עולות מדרגה חלק ב'

בס"ד

הרבה השתנה מאז ה-19 בדצמבר, התאריך בו נכתב החלק הראשון של הטור הזה. שחקני פ.ס.ז' התחילו להיפצע בצרורות, בניהם ניימאר וקבאני; טוטנהאם איבדה את קיין ודלה עלי; ליברפול איבדה את כל היתרון שלה בטבלה על מנצ'סטר סיטי (לה משחק עודף); ומנצ'סטר יונייטד לא הפסידה כבר 11 משחקים ברציפות, כשהיא מנצחת 10 מתוכם. ובתוך סבך העניינים הזה, קצת נעלמה לנו מהרדאר קבוצה אחת חשובה.

ליגת האלופות
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

 

באיירן מינכן

ניקו קובאץ' היה שחקן טוב בבאיירן מינכן, אבל לא אחד כזה שייזכר לדורות. מה גם שבוואריה מזכירה יותר מכל את מפלגת העבודה – גם קדנציה טובה יכולה להסתיים עם סכין בגב. הקרואטי קיבל את צ'אנס חייו ונחת היישר למשרת המאמן בבאיירן ועד מהרה הבין את מה שהבינו קודמיו, גם המצליחים שבהם: בית"ר ירושלים ומכבי חיפה הן תענוג, לעומת בית המשוגעים שמתפעלים אולי האנס ורומיניגה. כמה תוצאות פחות דורסניות מאשר בתקופת פפ גוארדיולה הספיקו לשניים בשביל להשחיז סכינים ולהסית את דעת הקהל נגד המאמן הטרי, שרק רצה להגיע הביתה בשלום.

לפני 3 חודשים, דורטמונד ניצחה את האלופה הנצחית 3-2, במחזור העוקב דיסלדורף כבשה מולה 3 שערים ולקחה ממנה נקודה, אלא שמאז המועדון הלחוץ בעולם ניצח 8 מתוך 9 המשחקים שלו, כולל רצף של 7 נצחונות במאזן שערים של 20-3. דווקא ליברפול היא זאת שלאחרונה חורקת ואם מצב העניינים הנוכחי יימשך, לא מן הנמנע שאחרי צמד המשחקים מול באיירן, האנגליה תתמקד רק בליגה המקומית.

יחס עליה: 6/10

 

יובנטוס

בשורה התחתונה: אלופת איטליה הקודמת, הנוכחית והנכנסת. הליגה המקומית קטנה על הגברת הזקנה בכמה מידות ואם הליגה לא תתחיל בדיאטה של חוקים, מסימיליאנו אלגרי יוסיף לארון התארים שלו כמה שיאים, כמו למשל המאמן שלקח הכי הרבה אליפויות ללא תחרות אמיתית. ויש לו את כריסטיאנו רונאלדו. הבעיה הכי גדולה של המאמן האיטלקי היא לא האם לצוות את כריסטיאנו ודיבאלה יחד, אלא איך לעשות את זה והאם לספוג העונה פחות או יותר שערים מהעונה הקודמת.

יובנטוס היא הקבוצה היחידה בליגות הבכירות באירופה שלא הפסידה העונה משחק ליגה ודווקא ההפסד בגביע לפני כשבוע משחק לטובתה, שכן הוא היה סטירת לחי מצלצלת ומשכימה. ויש לה את כריסטיאנו רונאלדו. אתלטיקו מדריד נמצאת בתקופה לא טובה ולמרות שמדובר בשתי קבוצות הגנתיות וטקטיות להפליא, ריאל מדריד הראתה, במשחק לא גדול, בדיוק מה הן נקודות התורפה במערך של דייגו סימאונה ואין שום סיבה שאלגרי, מאמן שקדן וחרוץ, לא יכין את שיעורי הבית כנדרש. לשמחתו, המשחק הראשון יתקיים בספרד, באצטדיון שעדיין לא הפך למבצרה של הקבוצה הביתית וההכרעה האמיתית תעבור לגומלין באיטליה. רק הפתעה תמנע מיובנטוס לכוון לגמר שלישי ב-5 העונות האחרונות. ויש לה את כריסטיאנו רונאלדו, כבר אמרנו?

יחס עליה: 7.5/10

רונאלדו, יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page

 

בורוסיה דורטמונד

רצף הנצחונות האחרון של דורטמונד עומד על 3, אלא שמאז היא התחילה רצף אחר, של משחקים שהתסיימו בתיקו. היא כבר על 2 כאלה ובמחזור הליגה הבא היא פוגשת את נירנברג שנלחמת על חייה בליגה, כשבמצב כזה תיקו נוסף לא יהווה הפתעה. דורטמונד מצויה בעיצומה של עונה מופלאה ונפלאה, אבל דווקא לקראת חזרת ליגת האלופות היא מאבדת אנרגיה ועצמה. פאקו אלקאסר כבר לא עומד על 1/1 ביחס בעיטות/שערים. באופן כללי נראה שמשהו ברוח הקבוצתית קצת כבה ויש אווירת סוף קורס. לצערם של האוהדים, הקורס רחוק מלהסתיים. באיירן צמצמה את הפער בליגה ל-5 נקודות בלבד ולמרות שטוטנהאם איבדה את קיין ודלה עלי, יש לה את יונג-מין סון שמצוי בכושר אדיר ומעורב ב-8 שערים ב-11 המשחקים האחרונים. כריסטיאן אריקסן כבש שער נפלא במחזור האחרון בלסטר וגם הוא לא מתכוון לוותר על אירופה כל כך מהר. חניכיו של לוסיאן פאבר יצטרכו להוכיח הרבה בצ'מפיונס. בעיקר את האמירה הקבועה של אוהדי באיירן שהשוורצגלבן נחנקים תמיד ברגע האמת

יחס עליה: 6/10

 

טוטנהאם

הכל עובר על טוטנהאם העונה. היא רצה נפלא בצמרת ולעתים החליפה מקומות במקום השני עם מנצ'סטר סיטי. היא כובשת המון, סופגת מעט (ההגנה השלישית בטיבה בפרמיירליג) ומציגה סגל מאוזן ומרשים ביותר. פו'צטינו שוב מוציא את הטוב ביותר משחקניו. לפני כמה שבועות נפצעו בהפרש של כמה ימים הארי קיין ודלה עלי וכולם חשבו שהנה, העונה של טוטנהאם עולה על שרטון. ובאמת, הקבוצה הנחמדה מלונדון הפסידה 2 מ-3 המשחקים שלאחר הפציעות, כולל אחד ליונייטד המתקמבקת ופוצ'טינו כבר התחיל לחלום על הסנטיאגו ברנבאו. אלא שמאז ניצחה הקבוצה 4 פעמים ברצף, יונג-מין סון לוקח את הקבוצה על הגב ומראה שהמונדיאל הנפלא שלו ואליפות אסיה הן רק תחילת הדרך מבחינתו. מצד שני, צריך לזכור שליגת האלופות אינה הפרמיירליג, המנטליות שונה לחלוטין וטוטנהאם מצטיינת בלהיכשל שם פעם אחר פעם. עם הפציעות של קיין ועלי, שעל פניו טורפות את כל הקלפים, אין הרבה שיהמרו על כך שדווקא דורטמונד תהיה זו שתיכנע לחבורה הסימפטית מאנגליה. גם אני לא אהמר על כך.

יחס עליה: 4/10

 

אתלטיקו מדריד

אולי הנעלם הגדול ביותר במשוואה הזאת. מצד אחד, מדובר בהגנה השניה בטיבה באירופה וזה בליגה שכוללת את ההתקפות של ברצלונה וריאל מדריד, לה הפסידה רק בשבוע האחרון 3-1. מצד שני, ההפסד בדרבי לא היה מקרי והוא מצביע על שורה של דברים שכבר תקופה ארוכה לא עובדים אצל דייגו סימאונה. מצד שני, אתלטיקו ביום נתון יכולה לנצח כל יריבה ביבשת והיא ממש לא תתנגד להגיע לגמר צ'מפיונס שלישי ב-5 השנים האחרונות, ממש כמו יובנטוס. מצד שני, הימים הנתונים של אתלטיקו בעונה הזאת נראים הדבר הכי פחות יציב אצלה והיא מסוגלת להפסיד גם לבטיס, כמו שראינו רק לפני שבוע. מצד שני, מדובר בקבוצה של דייגו סימאונה, שזה אומר הרבה דם, יזע וכרטיסים צהובים. מצד שני, מדובר בסגל שבע ועייף עם שמועות על מכירת גריזמן אחת לחודשיים. רק שזה לא ייגמר בדמעות.

יחס עליה: 4/10

לחלק א'

אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח