדון ענק שלא יכול להרשות לעצמו לשחק על הסתגרות ומתפרצות לאורך זמן מול היריבות הגדולות. כרגע, כל עוד הקבוצה עדיין בעיצומו של תהליך בנייה מחדש, זה בסדר, אבל בעתיד בטוח שהאוהדים הירוקים ירצו לראות קבוצה שמהווה יריב ראוי למכבי וב"ש.

כעת, הפנים קדימה למשחק העונה. אמנם לא ציפינו להגיע אליו מהמקום השני, אבל לא נורא. צריך לקחת מהמשחק הזה את הדברים הטובים (והיו לא מעט) ולעלות עם ההרכב החזק ביותר בטרנר כדי לנצח. צפוי להיות מרתק.

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח