עולם הכדורגל בעוד 20 שנה – חלק א' – מה יקרה עם מסי רונאלדו וניימאר?

השנה היא 2040, מסי ורונאלדו כבר מזמן פרשו, גביעי עולם שוחקו, אימפריות התרסקו, אלופות חדשות נוצרו, קבוצות גדולות ירדו ליגה וחדשות עלו לצמרת.

שעמום הקורונה והעובדה שאין כרגע כדורגל בסביבה, גרמו לי להתחיל לדמיין – איך ייראה עולם הכדורגל שלנו בעוד 20 שנה? למזלנו, יש לנו כלי שמאפשר לנו לחזות את העתיד – משחק המנג'ר שלנו כמובן!

הרצתי את המשחק 20 שנה קדימה, מבלי להתערב או לגעת בשום דבר (מצב חופשה) ובסדרת הטורים הקרובה אציג לכם מה יקרה בעולם הכדורגל ובליגות הבולטות בעולם (וישראל) ב-20 שנים הבאות.

מסי רונאלדו וניימאר

אז מסי ניימאר ורונאלדו כמובן כבר היסטוריה רחוקה, אבל איך בעצם נגמרה הקריירה שלהם?

מסי רונאלדו וניימאר בעוד 20 שנה מנג'ר

מסי בעוד 20 שנה מנג'ר  מסי

מסי ממשיך עוד 3 עונות מוצלחות בברצלונה עד שמרגיש מיצוי ועובר לצד השני של העיר לקבוצת אספניול. באספניול מסי מאבד קצת מהקצב ונותן שתי עונות בינוניות בסטנדרטים שלו, ללא תארים או הישגים משמעותיים.
לאחר התלבטויות רבות, הוא מחליט לסיים את הקריירה בקבוצת בוקה ג'וניורס בארץ הולדתו. העונה הראשונה הוכתרה כהצלחה מסחררת – מסי בלט, הבקיע ובישל בקצבים של פעם ונבחר לשחקן השנה של האוהדים ביחד עם סגנות גביע קופה ליברטדורס.
בעונת הפרישה מסי כבר התייעף, הוריד הילוך וסיים קריירה מדהימה בארץ מולדתו.

אנקדוטה נוספת וחשובה היא שמסי הצליח, סוף סוף, לשים את היד על גביע העולם הנחשק כל כך וזכה במונדיאל בתור שחקן הרכב.

הטוב בכל הזמנים? תחליטו אתם.

מסי בעוד 20 שנה מנג'ר

 

מסי הישגים בעוד 20 שנה מנג'ר

רונאלדו בעוד 20 שנה מנג'ר רונאלדו

בדומה למסי, גם כריסטיאנו רונלאדו חזר בסוף למקורות.
רונאלדו המשיך עוד 3 עונות טובות מאד ביובנטוס, שם המשיך בקצב ההבקעה הגבוה שלו. בשנתיים הראשונות המשיך רונאלדו לקחת אליפויות עם יובנטוס ובשנה השלישית כבר הרגישו את הגיל המתקדם והוא ויובנטוס סיימו רק במקום השלישי, לאחר אליפות הסטורית של אינטר ביחד עם החזרה לצמרת הגבוהה של מילאן.

בתום החוזה החליט רונאלדו שהוא רוצה לסיים את הקריירה בפורטוגל ועבר בהעברה חופשית לספורטינג. את עונת הפרישה שלו סיים רונאלדו עם 16 גולים ו 10 בישולים ופרישה בסוף עונה בגיל 38.

רונאלדו בעוד 20 שנה מנג'ר

 

ניימאר

בניגוד למסי ורונאלדו, ששמרו על יציבות כלשהי בקריירה, הקריירה של ניימאר הייתה מלאת תפניות ושינויים עד הסוף, חלקם מפתיעות ביותר.

מיד בתחילת המשחק, בפגרת ינואר, עובר ניימאר בהעברת שיא לריאל מדריד, שם הוא משחק במשך עונה וחצי. לאחר מכן, הוא נרכש ע"י צ'לסי האנגלית, שם הוא נותן עונה מצוינת של 24 שערים ושישה בישולים ונבחר כשחקן השנה של האוהדים, אך ללא הישגים קבוצתיים. באותו קיץ גם זכה עם נבחרת ברזיל בקופה אמריקה.

בקיץ שלאחר מכן, שוב ניימאר עבר קבוצה והפעם לבנפיקה הפורטוגלית וגם שם הוא ממשיך לספק את הסחורה עם 26 שערים ו 21 בישולים. לאחר העונה בבנפיקה, עבר ניימאר בקיץ ללסטר (ששוב הפתיעה – אבל נרחיב על זה בטור שיסקר את הליגה האנגלית), שם שיחק עונה וחצי עד שחזר בינואר לברצלונה.

בברצלונה ניימאר כבר לא היה שחקן ראשי והתקשה לקבל את התפקיד המשני שלו ולמרות שהצליח לספק מספרים מרשימים (6 שערים ב 6 משחקים), החליט לעבור לפלמנגו הברזילאית. אחרי חצי עונת הסתגלות, חזר ניימאר לספק את המספרים המוכרים, כאשר הוא כובש 11 שערים ו 7 בישולים ב 18 משחקים וזכייה באליפות המקומית. לאחר מכן המשיך ניימאר לנדוד ועבר לולז הארגנטינאית, שם שיחק בדיוק חודש עד ששוחרר ועבר לתחנה הבאה בקריירה – טרזה הברזילאית.

כשנראה שהקריירה של ניימאר נגמרה באופן מעשי, אך לא רשמי, הפציץ ניימאר עם שתי עונות משוגעות, כאשר בעונתו השלישית בולז הוא מבקיע 22 שערים ו 21 בישולים!

התחנה האחרונה בקריירה של ניימאר היא קבוצת ABC הברזילאית, שם סיים ניימאר את הקריירה אחרי עונה וחצי (במקום השלישי) בגיל 38 ועם קריירה מפוארת ומלאת קבוצות.

ניימאר בעוד 20 שנה מנג'ר

 

שחקנים בולטים נוספים ומה קרה איתם בדרך:

גארת' בייל: בייל סיים את הקריירה בארסנל לאחר ששוחרר מריאל מדריד (אחרי 2 עונות נוספות). כיום בייל, נכון לכתיבת שורות אלו, מאמן את מנצ'סטר יונייטד!

טר שטגן: השוער המצויין המשיך עוד שנתיים בברצלונה, עד שנקנה על ידי פורטו, שם שיחק 5 שנים עד הצעה מפתה לחזור לקבוצות עילית לבאיירן מינכן. לאחר 3 שנים בבאיירן מינכן, בהם זכה בין היתר בשוער השנה, שוחרר טר שטגן לחפשי והוחתם על ידי צ'לסי. בצ'לסי שימש שטגן כשוער שני כשנה עד שפרש. את ההזדמנות הראשונה לאמן קיבל שטגן מקבוצת הרטה ברלין, שהייתה בזמנו בליגה השניה. שטגן סיים עם הרטה במקום השלישי שהקנה להם עליה לליגה הראשונה. לאחר 3 שנים בהרטה, בהן העפילו לליגה האירופאית (אופ"א) קיבל שטגן שדרוג בדמות מעבר לקבוצה בכירה יותר – ורדר ברמן. נכון לכתיבת שורות אלו שטגן עדיין מאמן שם.

הארי קיין: קיין היה נאמן לטוטנהאם כמעט עד סוף הקריירה. בסוף הקריירה הוא עבר לברצלונה כשחקן משלים לשנתיים. עם ברצלונה זכה בגביע ופרש. קיין התחיל את קריירת האימון שלו מלמטה, הוא מונה למאמן אקסטר הקטנה ולאחר תקופה מוצלחת קיבל הזדמנות בסנדרלנד. לאחר תקופה לא טובה בסנדרלנד, הוא פוטר וכיום הוא מאמן את נוטיגנהאם פורסט.

הארי קיין עוד 20 שנה


לואיס סוארז: 
הקריירה של סוארז קיבלה תפנית מעניינת עם מעבר מפתיע ליובנטוס. לאחר שנה וחצי מוצלחות מאד ביובנטוס, שכללו אליפות, המון שערים והצלחות, הבינו ברצלונה את הטעות והחזירו את החלוץ המבוגר הביתה.

החזרה הייתה מוצלחת מאד וסוארז חזר להיות חלוץ אימתני ומשפיע ואף זכה בשחקן השנה של האוהדים. למרות זאת, סוארז התפתה לכסף הגדול של רוסיה ועבר לספרטק מוסקבה, שם נבחר להרכב השנה. לאחר השנה המוצלחת בספרטק, ניסה סוארז לחזור לעניינים בצמרת הכדורגל וחתם בסוונסזי האנגלית, אך לא הצליח להשתלב. משם עבר לאינדפנדיינטה הארגנטינאית וגם שם לא שיחק ושוחרר. פיינורד עוד הספיקה להחתים את השחקן, אבל הצעה מפתיעה להיות מאמן נאפולי סיימה קריירה מדהימה והפכה אותו במפתיע למאמן.

סוארז 20 שנה מהיום

 

בפרק הבא נתחיל לסקור מה עבר על הליגות בשנים שעברו. אם יש ליגה מסויימת שתרצו שנתחיל איתה, תכתבו לנו בתגובות

אז אחרי שראיתם את הכל, למי הייתה הקריירה הטובה ביותר?

View Results

Loading ... Loading ...
Print Friendly, PDF & Email

6 תגובות

  1. רז בידאני

    לדעתי קצת אופטימי מידי הלוואי שזה יקרה

  2. גיבוב של שטויות

  3. סוארז ליובנטוס? המנג׳ר חזה את המציאות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח