עופר טלקר 4 – הנשר ההודי

כחלק מפרויקט 4 שנים לאתר הזווית, ביקשו עורכי האתר לכתוב על שחקנים ששיחקו עם המספר 4 על הגב, והכי קל לכתוב על הכוכבים של היום, אבל החלטתי לבחור בשחקן מהזווית הישראלית ויותר מזה שחקן שייצג עדה שלמה ברחבי הארץ, ואני מדבר כמובן על עופר טלקר.

כשעליתי לתיכון כתלמיד חדש, הרבה לא הכירו את שמי, ולא ידעו מי אני. לאחר מספר ימים, כשהתקבלתי לנבחרת השכבה בכדורגל, כבר כולם הכירו אותי, ובגלל שלא ידעו לבטא את שם משפחתי כל כך טוב, כולם קראו לי עופר טלקר בגלל כמה סיבות – בגלל מוצאי ההודי, בגלל שם המשפחה שמסתיים באותיות ק-ר מה שמסמל את שמות המשפחה של העדה ההודית, אבל הסיבה העיקרית שקראו לי עופר טלקר היא בגלל העמדה שבה שיחקתי – מגן ימני עם הסיפרה 4 על הגב, מה שהתקשר בדיוק לשחקן ההודי הכי מצליח בישראל, קצת אחרי שחקני הבוליווד מעיר הסרטים בבומביי.


עופר טלקר התחיל את הקריירה בעירוני אשדוד שם עלה עם הקבוצה הבוגרת לליגה הראשונה ומיד צד את עיניהם של קבוצות הצמרת. הראשון שחטף את הכישרון הצעיר הוא רובי שפירא ז"ל, שהתחיל לבנות קבוצת חלומות במועדון אותו הוא ניהל.

עופר טלקר שיחק בהפועל חיפה האגדית של שנת 99 עם שחקנים כמו רן בן שמעון, ג'ובאני רוסו, דודו אוואט, נג'ואן גרייב, גוראן מילנקו ואורן ניסים והמאמן שהדריך את כולם היה אלי גוטמן, שהציג קבוצה אימתנית שמשחקת כדורגל קצת אחר בנוף הישראלי – מצד אחד יפה ואלגנטי בזכות גו'באני ומילנקו ומצד שני עם הגנת ברזל בראשותו של רן בן שמעון כשגם טלקר אחראי על העובדה שההגנה הייתה בלתי חדירה. אבל ככל שעבר הזמן, המגן הימני צבר ביטחון, התחיל לעלות קדימה ולהשתתף גם בהתקפות של קבוצתו, הציג יכולת מצוינת גם בהגנה וגם בהתקפה ואפילו הצליח להבקיע כמה וכמה שערים כשאת החגיגות הוא חוגג עם תנועת נשר והלשון בחוץ. אין ספק שעופר טלקר היה בורג משמעותי באליפות ההיסטורית של האדומים מהכרמל.


בשנת 97 יכולתו של עופר טלקר באגף ימין של הפועל חיפה לא נעלמה מעיני המאמן הלאומי דאז שלמה שרף, שמחליט לזמן את הכישרון העולה לסגל הנבחרת הלאומית, ולאחר 23 הופעות ושער אחד, בשנת 2001 עופר טלקר פורש מהנבחרת.

 

כמה שנים אחרי האליפות, טלקר עוד עבר לביתר ירושלים של גאידמק, שבאותם שנים רכש כל שחקן בו הוא חפץ מכל מועדון בארץ. אפילו סמלים של מועדונים כמו אריק בנאדו ממכבי חיפה, שמעון גרשון מהפועל תל אביב, וכאמור טלקר, שהיה אחד הסמלים של הפועל חיפה, נרכש על ידי האוליגרך הרוסי.

טלקר עבר בהמשך למכבי נתניה ולהפועל כפר סבא שם הוא תלה את נעליו, או כפי שנאמר בפי כמה אוהדים מקניטים: "החנה את הפיל". טלקר לא עזב את עולם הכדורגל והוא פנה לקריירת אימון במועדוני נוער ברחבי הארץ ובקבוצות ליגה לאומית וארצית, וכיום הוא מאמן במכבי שדרות בליגה ב'.

בשנים האחרונות שמו נקשר עם פרשיות לא מעולם הכדורגל, כמו הנישואים לכוכבות טלוויזיה מהעבר ומהווה והפך להיות כוכב ריאלטי מן המניין כאשר השיא היה כשהשתתף עם אישתו לשעבר ג'ניפר סנוקל בתוכנית ריאלטי מצליחה, ומה שיזכר בסופו של דבר מעונת הריאלטי הזאת הוא המשפט הנודע: " עופר אני תמותי…"

לסיכום, עופר טלקר היה גאוות העדה ההודית בארץ, מה שריתק את כולנו למסכים כאשר הוא שיחק בנוסף, הוא הגיע לצפות מקרוב בטורנירים של העדה ההודית ברחבי הארץ. כשחקן הוא שיחק עם ביטחון ולא הרבה לעשות שטויות על המגרש, שחקן עם המון אחריות, שכאמור הפך להיות סמל של המועדון ושחקן הנבחרת הלאומית.

תודה רבה לך עופר טלקר, מספר 4 אגדי בהפועל חיפה, יקיר העדה ההודית בישראל.

עופר טלקר מאמן

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כתבה יפה, רק תיקון קטן – עבר לבית"ר בתקופה של פניג'ל שהקבוצה היתה במאבקי הישרדות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח