ג'ורדי, תישאר

אחרי עוד משחק נפל של מכבי, הדבר הכי פופוליסטי לומר היום הוא שג'ורדי מיצה את עצמו וצריך ללכת הביתה. אחרי שנתיים לא מספיק טובות כמנהל מקצועי ועוד חצי עונת נפל כמאמן, יש הגורסים כי אין מנוס מפרידה. על הטעויות של ג'ורדי כמנהל מקצועי מאז עונת הטרבל דובר לא מעט. את הכישלון המקצועי אפשר לייחס להרבה פרמטרים, אבל גם ליהירות ושחצנות (השחרור של ראדי בחינם לב"ש) או לקארמה ("קללת פאקו").

אתר הזווית בחסות טיק טיק

אם בתחילת העונה הייתה לנו איזושהי אשליה שג'ורדי כמאמן יחזיר את מכבי לימים היפים, אז כבר בתום סיבוב אחד ניתן לומר בפה מלא שג'ורדי הוא הרבה דברים, אבל הוא לא מאמן. והוא גם לא יהיה מאמן. להיות מאמן זה קצת מעבר מלדרוש מהשחקנים שלך להיות אגרסיביים ולהפעיל לחץ על היריב כל הזמן. להיות מאמן זה אומר להנחיל דרך ושיטת משחק, זו טקטיקה, זה חיבור בין שחקנים, זו היכולת לשנות מערכים ולעשות התאמות תוך כדי משחק, זה לדעת מה היתרונות והחסרונות של כל השחקנים בסגל ולהבין באיזה תפקיד על המגרש שחקן ממקסם את היכולות שלו. להיות מאמן זה אומר לחשוב קצת מחוץ לקופסה במצבי לחץ כשחייבים גול, ולא לזרוק למגרש באופן אוטומטי את כל החלוצים שיש לך על הספסל. הבעיה העיקרית היא שאין שום שיטת משחק או דרך לפצח הגנות, וכך, בריטואל קבוע, אחרי שנרגעת ההתלהבות של רבע השעה הראשונה, הצהובים משחקים בעיקר לרוחב ומנסים לאלתר דרך שבה הכדור יגיע איכשהו לאיזורים המסוכנים. לצערנו, אחרי כמעט חצי עונה אין שום טביעת אצבע של מאמן.

ג'ורדי קרוייף
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook Page

אבל למרות שג'ורדי נכשל כבר שנה שלישית ברצף, אני חושב שהוא צריך להישאר. הוא צריך להישאר במערכת, לחזור לעמדת המנהל המקצועי ולהתוות את המדיניות, כאשר מתחתיו מאמן רציני שמעורב בתהליכי רכש ושולט בלעדית בנעשה על כר הדשא. לא בושה להודות בטעות ולשוב צעד אחורה, לתפקיד אותו מילא בהצלחה רוב הזמן. בכדורגל ישנן עליות וירידות וקשה מאוד לקחת אליפות כל שנה. סגל נשחק, מאמן עוזב, שחקנים מתקדמים. לטעמי, הצלחה של קבוצה נמדדת בהיותה קבוצה המהווה פקטור בצמרת ומתמודדת מדי שנה על האליפות, גם אם לא זוכה בה בסופו של דבר. המערכות המצליחות הן מערכות השומרות על יציבות לאורך שנים. מהבחינה הזאת, ג'ורדי הוא עדיין סיפור הצלחה. למי שבכל זאת ממהר לשלוח את ג'ורדי הביתה, צריך להזכיר את ה"השנים היפות" (1997-2003, 2004-2013), בהן היינו מאבדים עניין בליגה בשלב מאוד מוקדם ורחוקים מאוד מלהיות איזשהו איום על הצמרת, או פשוט להפנות את תשומת ליבו צפונה, לכרמל.

בשנים השחונות של סוף שנות ה-90 עם גרנט על הקווים, נהגו אוהדי היריבות ללעוג לנו בשירת "אברם תישאר תהרוס אותם יותר". בשנות ה-2000 אותו השיר, רק ללוני. ואכן, כל יום נוסף שגרנט ולוני נשארו בתפקידם נהרסנו יותר ויותר. להבדיל מהשניים האלה, ג'ורדי קרויף הביא שקט למערכת לאחר עשור וחצי של רעש ובלאגן והפך את מכבי לקבוצה שמנוהלת בסטנדרטים אירופאיים לכל דבר, למרות הכישלון המקצועי בשנים האחרונות. כעת הוא צריך לקחת צעד אחורה, ללמוד מהשגיאות, להביא מאמן ברמה גבוהה ולסייע לו מאחורי הקלעים בכל הנדרש. איתו ולא בלעדיו.

ג'ורדי קרויף
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח