על קדושים מעונים ואויבי הציבור

לפני חודשיים וארבעה ימים ישבתי כאן וכתבתי שאם יירקם פרויקט הקרקס החדש של ברוקלין, כולנו צריכים לרוץ מהר למיקרו ולהכין פופקורן כי כנראה שהולך להיות חוויה מהסרטים לראות את הקבוצה הזאת משחקת כדורסל.

אתמול בלילה זה קרה באופן רשמי, כשברוקלין יחד עם קליבלנד ויוסטון סיכמו על טרייד משולש במסגרתו ברוקלין וויתרה על העתיד, יוסטון קיבלה עתיד וקליבלנד קיבלה עוד סנטר נהדר ואחד טוריאן פרינס. את הטרייד הזה במהלך החודשיים האחרונים ניתחו מיטב המומחים מבחינה מקצועית, מבחינה מנטלית וכל דרך שאפשר לבחון טרייד ענק כזה, אך לי בלט דבר אחד יותר מכולם: הטרייד הזה קיבץ אליו שלושה סופרסטארים ששלושתם בהגדרה שלהם, "קדושים מעונים".

 

ברוקלין נטס
Credit to "Brooklyn Nets" Facebook page.

 

נתחיל עם המזוקן. ג'יימס הארדן שישב השבוע במסיבת העיתונאים לאחר הפסד בק טו בקל לברון ושות', היה על סף דמעות כשאמר בפומבי שהוא עשה כל מה שיכל למען הקבוצה והעיר שהוא כל כך אוהב, אבל שהוא לא חושב שיש דרך לתקן את המצב המשוגע הזה, ואחרי שהפיל את הפצצה הזו פשוט קם מהחדר בידיעה שזו הפעם האחרונה כנראה שהוא מתראיין כשחקן הרוקטס. להגנתו יאמר, כי לאורך השנים התבגר והתפתח להיות סופרסטאר אמיתי למרות הרבה גבות שהורמו כאשר נשלח ליוסטון כדי לקחת פיקוד על קבוצה שלפני שהגיעה, עוד התגעגעה לטי-מאק ויאו מינג. לחובתו יאמר, שלעונה הנוכחית הוא הגיע מובס ומביך בעיקר, עם המון משקל עודף גם פיזית וגם מנטלית ונשאלת השאלה אם הוא וויתר על הרעיון להיות השחקן שסוחב קבוצה לאליפות, דבר שכאשר יפרוש יזכר לרעתו ובצדק.

דוראנט, הארדן
Credit to "NBA" Facebook page

נעבור לנקודת האור בטריו הזה, שחזר מהפציעה הקשה שעבר כמו אריה וגרם לי ולעוד כמה מלעיזים לאכול את הכובע, כשכרגע הוא משחק כמו MVP אמיתי עבור ברוקלין ונראה מחויב יותר מתמיד לקחת על עצמו ולהשתיק את כל הקולות שמציקים לו, גם בראש וגם בטוויטר. קווין דוראנט סוחב על גבו קוף ענק שעוקב אחריו עוד מהמעבר לגולדן סטייט שהפך אותו לאויב מספר אחד בליגה שמנסה להיות שוויונית אך בלי הרבה הצלחה. מסופרסטאר בסדר גודל שלו זה היה לגיטימי לצפות בדיוק לסיטואציה הנוכחית, בה החליט לחבור תחילה לקיירי בברוקלין, למרות שמספר הדקות שהם שיחקו ביחד לא מגיע למחצית שלמה במשחק קולג'ים, ולנסות להתחמש בכמה שיותר כלים בשביל לזכות בעוד טבעת, ועל כן ג'יימס הארדן מצא את עצמו חובר לדוראנט שנים אחרי ששיחקו ביחד כששניהם כבר שחקנים בשלים ויודעים מה הם מצפים מעצמם ומה מצופה מהם מהקהל בליגה.

הבעיה היחידה שיכולה להיות אצל הפורוורד הארוך היא מנטלית, כי אם יגיעו לסדרה והשעון יעמוד על שנייה אחרונה בפיגור שתיים ולא דוראנט זורק את הזריקה האחרונה? כבר ראינו שזה לא באופי שלו להיות מספר 2, וזה עלול להוות מכשול רציני בדרך לעוד טבעת.

שלישי ואחרון והמעונה ביותר בין הקדושים שהצגתי כאן, נמצא קיירי אירווינג, שבימים האחרונים נמצא במקום נפשי כנראה לא טוב ולא מוכן לעלות על המגרש בטענה שהאירועים הפוליטיים האחרונים זיעזעו אותו, אבל נראה מבסוט למדי לרקוד ללא מסכה ברחבת הריקודים במסיבת יום ההולדת של אחותו בטורנטו. הליגה נגדו, האוהדים והפרשנים קורעים אותו לגזרים ואני מניח שמעטים האנשים שאומרים לו שהכל יהיה בסדר כי הוא בעצמו לא כל כך מאמין בזה כרגע לדעתי. קשה אבל צריך לזכור, שקיירי בסך הכל ילד בן 28, עם הרבה מאוד דעות על כל נושא בעולם ויש מצב שמחזיק בתואר הדמות הכי צבעונית מאז דניס רודמן בדעות והמוזרויות שלו, אבל שהוא מתעסק בכדורסל נטו? אין הרבה אנשים שיכולים לשמור עליו בעולם וזה כבר הוכח.

כשדוראנט עבר לברוקלין המעבר של קיירי חזרה לכינור שני נראה ברור מאליו , אבל עם הגעתו של המזוקן הוא עלול לזוז עוד מקום אחד למטה בהיררכיה של קבלת ההחלטות הקריטיות והכדורים החשובים במשחק, וזה דבר שעוד לא ראינו אותו מתמודד איתו כי ממש כמו הארדן, כשעבר קיירי לבוסטון הוא ניסה וכשל בניסיון להפוך לשחקן הראשי של הקבוצה שלו, ומאז ההתדרדרות רק נמשכת. שלא תטעו, קיירי אירווינג למרות הדעות והשטויות שלו הוא אחת הדמויות הבולטות מחוץ למגרש דווקא לחיוב, פילנתרופ ידוע ובחור כזה שאם תבקש ממנו כבלים לרכב בטוח ייתן לך, ואם יצליח לתעל את האנרגיה החיובית שיש לו בשביל לשחק כדורסל? אולי עוד נראה את אחד מסיפורי הגאולה הגדולים בליגה כבר העונה, מעל סף פרישה לטבעת אליפות שנייה, אולי.

קיירי אירווינג, קווין דוראנט
Via Brooklyn Nets facebook page

 

שלושת החבר'ה האלה הם אולי שלושה מהכוכבים שחטפו הכי הרבה אש מהעולם בעונות האחרונות, אבל ברגע שהם יצליחו למחוק את רעשי הרקע ולהתעסק רק בכדורסל, אנחנו עלולים להיתקל בשלישייה הגדולה ביותר שראינו מאז לברון-ווייד-בוש, או אפילו יותר מכך. בכל מקרה נאחל לסטיב נאש בהצלחה, לנהל קרקס תמיד היה נראה לי מקצוע קשה ולא מוערך מספיק.

 

דוראנט, הארדן וקיירי

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח