סיכום העונה – חלק ה' – הליגה האיטלקית

מבלי שנשים לב ובמהירות הבזק, הגענו אל עצירת הביניים האחרונה שלנו לפני החזרה לארץ ב"פרויקט סיכום העונה" של ליגות הכדורגל הבכירות לעונת 2019/20.

ברוכים הבאים לאיטליה, שהמציאות החדשה שנוצרה בה היא אולי הקשה ביותר שחוותה מיום הקמתה. אלא שלפני התפרצות נגיף הקורונה, גם הכדורגל בארץ המגף נכנס למין מציאות חדשה בה יובנטוס היא לא השליטה הבלתי מעורערת בצמרת הטבלה. אינטר של אנטוניו קונטה ולאציו של סימונה אינזאגי, נכנסו בכל הכוח למרוץ האליפות שנקטע במחזור ה-26 והוכיחו ש"לגברת הזקנה" יש אלטרנטיבה בדרך ל-"סקודטו".

לאציו
Credit to "S.S. Lazio" facebook page

 

השחקן המצטיין: צ'ירו אימובילה. יש לא מעט שחקנים שצריכים לחוות "סיבוב הופעות" לא מוצלח בליגות אחרות כדי להבין ש"אין כמו בבית". זהו המקום בו כל אדם מרגיש הכי בנוח לעשות את הדברים שהוא אוהב יותר מכל באין מפריע, ובמקרה של החלוץ מדובר בהבקעת שערים. 27 כיבושים ב-26 הופעות לצד שבעה בישולים היו מנת חלקו של "צ'ירוזו" בסרייה א' והוא ללא ספק אחד השחקנים שסייעו לכך שלאציו תידבק עד למרחק של נקודה מהאלופה המכהנת.


השחקן המאכזב:
לורנצו אינסינייה. מבחינה קבוצתית נאפולי חוותה את אחת העונות הקשות שלה בשנים האחרונות. המרד מול הנשיא אורליו דה לורנטיס, שאחד מאלו שעמדו בראשו היה "לורנציניו" עצמו, השפיע רבות על מצב רוחם ויכולתם של שאר השחקנים. הקפטן, ומי שמזוהה יותר מכולם עם הקהל המקומי והתרבות הנפוליטנית, הוביל במעשיו את קבוצתו אל התהום.
חמישה שערים לצד חמישה בישולים ב-25 הופעות הם תפוקה דלה לשחקן בקנה המידה של האיטלקי בן ה-28. נאפולי תיבנה ככל הנראה מחדש בעונה הבאה ולא מן הנמנע שגם אינסינייה ישלם את המחיר.


הקבוצה המצטיינת:
סביר להניח שסימונה אינזאגי לא שיער לעצמו שעונת 19/20 תאיר לו פנים בצורה שכזו ובה הוא יצליח להוביל את לאציו אל תוך המאבק על הסקודטו עם תקציב נמוך לעומת יריבותיו לצמרת. לאחר פתיחת עונה מהוססת, שכללה שתי תוצאות תיקו בחמשת המחזורים הראשונים, שחקניו של האח הצעיר לבית משפחת אינזאגי עלו על המסלול הנכון ולא הסתכלו לאחור.

מאמן "הנשרים", שהגיע לקבוצה הרומאית ב-2016, הפך את קבוצתו למכונה שגרפה לא מעט מחמאות משאר המאמנים בסרייה א' ובראשם מאמנה של יובנטוס, מאוריציו סארי, שטען לאחר שהפסיד להם 3:1 במסגרת הסופר קאפ: "מבחינה פיזית ומנטלית, לאציו הקבוצה הטובה ביותר באירופה". במהלך העונה התכולים מהבירה, פגשו את אינטר פעמיים וגרפו שלוש מתוך שש נקודות אפשריות (הפסד 1:0 בסן סירו וניצחון 1:2 באולימפיקו) ובנוסף, רשמו עוד ניצחון על הביאנקונרי, הפעם במסגרת הליגה ולעיניי הקהל הביתי בתוצאה זהה למפגש הקודם בין השתיים.

 

הקבוצה המרעננת: ללא מתחרות זוהי אטאלנטה. הקבוצה מברגאמו, האזור שספג את המכה האנושה ביותר בעקבות נגיף הקורונה, הייתה הבשורה החדשה והמשמחת של הכדורגל בארץ המגף במסגרת המקומית והאירופית. שחקניו של ג'אנפיירו גאספריני אמנם סיימו את העונה במקום הרביעי ובמרחק 15 נקודות מהפסגה, אך הציגו יכולת התקפית נהדרת שמקבלת ביטוי בכך שהם הקבוצה הפורה ביותר בליגה עם ממוצע של 2.76 שערים למשחק. בשישה משחקי ליגה, הם רשמו ניצחונות עם לפחות שלושה שערי זכות: 1:4 על ססואולו, 1:7 על אודינזה, 0:5 על מילאן, 0:5 על פארמה, 0:7 על טורינו ו-7:2 על לצ'ה.

הדובדבן שבקצפת לתקופה הנפלאה שעברה על הכחולים שחורים היה ההעפלה הסנסציונית לרבע הגמר של ליגת האלופות על חשבונה של ולנסיה בזכות תצוגת ענק של יוסיף איליציץ', שהרשית רביעייה במשחק הגומלין נגד העטלפים. בנוסף, החלוץ הסלובני בן ה-32 סיים במקום החמישי בטבלת הכובשים של הסריה א' עם 15 שערים לצד שמונה בישולים.


הקבוצה המאכזבת:
נאפולי נחשבת לשם דבר בכדורגל האיטלקי לאורך ההיסטוריה על המגרש ומחוצה לו (ממליץ על הסרט "אולטראס" משודר בנטפליקס ומתאים לחובבי הסצנה), אך העונה הפרטנופיי חוו התרסקות שככל הנראה נבעה מאותו מרד פנימי מול הבעלים שיצר קרע עמוק וגרם לפיטוריו של קרלו אנצ'לוטי מיד לאחר שהקבוצה השלימה עליה לשלב שמינית גמר ליגת האלופות.

את המושכות תפס ג'נארו גאטוסו, במהלך שעורר לא מעט תהיות לגבי ההמשך. ה"פיטבול האיטלקי" הצליח לחולל שינוי מסוים שקיבל ביטוי בהעפלה של חניכיו לגמר הגביע האיטלקי, כשבדרך הם גברו על לאציו ואינטר. בנוסף, הוא השיג ניצחון גדול על היריבה המרה יובנטוס והאקס מאוריציו סארי לעיניי הקהל הביתי באצטדיון סן פאולו וחילץ תיקו במפגש הראשון של רבע הגמר הצ'מפיונס מול ברצלונה.

הפילוג שנוצר בחדר ההלבשה גרם ללא מעט שחקנים לחשב מסלול מחדש בנוגע להמשך דרכם במועדון בעונה הבאה ומכירת חיסול של נכסים חשובים ברוטציה כמו: הבלם הסנגלי קאלידו קוליבאלי, החלוץ ארקאדיוש מיליק והקשר הספרדי המוכשר, פביאן רואיס, בהחלט נלקחת בחשבון לקראת חלון ההעברות הקרוב כשגם דריס מרטנס, שמסיים את חוזהו בקיץ לא מתכוון להאריכו.

מועדון בסדר גודל של נאפולי צריך לשאוף לסיים בכל שנה בין ארבע הראשונות של הסרייה א' ואני בטוח שעצירת הכדורגל בארץ המגף גרמה לאנשי המועדון הנפוליטני לשחרר סוג של אנחת רווחה.

 

העונה הנוכחית הוכיחה שהליגה האיטלקית, שנותרה מאחור בשנים האחרונות, חזרה לקידמת הבמה ולא שכחה לייצר רגעי מתח לצד כדורגל איכותי ופורה. נותר לקוות שהקבוצות השונות של הליגה הבכירה ישחזרו את אותה היכולת שאפיינה את קבוצותיה אם וכאשר העונה הנוכחית תשוב לסדרה. בנוסף, נתפלל כולנו לכך שאיטליה תצליח להתאושש ולקום מחדש מהתוצאות ההרסניות שיצרה התפשטות נגיף הקורונה בשיטחה.

****

בצער רב הגענו לסיומו של הסיור האירופי במסגרת פרויקט סיכום עונת 2019/20. אני מקווה שנהניתם והחכמתם מהמסע שחווינו יחד. בפעם הבאה שניפגש נסקור את ליגת הכדורגל שלנו שהחלה לחמם מנועים מחדש ונותנת שביב של תקווה אולי לחזרה לשגרה מלאה.

מייחל לכך שבקרוב מאוד הספורט ישוב וישמח את כל אותם הלבבות שהתמלאו בגעגועים רבים מאז שהופסק.

לשארי פרקי סיכום 2019-2020

אטאלנטה
Credit to "Atalanta Bergamasca Calcio" facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח