כדורגל של מקום שני

בשנת 2008 זכתה ספרד באליפות אירופה והחלה רשמית את עידן ה"טיקי טאקה". הכדורגל היפה והמסודר של ספרד וברצלונה הגדולה, המבוסס על החזקת כדור והנעת כדור אינטנסיבית עד לפיצוח הגנת היריב, הביא להן שלל תארים חשובים בין השנים 2008-2015.

מסי ברצלונה
Credit to "
FC Barcelona" Facebook page

בשנתיים האחרונות, לאחר גסיסה איטית וממושכת, ניתן לומר שה"טיקי טאקה" מת ואינו מביא לתארים יותר. הוא עדיין כדורגל יפה ועדיין מביא להצלחה מסוימת של הקבוצות שמשחקות בשיטה זו, אבל בגדול, הכדורגל הזה הפך להיות כדורגל של מקום שני. קבוצות שעדיין מתעקשות על השיטה, עשויות לתת הצגות במשחקים חסרי חשיבות, אך מתקשות לפצח את מערך היריב במשחקים החשובים באמת. קבוצות כדורגל יודעות שעם משמעת טקטית וסגירה נכונה, הן תשגנה את התוצאה הרצויה מול קבוצות המתעקשות על הנעת כדור ללא תכלית. לא במקרה מכבי ת"א מפסידה את הגביע לקבוצות נחותות ממנה כבר שנתיים ברציפות, לא במקרה ברצלונה איבדה את אליפות ספרד, לא במקרה פיטר בוס מסיים עונה שנייה ברציפות כסגן ומפסיד במשחק גמר, על אף שכל הפרשנים מהללים את הכדורגל השמח של איאקס. השיטה הזאת פשוט חלפה מן העולם.

וידיגאל מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page

הכדורגל שכן לוקח תארים, הוא הכדורגל ה"מבולגן". כזה שעדיין מבוסס על לחץ מתמשך על הכדור, אך שם את הדגש יותר על יציאה להתקפות מעבר מהירות. כדורגל המבוסס על משחק מהיר בין שחקנים יצירתיים שמחליפים ביניהם מקומות בהתקפה בלי סוף עד שלעיתים נראה שכל שחקן עושה מה שהוא רוצה בהתקפה, ואולי זה באמת כך. היתרון העיקרי של השיטה הוא שאי אפשר באמת להתכונן לסגנון המשחק הזה, כי אין באמת סגנון. ברגע ששחקן התקפה אינו מוגבל הוא יכול לנצל את כל היתרונות הטכניים שלו ופשוט ליהנות מהמשחק. לפני כחודש יצא לי לראות לראשונה העונה משחק שלם של ריאל מדריד מתחילתו עד סופו. לא זוכר מתי בפעם האחרונה נהניתי כך מצפייה במשחק כדורגל. זה נראה כאילו זידאן פשוט "זורק" את כל הכלים ההתקפיים שלנו לדשא ואומר להם: "תהיו ממושמעים בהגנה ובהתקפה תעשו מה שבא לכם". וזה עובד.

ריאל מדריד - זינאדין זידאן
Credit to "Real Madrid C.F".Facebook page

הניסיון לחקות את השיטה של ברצלונה הביא למכבי ת"א 3 אליפויות וטרבל בשלוש שנים. בשנתיים האחרונות היא לא זוכה בתארים, וכפי שציינתי, לא במקרה. חוסר היכולת לפצח מערכים צפופים של קבוצות נחותות בפלייאוף של העונה שעברה ובשני הגמרים האחרונים עלה לה בכל התארים. קבוצה שלא מצליחה לייצר מצב אחד טוב ב-120 דקות מול קבוצה שמאומנת ע"י המנכ"ל שלה לא שווה גביע. אנחנו, אוהדי מכבי, אולי צריכים בכלל להוקיר תודה לשחקנים שהחמיצו פנדלים בדו-קרב על כך שגרמו לזעזוע שאולי יביא להפסקת הבלוף הזה ולסיום עידן הכדורגל השבלוני הזה, שגורם לנו לסיים עונה שנייה ברציפות בידיים ריקות. כדורגל של מקום שני.

מכבי-תל-אביב
קדריט לדף הפייסבוק הרשמי של
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח