בשביל כבוד צריך לעבוד: על ההפסד לאולימפיאקוס ולפני בלגרד

לאורך השבועות האחרונים ניסה נבן ספאחיה להסביר לתקשורת שעל אף הניצחונות המרשימים בפתיחת העונה, לקבוצה שלו יש עוד הרבה קילומטראז' לעבור כדי להגיע למקום שהיא צריכה להיות בו. כפי שהטיב לתאר אותה המאמן הלאומי החדש, זה היה הפסד בנקודה – נקודה של חוסר ניסיון. לכן אין מה להתרגש יותר מדיי ואפשר להיות מעודדים מהדרך, אבל כמובן שיש עוד הרבה עבודה.

הופעות - טיק טיק

על אף הרצון של המאמן הקרואטי להמשיך בתהליך של הנחלת השיטה שלו, הצהובים התקשו להתמודד מול הגבוהים של אולימפיאקוס מבלי להביא עזרה באף מהלך הגנתי. בנוסף, נוריס קול (22 נק') ופייר ג'קסון (14 נק' אבל 1/8 ל-3) היו שני האנשים היחידים שהצליחו לתפקד ולהשאיר את הצהובים בחיים מבחינה התקפית מול הפיזיות של היוונים. ג'ונה בולדן אמנם שוב פתח את המשחק רע, אבל היה חלק חשוב בחזרה של הצהובים למשחק (7 נק' 6 ריב', חסימה). עם זאת, הפרוספקט הצעיר אכל אבק כוכבים מפרינטזיס (21 נק', 3/5 ל-3). לצידו של הענק היווני ניתן לציין משחק סולידי לפאפניקולאו (7 נק' 9 ריב') ומוליוטינוב (8 נק' 7 ריב'), וכל זה כשואסיליס ספאנוליס ממשיך להחמיץ משחקים ביד אליהו בגלל פציעה וללא קים טילי המצוין שנמצא באותו מצב.

למרות התוצאות, עד עתה המשחק הזה הראה עד כמה הצהובים מתקשים ביצירת מצבי קליעה בעמדות 2-4 וללא משחק פוסט אפ בעמדות הללו (רק 3/15 ל-3 קבוצתי, 9 אס' בלבד). כאשר משחק החדירות-הוצאות לא עובד, מכבי תצטרך את הדברים הללו מול קבוצות גבוהות וחזקות ממנה בהמשך הדרך, במיוחד מרול (7 נק') ותומאס (2 נק' 2 ריב' ב-19 דקות) שהיו מתחת לרמתם הרגילה. עם זאת, מה שהחזיר את הצהובים לעניינים, מלבד הרכזים שלה, היו המצבים בהם הצהובים שיחקו סמול-בול מול הרגליים הכבדות של היוונים, בעיקר בדקות של מקלין (8 נק') על הפרקט. מה שכמובן מעלה את שאלת מקומו של פרחוסקי (0 נק' ב-10 דקות) בתמהיל, כשאפילו בולדן שיחק כ-5 לפני שיצא בעבירה חמישית.

מכבי תל אביב כדורסל
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב כדורסל

עם זאת, הצהובים יכולים לקחת מהערב הזה עוד משחק הגנה טוב של 70 נק' ומטה (סופגת הכי מעט ביורוליג בינתיים) וכן הרבה אנרגיה ורוח לחימה גם בדקות האחרונות שבימים אחרים הקבוצה הייתה מתפרקת. אין ספק גם שהעובדה שסגל השחקנים בצהוב נחשב להכי טירון במפעל משחק גם אצל השופטים, בטח במשחקים כאלו. יכול להיות שזה המחיר שהצהובים משלמים על אובדן כוח ההרתעה שהיה להיכל בשנים האחרונות, אבל זה הדבר האחרון שצריך התעסק בו כי השיפוט ביורוליג אף פעם לא היה משהו להתפאר בו.

קבוצה שיש לה כוח הרתעה ביתי היא ללא ספק הכוכב האדום בלגרד. בין עם מדובר בפיוניר המסורתי או הבלגרד ארינה המאיים, מדובר במבחן אופי חשוב מאוד לשחקנים בצהוב שיצטרכו להתמודד עם העובדה שספגו את ההפסד הראשון העונה בכל המסגרות. בכל מקרה, זמן להתאבל אין כי טיילר רוצ'סטי וחבריו כבר מחכים בעוד קצת פחות מ-48 שעות והפנים צריכים להיות בכיוון אחד – קדימה.

מכבי תל אביב כדורסל
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב כדורסל
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח